موضوعات داغ

13 خودروی قابل اعتماد بازار جهانی را بشناسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
صاحبان خودروهای امروزی به طور فزاینده‌ای در رابطه با سیستم‌های جدید اتومبیل‌هایشان احساس نگرانی دارند، زیرا اغلب مشکلات آنان به سیستم‌های اطلاعاتی پر سروصدا، جفت شدن ضعیف تلفن همراه با بلوتوث سیستم صوتی اتومبیل و رابط آن بر روی غربیلک فرمان و... بر می‌گردد که در مجموع 20 درصد از خرابی و یا عدم عملکرد صحیح یک اتومبیل را در بر می‌گیرد که در نمره دهی‌های پایانی و اعتبارسنجی خودروهای مختلف تاثیرگذار است، حال در این خصوص موسسه J.D. Power لیستی از 13 خودروی قابل اعتماد بازارهای جهانی منتشر کرده است که براساس نظرسنجی 35 هزار نفری بوده و اغلب برندهای حضور داشته در این لیست را خودروهای ژاپنی تشکیل داده‌اند که در ادامه سعی داریم مروری کوتاه بر روی جدیدترین لیست منتشر شده از سوی J.D. Power و همچنین لحاظ کردن گزارشات "کانسومر ریپورت" داشته باشیم.

بیوک ورانو

- بیوک ورانو
خودروی لوکس "بیوک ورانو"، به دلیل عملکرد بسیار خوب سیستم‌های الکترونیکی و تجهیزات رفاهی بکار رفته در اتومبیل، موفق به دریافت نشان برجسته "جی. دی. پاور" شده است که برای دارندگان این اتومبیل می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد، اما این خبر خوب پایدار نخواهد بود، زیرا تولید این خودرو در پایان سال 2016 میلادی متوقف شد و دیگر مشتریان نمی‌توانند برای داشتن یکی از مدل‌های "بیوک ورانو" ثبت نام کنند.

شورولت کامارو

- شورلت کامارو
در حالی که "جی. دی. پاور" به خاطر عملکرد بسیار خوب سیستم‌های الکتریکی و قابلیت اطمینان بالا به سیستم برق این خودرو به هر دو نسخه‌های کوپه و کروکی شورلت کامارو نمره خوب اعطا کرده است، گزارش‌های "کانسومر ریپورت" نشان می‌دهد که این خودروی عضلانی آمریکایی چندان قابل اعتماد نخواهد بود، اما بخش فنی آن بسیار خوب توصیف شده و همچنین به دلیل اینکه این مقاله در اصل مربوط به لیست "جی. دی. پاور" بوده و برای تکمیل آن از گزارش‌های "کانسومر ریپورت" استفاده می‌شود، می‌توان خودروی عضلانی "شورلت کامارو" را یکی از خودروهای قابل اعتماد جهان دانست که از نظرسنجی 35 هزار نفری این موسسه سربلند بیرون آمده است.

شورولت سونیک

- شورلت سونیک
علاوه بر شورلت کامارو، عضو کوچک خانواده شورلت یعنی "سونیک" هم موفق به دریافت نمره اعتماد از سوی موسسه "جی.دی. پاور" شده است که می‌توان به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی بکار رفته در آن اعتماد کامل داشت و بدون مشکل خاصی به سرنشینان داخل کابین سرویس دهی می‌کنند، اما علاوه "جی.دی. پاور"، موسسه "کانسومر ریپورت" هم این خودروی کوچک شورلت را در سال 2014 میلادی به عنوان یکی از خودروهای قابل اعتماد معرفی کرده است.

هوندا سیویک

- هوندا سیویک
اگر در ادامه یکی از خودروهای آلمانی را نادیده بگیریم، از اینجا به بعد را میتوان شروع امپراتوری ژاپنیها دانست که سرآغاز آن با خودروی ژاپنی هوندا سیویک بوده است که هم در مدل کوپه و هم در مدل سدان موفق به دریافت نمره 4 از 5 توسط موسسه "جی.دی. پاور" شده است، اما از سوی "گزارش مصرف کننده" یا همان "کانسومر ریپورت"، پیش بینی می‌شود که مدل‌های 2017 از خودروی هوندا سیویک به دلیل استفاده از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی بیشتر، موفق به دریافت نمره‌ای پایین‌تر برای عملکرد تجهیزات الکترونیکی خود شود.

