موضوعات داغ

آیا برش فنرهای لول کمک فنر کار درستی است؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تقریبا ظاهر تمام ماشین‌های عمومی و استاندارد با کاهش ارتفاعشان بهتر می‌شود، با این حال برخی از روش‌های اشتباه برای کاهش ارتفاع ماشین‌های استاندارد و عمومی وجود دارد که بدترین آن می‌تواند برش فنرهای لول اتومبیل به صورت دستی باشد.
به منظور نشان دادن و پرداختن به این موضوع، گروه خودروبانک یک ویدیو در انتهای مقاله آماده کرده است که در آن یک دستگاه خودروی قدیمی هوندا آکورد قربانی این آزمایش می‌شود و کمک فنرهای آن به منظور کاهش ارتفاع اتومبیل بریده می‌شود.
با بریدن تنها 1 حلقه از فنرهای رول اتومبیل، ارتفاع هوندا آکورد حدود 10 میلی متر کاهش پیدا می‌کند که شاید در نگاه اولیه چندان تاثیرگذار نباشد، اما در حقیقت تاثیر خود را بر روی سواری اتومبیل خواهد گذاشت و راحتی اتومبیل را کمتر می‌کند که براساس ادعای کارشناس مربوطه، ضربات وارده از سطح جاده را به خوبی قبل جذب نکرده و راحتی اتومبیل را کاهش می‌دهد تا سواری با آن تاحدودی ناخوشایند باشد که توضیحات تکمیلی در ویدیو داده شده است.
در پایان اگر می‌خواهید که ارتفاع ماشین خود را کاهش دهید، باید گفت که 3 راه امن و دقیق برای انجام این کار وجود دارد. ارزان‌ترین راه این است که یک مجموعه فنرهای لول شرکتی و یا کمک فنرهای ساخته شده توسط شرکت‌های معتبر و مجرب را خریداری کنید و بر روی اتومبیل خود نصب کنید تا در کنار کاهش ارتفاع اتومبیل، سطح راحتی اتومبیل هم تاحدودی حفظ شود. روش دوم می‌تواند تعویض کلی سیستم تعلیق باشد که می‌توانید از فنر و کمک فنرهای جدید استفاده کنید تا یک هماهنگی بین سیستم تعلیق اتومبیلتان بوجود آید تا برخلاف روش اول تنها فنرهای رول کوتاه بر روی اتومبیل خود نداشته باشید. آخرین روش هم می‌تواند گران قیمت‌ترین روش باشد که شما را به سیستم تعلیق پیشرفته coilovers می‌رساند که خب همانطور که گفتیم چندان ارزان قیمت نخواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/31
لطفا زیر نویس فارسی بگذارید