موضوعات داغ

تست چری تیگو 7 در پیست آزادی توسط خبرنگاران

عکس مطلب اول
خودروی کراس‌اوور چری تیگو 7 در ابتدا به عنوان یک طرح کانسپت تحت عنوان TX در سال 2012 میلادی رونمایی شد و بعد از گذشته تقریباً چهار سال، سال گذشته نسخه نهایی آن به طور رسمی در نمایشگاه بین‌المللی پکن چین رونمایی شد تا اینکه بالاخره پس از گذشت تقریباً یک سال دیگر، پای این کراس‌اوور چینی به واسطه شرکت مدیران خودرو به بازار کشور باز شد که تاکنون شاهد حضور فعال آن در نمایشگاه‌های مختلف کشور بوده‌ایم و امروز شنبه نیز قرار است طی مراسمی در هتل اسپیناس قیمت آن مشخص و به صورت رسمی رونمایی شود.
چهارشنبه گذشته بود که مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران خودرویی در پیست مجموعه ورزشی آزادی تیگو 7 را مورد تست و بررسی قرار دهند و این چینی تازه وارد را در این پیست به چالش بکشند.

چری تیگو 7

چری تیگو 7

با تایید شرکت سازنده، کراس‌اوور چری تیگو 7 با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و همچنین یک پیشرانه‌ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی با حداکثر قدرت 120 اسب بخاری در سطح بین‌المللی ساخته خواهد شد که در این میان شرکت "مدیران خودرو" پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر را برای عرضه به مشتریان کشور تایید کرده است.
گفتنی است که این پیشرانه با سود جستن از توربوشارژر برای ارسال هوای بیشتر به داخل سیلندرها، می‌تواند در سیکل ترکیبی با مکش تنها 6.3 لیتر سوخت از باک اتومبیل و ارسال آن به سمت انژکتورهای پاشش سوخت، حداکثر 147 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 و در کنار آن، قادر به تولید حداکثر 210 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 1750 خواهد بود که در ادامه توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه دریافت شده و به سمت چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود که در مقایسه با جعبه دنده‌های CVT قبلی چری عملکرد بهتری داشته و همچنین باعث شده است تا خودروی چری تیگو 7 در کمتر از 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

چری تیگو 7

چری تیگو 7

در ظاهر این خودرو می‌توان شاهد یک چهره بسیار بهتر از تیگو 5 بود که از چراغ‌های جدید و پیشرفته مجهز به چراغ‌های مخصوص روز، جلوپنجره‌ای مشبک متناسب با چهره وهمچنین مجموعه سپر خوب به همراه مه‌شکن‌های گردی شکل با حاشیه کرومی رنگ قاب اطراف سود می‌برد. اما برخلاف نامگذاری دو مدل چری تیگو 7 و چری تیگو 5، شاهد یک جثه کوچک‌تر برای خودروی چری تیگو 7 هستیم که در این بین دارای طول کلی 4505 میلی متر، عرض 1837 میلی متر و ارتفاع 1670 میلی متر است. درحالی که خودروی چری تیگو 5 از طول 4506 میلی متر، عرض 1841 میلی متر و ارتفاع 1740 میلی متر سود می‌برد که در عرض و ارتفاع شاهد یک اختلاف محسوس هستیم.

چری تیگو 7

چری تیگو 7

موضوع مهم بعدی هم می‌تواند مربوط به سیستم‌های ایمنی اتومبیل باشد که شرکت خودروسازی چری در کراس اوور تیگو 7 از سیستم‌های بروز و پیشرفته صنعت خودروسازی همچون دوربین 360 درجه تمام وقت، سنسورها و رادارهای پیشرفته در جلو و عقب اتومبیل برای اسکن محیط و شناسایی اشیاء ثابت و یا در حال حرکت، سیستم فرمان هوشمند، سیستم‌های ABS ، EBD و TCS در کنار سیستم ESP ورژن 9.1 ساخته شده توسط کمپانی بوش برای تمامی چرخ‌ها، سیستم کمک حرکت در سربالایی‌ها، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها و همچنین از 6 کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان خود سود می‌برد که باعث شده خودروی کراس اوور چری تیگو 7 یکی از چینی‌های ایمن بازار شناخته شود، هرچند این خودرو در تست‌های ایمنی سازمان C-NCAP چین موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است.