لکسوس ES

- لکسوس ES
بیشتر از یک خودروی اسپرت، لکسوس ES به عنوان یک خودروی لوکس و راحت شناخته میشود که حالا از سوی "جی.دی. پاور" نمره بسیار خوبی برای عملکرد تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی خود دریافت کرده است، هرچند "کانسومر ریپورت" هم به تحسین این خودرو پرداخته و آن را یکی از خودروهای قابل اعتماد بازارهای جهانی معرفی کرده است.

لکسوس GS

- لکسوس GS
درست همانند لکسوس ES، این خودرو نیز علاوه بر دریافت نمره اعتماد از سوی موسسه "جی.دی. پاور" برای عملکرد صحیح و به موقع تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در داخل و خارج اتومبیل، از سوی "کانسومر ریپورت" هم موفق به دریافت بالاترین نمره قابلیت اطمینان شده است که نشان از کیفیت بالای محصولات لکسوس دارد، هرچند ناگفته نماند که خودروی لکسوس GS یک جایگزین برای خودروی بالا، یعنی لکسوس ES به شمار میرود.

مزدا 3

- مزدا 3
در حالی که این خودرو در مدل‌های سدان اسپرت و همچنین در مدل‌های هاچ بک خود برای تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی از سوی "جی.دی. پاور" نمره اعتماد دریافت کرده است، بلکه عملکرد فنی و دیگر قسمت‌های این اتومبیل هم باعث شده است که از سوی "کانسومر ریپورت" به عنوان یکی از خودروهای قابل اعتماد بازار شناخته شود که بهترین عملکرد را در نسخه‌های 2014 از این خودرو شاهد بوده‌ایم.

مرسدس بنز E کلاس

- مرسدس بنز E کلاس
با یک وقفه کوچک در بین امپراتوری ژاپنی‌ها، به خودروی آلمانی مرسدس بنز E کلاس خواهیم رسید که از سوی "جی. دی. پاور" نمره عالی دریافت کرده است تا بار دیگر کمپانی خودروسازی مرسدس بنز قابلیت اطمینان خود را به مخاطبان ثابت کند، هرچند برای "کانسومر ریپورت" نسخه‌های 2014 از این خودرو مورد توجه بوده است که تجهیزات الکتریکی و اکترونیکی آن نمرات متوسطی دریافت کرده‌اند، به همین دلیل نسخه‌های 2016 از خودروی مرسدس بنز E کلاس به مشتریان پیشنهاد می‌شود.

نیسان ورسا

- نیسان ورسا
یکی از ارزان‌ترین خودروهایی که در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد، خودروی سدان "ورسا" از کمپانی خودروسازی نیسان خواهد بود که برخلاف انتظاری که از یک خودروی سدان ارزان قیمت می‌رود، از سوی "جی. دی. پاور" برای عملکرد تجهیزات خود موفق به دریافت نمره بالا شده است، اما از سوی "کانسومر ریپورت" تا الان ارزیابی دقیقی صورت نگرفته است، به همین دلیل توصیه‌های محتاطانه‌ای برای خرید این خودرو وجود دارد.

تویوتا آوالون

- تویوتا آوالون
تویوتا آوالون، خودروی رشد کرده بر مبنای تویوتا کمری با عملکرد بی نظیر خود در راحتی، سرگرمی و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، موفق به دریافت نمره عالی از سوی "جی. دی. پاور" شده است، اما "کانسومر ریپورت" نسخه‌های 2014 از خودروی تویوتا آوالون را با قابلیت اطمینان بالا توصیف کرده است که دلیل اصلی آن می‌تواند دریافت تجهیزات بیشتر بر روی مدل‌های جدید این خودرو باشد.

تویوتا کمری

- تویوتا کمری
خودروی خوش فروش و پرفروش تویوتا هم انتظار می‌رفت که در این لیست دیده شود، حال آنکه برای چندمین سال پیاپی است که از سوی موسسه "جی. دی. پاور" موفق به دریافت نمرات بالا برای قابلیت اطمینان شده است. علاوه بر این، کانسومر ریپورت هم خودروی تویوتا کمری را یکی از ارزشمندترین و قابل اعتمادترین خودروهای جهان می‌داند که اخیرا نسخه‌های 2018 آن معرفی شده و مشتریان می‌توانند از نسخه‌های جدید این خودرو استفاده کنند.

