موضوعات داغ

بررسی نمونه‌هایی از ماکت‌های موجود در بازار (قسمت سوم)

عکس نویسنده
فربد امینی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
در این قسمت از بررسی ماکت ها می خواهیم به مهد احساس و طراحی برویم و این جایی نیست جز مارانللو، ایتالیا. اینجا مکانیست که طراحی و احساس با هم آمیخته شده و حرف اول را می زنند. این آمیختگی در کمپانی های خودروسازی این کشور به خوبی نمود پیدا کرده که فراری خود را در راس آنها قرار داده است..
اولین ماکت فراری که به تشریح آن خواهیم پرداخت، فراری F12 برلینتا است که این ماکت ساخت شرکت هات ویلز (Hot Wheels) بوده و باید اعتراف کرد که نسبت به برند شرکت سازنده و قیمت آن که حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان است، ماکتی در خور توجه و قابل تمجید ساخته است. ماکت های این شرکت به خوش ساختی و سنگینی ماکت های اتوارت نبوده ولی می توانند با آن‌ها رقابت کنند.

با دقیق شدن بیشتر به این ماکت می توانیم متوجه جزییات بسیار ظریفی مربوط به موتور، ورودی و خروجی های هوا، داخل چراغ، داخل کابین و بسیاری قسمت های دیگر آن بشویم. یکی دیگر از نکته های قابل توجه در این ماکت شیشه های نیمه باز آن بوده که وجه تمایوزش با انواع مشابهی است که یا کاملا بسته و یا باز هستند. این ماکت همانند انواع اتوآرت، دارای کف پوش موکتی در داخل کابین و صندوق عقب است..

ماکت دوم فراری اف ۳۵۵ برلینتا میباشد که توسط کمپانی کیوشوی ژاپن ساخته شده است. این ماکت نیز بسیار با ارزش است زیرا با دقت زیادی به جزییات پرداخته که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. یکی از این جذابیت ها، چراغ های مخفی آن است که همانند خودروی واقعی باز و بسته می شوند. ماکت های ساخت کیوشو نیز با توجه به قیمت و شرکت سازنده قابلیت رقابت با ماکت های اتوآرت را دارند..

دو ماکت دیگری که در عکس ها مشاهده می کنید مدل های FF و 458 ایتالیا هستند. این دو ماکت نیز ساخت شرکت هات ویلز بوده و هر دوی آنها مانند برلینتا دارای جزییات بسیار دقیقی هستنند. چون ماکتهای مذکور به سفارش مستقیم کارخانه فراری ساخته میشود لذا از کیفیتی بمراتب بهتر از سایر محصولات شرکت هات ویلز بهره میبرد.
در انتها لازم به ذکر است که جمع آوری کلکسیون فراری تا حدی متمایز از سایر برندها بوده و بیشتر متاثر از نظر کلکسیونر است.
به طور مثال در مورد رنگ بهتر است مجموعه از رنگ واحدی تهیه شود. اگر قصد جمع آوری رنگ زرد فراری را دارید باید تمامی آنها را زرد رنگ خریداری کنید و یا اگر رنگ های دیگری را مثل سفید یا آبی میپسندید همه مدلها را از همان رنگ تهیه کنید.از نظر نگارنده بهتر است، در مورد فراری، رنگ مد نظر جهت جمع آوری یک کلکسیون منحصر به فرد از همان رنگ اصلی فراری که قرمز است استفاده کنید،زیرا رنگ قرمز برازنده ی این برند بوده و این تنها رنگی است که ماکت های فراری به خوبی در آن می درخشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد