موضوعات داغ

شش نکته‌ای که در هنگام رانندگی باید رعایت کنید+ فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همه ما عاشق رانندگی با سرعت بالا هستیم، اما قوانین و شرایط فردی و محیطی بیشتر اوقات مانع این کار می‌شود تا بیشتر حافظ جان خود باشیم. حال در این میان افرادی وجود دارند که به این شرایط اهمیت چندانی نمی‌دهند و همیشه پایشان بر روی پدال گاز سنگینی می‌کند، ولی برای همین افراد یکسری نکات وجود دارد که هنگام رانندگی باید رعایت کنند تا خطرات احتمالی کمتر شود، هرچند این موارد می‌تواند به یک رانندگی ایمن با سرعت پایین هم کمک کند.
این نکات در قالب یک ویدیو منتشر شده است که توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای همین مقاله بارگذاری شده است، اما در ادامه مروری کوتاه بر روی سرفصل‌های آن خواهیم داشت تا یک آشنایی اولیه با آن داشته باشید.

1- موقعیت دستان بر روی غربیلک فرمان: بیشتر مردم هنگام رانندگی تنها یک دست خود را بر روی غربیلک فرمان قرار می‌دهند، اما روش صحیح برای گرفتن غربیلک فرمان این است که آن را یک ساعت فرض کنید و دستانتان را در موقعیت ساعت 9 و 3 قرار دهید تا عکس العمل لحظه‌ای سریع‌تر داشته باشید.

2- پخش موسیقی با صدای بلند: پخش آهنگ مورد علاقه شما در هنگام رانندگی با سرعت بالا می‌تواند بسیار لذت بخش باشد و هیجان رانندگی را چندین برابر کند، اما تحقیقات دانشگاه "Memorial" کانادا نشان می‌دهد که ارتباط مستقیم با افزایش صدای موسیقی و کاهش توانایی‌های فرد برای تمرکز دارد.

3- صندلی خود را تنظیم کنید: پیدا کردن موقعیت مطلوب صندلی بسیار ساده است. کافیست که پدال کلاچ را تا انتها فشار دهید و همچنان زانوی شما کمی خم باشد و همچنین فاصله دستانتان تا غربیلک فرمان به گونه‌ای باشد که در حالت کاملا کشیده، مچ دستان شما از قسمت بالای غربیلک فرمان عبور کند که نحوه صحیح آن را در ویدیو می‌توانید شاهد باشد.

4- کاملا به جلو خیره نشوید: اگر هنگام رانندگی کاملا به جاده خیره شوید، حواستان دیگر به محیط اطراف و اتفاقات پیرامون نخواهد بود، پس سعی کنید هنگام رانندگی حواستان به محیط اطراف هم باشد، ولی از جاده و رانندگیتان غافل نشوید.

5- ماشینتان را سُر ندهید: بسیاری از رانندگان دوست دارند که ماشینشان را سُر دهند تا به قولی تجربه دریفت زدن داشته باشند، اما بدترین چیز برای راننده و اتومبیل، آن هم برای رانندگان غیرحرفه‌ای که باعث از دست رفتن کنترل می‌شود، سعی کردن برای دریفت زدن است که با فشردن پدال گاز و یا ترمزگیری سفت در پیچ‌ها چنین اتفاقی خواهد افتاد.

6- انتخاب زمان و مکان اشتباه: اگر قصد دارید که با سرعت در جاده رانندگی کنید، اول از همه زمان و مکان مناسب لازمه کار شما خواهد بود. به این منظور که کوچه‌ها و یا خیابان‌های شهر در روزهای شلوغ جای مناسبی برای رانندگی نخواهد بود و توصیه می‌شود که برای رانندگی با سرعت بالا به پیست‌های اتومبیل رانی مراجعه کنید. در پایان تماشای ویدیوی زیر را نیز به شما توصیه می کنیم.


نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/19
همه حرفا درست. ولی کدوم پیست؟! مثلا آزادی؟! من ماشین شهریمو برم رول کیج ببندم اقایون اجازه ورود بدن؟!! بعدم توی اون مسیر مستقیمش با ی ماشین مزخرف تولید داخل مگه چندتا سرعت میشه رفت جرش بدی 120 تا بره!
1396/5/20
خیلی خوب بود مخصوصا اونجاش که میگفت ماشین های اسپرت نباید سر پیچ آیدل باشن...
1396/5/21
با سلام
ممنون از متن خوبتون
فقط در مورد قرار گیری صحیح دست روی فرمان، طبق چند مقاله ای که قبلا در مجله ماشین و همچنین صحبتهای چاپ شده مایکل شوماخر خوندم بهترین حالت در موقعیت ساعت 10 و 2 هستش
1396/5/21
با سلام
به نظر من اگه 10 و 2 درست بود دسته راهنما و برف پاک کن و بوق و .. رو در موقعیت 9 و 15 نمیزاشتند.شما در موقعیت 10 و 2 مجبورید برای نوربالا زدن، استفاده از برف پاک کن و حتی بوق وسط فرمون یک دستتون رو از غربیلک جدا کنید ولی در حالت 9 و 15 هر دو دست میتونه همزمان به فرمون چسبیده باشه. همینطور برای استفاده از کلید های کنترلی مثل کروز و دکمه های پخش صوتی و..
ضمناً اگه یک بار تست کنید با حالت 9 و 15 میتونید زاویه بیشتری فرمون رو بچرخونید (بدون برداشتن دست)