تویوتا کرولا

- تویوتا کرولا
بعد کمری، دیگر خودروی پرفروش شرکت خودروسازی تویوتا در بازارهای جهانی هم می‌تواند یکی از برترین خودروهای قابل اعتماد در جهان باشد که به لطف کیفیت و عملکرد بی‌نظیر تجهزات خود، محبوبیت بالای کسب کرده و همچنین از سوی موسسه "جی. دی. پاور" نیز موفق به دریافت نمره کامل اعتماد شده است، هرچند کانسومر ریپورت فارغ از تجهیزات جدید بکار رفته در اتومبیل، نسخه‌های 2014 از خودروی تویوتا کرولا را قابل اعتمادترین خودرو می‌داند که تجهیزات کمتر الکتریکی و الکترونیکی آن باعث دردسر کمتر برای راننده خواهد شد.

تویوتا پریوس

- تویوتا پریوس
تویوتا، تویوتا، تویوتا و باز هم تویوتا. آخرین خودروی لیست را می‌توان خودروی تویوتا پریوس V معرفی کرد که در واقع یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای جهان بوده و از پیشرانه گازسوز در کنار موتور الکتریکی برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می‌کند، اما علاوه بر مقرون به صرفه بودن هزینه‌های مصرفی، نمره بالای "جی. دی. پاور" برای اعتماد هم می‌تواند این خودروی پاک تویوتا را از همه لحاظ مقرون به صرفه کند که از سوی "کانسومر ریپورت" هم به عنوان یک خودروی قابل اعتماد معرفی شده است.