چری تیگو 7

چری تیگو 7

امکانات و تجهیزات رفاهی چری تیگو 7 نیز می‌تواند یکی از موارد مهم برای مشتریان باشد که شرکت خودروسازی چری برای راضی نگه داشتن مشتریان خود و جذب بیشتر آنان برای خرید کراس اوور تیگو 7، از یک صفحه نمایشگر 9 اینچی لمسی مجهز به بلوتوث و پورت‌های USB دوگانه، صفحه نمایشگر 4.8 اینچی LCD رنگی در صفحه کیلومتر، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، چراغ خلاقانه خوش آمدگویی!، سیستم متوقف کردن پنجره در صورت وجود مانع برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دست و یا چیزهای دیگر، غربیلک فرمان چرمی 3 ستون، سقف و سانروف پانوراما، روکش‌های چرمی صندلی‌ها و... استفاده کرده است.
حال باید دید امروز طی مراسم رسمی رونمایی از تیگو 7 چه قیمتی برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود که البته بالای 100 میلیون تومان خواهد بود اما رقم دقیق آن می‌تواند بر فروش این خودرو تاثیر مستقیمی داشته باشد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/7
سلام دوستان عزیز
چرا اخه؟ چرا فیلم برداری هاتون رو تعطیل کردید؟ حامل میدونید که گروه های مثل شما 99% محبوبیت در همین ویدیو ها هست
1396/5/7
کلا جالب به نظر میاد.د ر ضمن اون آبیه چه رنگ قشنگ ی داره.
1396/5/7
من این ماشینو تو نمایشگاه شیراز دیدم طراحیش خوب نبود و وقتی هم پشتش نشستم راحت نبود و بی کفیتی داد میزد تو این ماشین قیمتش هم که پرسیدم گفتن قیمتش 130 میلیون تومن هست یعنی حیف این همه پول بدی واسه این ماشین با این پول میشه ماشین های نو یا کار کرده کره ای یا ژاپنی گرفت که خیلی بهتر از این هست
1396/5/7
نوشته بودید تست چری تیگو 7 توسط خبرنگاران خودرویی! انتظار داشتیم مزایا و معایبش رو بگید و یا عملکردش در پیست چگونه است!
شما که فقط آپشنها رو گفتید و تنها به گفتن شتاب صفر تا صد آن بسنده کردید این بیشتر یک معرفی بود تا تست!!!
1396/5/7
1oo.ooo.ooo chera maghzam soot keshid yeni khak bar sare hamamoon
1396/5/8
پس تست و بررسی کو ؟ ولی قیمت بالای 115 زیاده واسش. در محدوده قیمت 130 تا 140 خیلی از ماشین های صفر یا کارکرده تمیز کره ای یا ژاپنی هست
1396/5/8
ماشین با ارزشی بود اگه 100یا نهایت 110 تومن هم قیمت رنو کپچر بود
1396/5/8
میان روی این قیمت می زارن ۱۳۰ تومن بعد میرن توسان و اسپورتیج و میکنن ۲۳۰ ۲۴۰ ملیون بعد خریدار میگه خوبه دیگه ۱۳۰ در مقابل ۲۳۰ ملیون آپشنم داره . ایرانی ها هم فقط میگن سقفش سانورف داشته باش و دنبال آپشن های سرد کن گرم کن و تمام ..
این چینی ها خب شناختن سلایق بازار ایرانو
1396/5/8
واقعا 120 تا 130 مليون بدي ماشين چيني سوار شي ...با اين پول خيلي ماشينايي کار کرده بهتري وجود داره ...پس ارزش خريد نداره قيمتش بايد زير 100 باشه