موضوعات داغ

مزدا و تویوتا برای فتح بازار آمریکا متحد می شوند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همکاری بین تویوتا و مزدا به نظر می‌رسد که در حال رشد است، زیرا منابع خارجی گزارش می‌دهند این دو شرکت در آستانه یک توافق بزرگ هستند که می‌تواند مسیر احداث یک کارخانه جدید در ایالات متحده آمریکا و همچنین ساخت وسایل نقلیه الکتریکی به صورت مشترک و توسعه تکنولوژی آنان را هموار کند.
در این رابطه منابع خارجی و روزنامه‌های ژاپنی اضافه کرده‌اند که شرکت خودروسازی تویوتا حدود 5 درصد از سهام مزدا را خریداری خواهد کرد و همچنین کمپانی خودروسازی مزدا هم اعلام کرده است که یک سرمایه گذاری مشترک در کمپانی خودروسازی تویوتا انجام خواهد داد که باعث گسترش همکاری میان آنان و پیشرفت و توسعه تکنولوژی‌های جدید صنعت خودروسازی خواهد شد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که این سرمایه گذاری میان شرکت‌های بزرگ خودروسازی ژاپنی، احتمال ایجاد یک کارخانه جدید در جنوب ایالات متحده آمریکا را به همراه خواهد داشت و همچنین معتقد هستند که در ابتدا به تولید و مونتاژ خودروهای کراس اوور مشغول خواهند شد که سالیانه تولید حدود 300 هزار اتومبیل را در پی خواهد داشت.
یکی از منابع نزدیک به کمپانی خودروسازی تویوتا در گزارش خود به رویترز اعلام کرد: ما از ارائه جزییات این همکاری امتناع خواهیم کرد، اما قصد داریم که پیشنهاد خود را به کمپانی خودروسازی مزدا برای ایجاد چنین همکاری ارائه دهیم و در رابطه با آن صحبت کنیم، در پاسخ نیز کمپانی خودروسازی مزدا اعلام کرده است که هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، اما جلساتی مهمی بین هیئت مدیره کمپانی خودروسازی مزدا برای بررسی پیشنهاد تویوتا شکل گرفته است.
البته این موضوع آغاز همکاری میان تویوتا و مزدا نخواهد بود، زیرا پیش از این هم کمپانی خودروسازی تویوتا بر مبنای خودروی "مزدا 2" اقدام به طراحی و ساخت تویوتا "یاریس iA" کرده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/14
چه شود،بهترین تولید کننده خودرو در ژاپن و یکی از بهترین های دنیا با بهترین فروش دنیا ترکیب بشن،ای کاش ماهم بتونیم ازین محصول مشترک بی نظیر بهره ای ببریم،به امید ورشکستگی خودرو سازهای داخلی....
1396/5/14
خاک برسر آمریکاییها
یه ذره عقل ندارن مملکت داری بلد نیستن اجازه میدن مزدا و تویوتا اونجا نمایندگی داشته باشن ماشین بفروشن اونم ماشینهای به روز با قیمت رقابتی از دم قسط!!!!!
امیدوارم ترامپ و مجلس سنا ورود خودرو خارجی رو ممنوع کنن مخصوصا موتور بالای 2500cc در حمایت از تولید داخل بعددوتا شرکت جنرال موتورز سایپا و آمریکا خودرو درست کنن تا قیام قیامت یه ماشین تولید کنن 4 برابر قیمت بفروشن به امریکاییها ما دلمون خنک شه چه شود آی بهشون بخندیم
پپپپخخخخخ
1396/5/16
داداش دمت گرم یه کم خندیدیم
1396/5/16
میبینم که هیوندای و کیا یه کاری کردن که ژاپنی ها احساس خطر کردن به زودی بازار کل دنیارو از دست میدن