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/10
و حالا 5 خودرو قابل اعتماد ایران رابشناسید 1-پراید 2-سمند3- ام وی ام 110 4- پیکان 5-L90
1396/6/10
از ۱۳ تا ماشین ۹ تا ژاپنی!!
اینم خودش گویای خیلی چیزاست
1396/6/10
واقعا جای خالی مزدا تو ایران حس میشه.
1396/6/10
میگم فکر کنم اشتباهی شده
این آمار رو j.d power امریکا داده پس باید ۱۳ خودرو قابل اعتماد بازار امریکا باشه.
من جای دیگه خوندم که این مال بازار امریکاست
1396/6/10
الان بعضیا میگن پارتیبازی شده باید کیا و هیوندا تو لیست باشه ی گروه دیگه هم میگن رنو و پژو هم جاشون خالیه
1396/6/10
اتفاقا جای تو هم تو لیست خالیه به عنوان ایرانی سوار جو زده
1396/6/10
درنظرمن هرخودرویی که مصرف سوختش بالاست وقطعاتش به سختی پیدا میشه همانند ماشین های چینی ازجمله برلیانس ها ، جک ، لیفان ، و.....نباید خرید چون دردسرسازمیشه در کناراونها باید یه ماشین هم توخونه داشته باشی تاهروقت ماشین چینی آشغال خراب شد حداقل دوسه ماه تاتامین قطعات گرانش اونو سواربشی .
1396/6/10
فقط ژاپن ودیگر هیچ
1396/6/10
طرفداران کره ای کجا رفتن؟؟؟!!!
1396/6/10
عجب وقتی به نفعتون نیست دیجی پاور قابل استناد نیست حالا به نفعتون حرف زده زبون باز کردین ؟ در ضمن شما ژاپنی سوار هستید یا پراید سوار طرفدار ژاپن؟ .... شب درازه
1396/6/11
اینش به شما ربطی نداره که من تویوتا کارینا دارم یا لکسوسlx اینکه تو این مقاله نشون میده فقط یک کلمه است.
دیجی پاول قابل اعتماد نیست!!!!
حتما شما قرص هاتون رو با نوشابه مصرف کردین!!!
1396/6/11
دیجی پاول ؟؟؟!!! خخخخخخخ
شما اول اسم سایت رو یاد بگیر بعد عزیزم . در ضمن این آمار ماله بازار آمریکاست و خودروهای سفارش آمریکا نه ایران نکته جالب اینجاست که از 10 دفعه آمار دیجی پاور 8 دفعه تعریف و برتری کره ای هاست و اون چندبار شما خبری ازتون نیست و تا به نفعتون میشه زبون باز میکنید از این خودروهای ژآپنی که نوشته چندتاشون تو بازار ایران هست ؟؟؟
1396/6/13
داداش گلم من خودم میخواستم جی دی پاول بنویسم که اشتباه آقا محمد منم به اشتباه انداخت از این ماشین ها هم بیشتر از نصفش تو ایران هست.
ماشین کره ای چه چیزی داره که بهش افتخار کنه؟؟
ایمنیش؟
البته ،برای همین تو آمریکا نقش کنترل افزایش جمعیت رو داره
کارایی؟اگه یبار با کره ای بره تو آفرود باید کل اتاق جلوبندی عوض بشه!
بازار دست دوم؟سانتافه۲۰۱۷=۲۵۰میلیون
سانتافه۲۰۱۶=۱۸۰میلیون
پیشرفت کره وچین تحسین برانگیزه اما هنوز خیلی مونده به نزدیکی ‌سامورایی وژرمن ها برسن.
شما هم برید با هیوندای اکسلتون خوش باشین
1396/6/10
آقا تویوتا و زیر مجموعه ش بحث و شکی درش نیست و نبوده .
1396/6/11
مقایسه ماشین ژاپنی با کره ای مثل اینه که استقلال رو با پرسپولیس مقایسه کنی😄😉
1396/6/11
Gigi شما علم غیب داری میدونی من ایرانی سوارم؟! یاد رمالا افتادم. عزیز من ی نظر درمورد خودروسازان کره و فرانسه دادم نمیدونستم شما سهامدار بزرگ اون خودروسازیها هستی و ناراهت میشی ما مثل شما بنز اس کلاس یا بنتلی یا بوگاتی سوار نیستیم ولی ایرانی سوار هم نیستیم
1396/6/11
اولا عزیز مشکل اینجاست که دوستانی که قدرت خرید ماشین های کره ای رو ندارن تا یه فرصتی پیدا میکنن میخوان عقده های درونیشون رو نشون بدن وگرنه شما اگه ژاپنی سوار هستی که نیستی نیاز به کل کل نداره و دوما ناراحت نه ناراهت و سوما ماشین های ژاپنی واسه پیرمردها خوبه چون طراحی در حد فرقونه
1396/6/12
خداییش ماشین های ژاپنی جوون پسند و خوبن مخصوصا مزدا
1396/6/11
آهان معلوم شد شما بنز نداری بلکه ماشینی داری که هر آن ممکنه سانروفش رو باد ببره یا کاپوتش رو باد باز کنه چون قفلشون بعد یک سال زنگ میزنه و یا باید موتورش رو باز کنی چیزایی که نوادگان جومونگ یادشون رفته بردارن برداری تا کار دستت ندادن اینا همه فراخوانهای کیا و هیوندا بودن البته برا نمونه گفتمشون ی سوال کسی میدونه بالاترین کارکرد کرهی بدون رفتن به تعمیرگاه چند هزار بوده فقط بدونید تویوتا کارکرد 1600000 کیلومتر هم تو تولیدات ده سال اخیرش داشته تولیدات چهل سال قبلش بماند که یکیشو دیدم هنوز موتورش صفره
1396/6/12
هنوز شاهکار ایربگ های تویوتا در اذهان عمومی خودنمایی میکنه بعد هم در حال حاضر کسی انقدر بی عقل نیست یه ماشین با طراحی فرقون سوار بشه به عشق اینکه یک میلیون کیلومتر راه بره البته شما بهتر به پیج خودروهای داخلی زیر 25 تومن مراجعه کنی و چیزهایی که ندیدی رو تعریف نکنی جک جی5 هم تو آپارات واسه تبلیغ فیلم یک میلیون کیلومترش رو گذاشتن که خوب واسه تبلیغاته دوره ژاپن ژاپن تموم شد خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه پس چرت نگو برو پولهاتو جمع کن کوئیک به زودی ثبت نامش شروع میشه
1396/6/13
دنیا تغییر کرده تنوع اصل مهمی در زندگی شده ماشین ۲۰۰هزار کیلومتر راه بره سالم بتونه یعنی باید سالها سوار بشند خوب خسته میشید در کنار فنی خوب امکانات و زیبایی مهمه که ماشین های کره ای دارند Jpower ماشینهای آلمانی کره ای را فراموش کرده یاد آوری کردم
1396/6/13
ماشین های کره ای هم بسیار با کیفیت و کم استهلاک هستن ولی متاسفانه ذهن یکسری از دوستان هنوز در دهه 70 شمسی مونده من پدرم سانتافه 2008 داره و تا الان 270000 تا کارکرده و یک قرون خرج غیر از آب و روغن نداشته خودمم که سانتافه نیو 2016 5 رادار دارم موتور GDI بسیار با کیفیت و کم استهلاکه
1396/6/13
شما حتی نمیدونی ایربک تاکاتا حتی رو b m w هم استفاده شده فکر میکنی الان کیا بهتر از b m w هست! ضمنا شمای جهان سومی برا طراحی پول میدی وگرنه تولید تویوتا که از نظر شما یکی از ژاپنیهای فرغون سازه از تولیدات کیا و هیوندا حدود یک ملیون بیشتره حتما اونای که حدود هشت ملیون تویوتا خریدن عقلشون مشکل داره از نظر شما رتبه پرفروشترین سدان امریکا اولش کمری بعد اکورد و بعد بقیه مودلهای تویوتا نیسان مزدا و هونداست و هیوندا فکر کنم دهمه بعد شما از طراحی دلفریبش میگی جنسیس که شما کرهی پرستا بهش مینازید موتور و گیربکسش طراحی ژاپنه میدونی گرفتن قدرت 207 اسب از موتور دو لیتری تنفس طبیعی شاهکار مهندسیه که کرهیها شاید دهسال دیگه هم به اونجا نرسن نه طراحی بدنه چشم نوازی مثلا برا سوناتا که سانروفش رو باد میکنه میکوبه به ماشین مردم اگر سوناتا داری حواست باشه به سانروفش اگر توسان یا اسپرتیج داری کاپوتش رو با تناب ببند که باز نشه خطرناکه اگر جنسیس داری روزای بارونی دقت کن نره تو میدونا اگر اوپتیما داری ی کم ضایعات تو موتورشه زودتر برشون دار منم میرم پولامو جمع کنم ی کوئیک ثبتنام کنم فقط بدون اخبار پیکاپ تویوتا که 1600000 کارکرد داشت تو همین سایت هم بود و اون وانت چهل ساله هم مال ی آشنا بود که تو منطقه کوهساران راور زندگی میکرد شما که میلیاردری اگر پول کم اوردم یکم بهم وام بده
1396/6/13
اولا که خوش به حال شما که جهان سومی نیستی و در قلب اروپا به دنیا اومدی و زندگی کردی دوما یه سرچ ساده تو گوگل بزن فراخوان تویوتا چون من بیکار نیستم مثل شما بشینم دونه به دونه برات بگم ولی برای مثال نرم افزار ترمز لکسوس ، کاسه نمد کمری ، وارد شدن آب رادیاتور به سیستم کنترل کیسه هوا و .... سوما شما از املای نوشتاریت مشخصه خیلی سواد داری ( مودلهای خخخخ ، کرهی خخخخ) چهارما شما یه سرچ ساده تو گوگل بزن با کیفیت ترین خودروسازان سال 2016 بعد از پورشه ، هیوندای هست بعد تویوتا پنجما موتور جنسیس رو ژاپن طراحی کرده ؟؟؟؟ و ششم اینجا ایرانه و هیوندای پرفروش ترین برند وارداتی هست و هفتم کل دنیا در حال کار روی موتور توربو هستن که با کمترین حجم بیشترین بازده رو داشته باشه که هیوندای با موتور 2 لیتری توربو 375 اسب بخار گرفته و در آخر بهتره همش از روی چهرتا چیز که تو سایت ها میخونی نیای نظر بدی مخصوصا در مورد چیزی که تا حالا سوار نشدی دنیای واقعیت با دنیای مجازی خیلی متفاوته
1396/6/13
آقا معلم ما که هر جا دیدیم رتبه اول کیفیت لکسوزه و دوم پورشه سوم تویوتا شما کجا اون رتبه بندی رو دیدی ؟ موتور جنسیس کوپه ساخت میتسوبیشی هست شما که باسوادی و احل تحقیق ی تحقیق در این مورد هم بکن فقط نمیفهمم یک اشتباه تایپی چطور نشونه بیسوادی هست از شما که دکترا داری بعیده خوبه همه میدونن تا چند سال قبل خرید اقساطی هیوندا هم ممکن بود مثلا برا فرهنگیان جهان سوم هم بستگی به محل زندگی نداره و تو ایران پراید هم پرفروشترین ماشین داخلی هست پس از نظر شما خیلی ماشین خوبیه آقای با سواد چهرتا یعنی چی؟؟؟ اول ی سوزن به خودت بزن بعد ی جوالدوز به مردم شما مشکل نرمافزاری رو با جا موندن ضایعات خط تولید تو موتور یکی میدونی تا الان شده تو جاده کوهستانی کاپوت ماشینت باز بشه قطعا نه امشب ی درس از شما گرفتم اینکه ممکنه رادیاتور به سیستم ایربک راه داشته باشه شب خوش
1396/6/15
مطلب خوبی بود..مرسی
با تشکر