موضوعات داغ

برای واردکنندگان متفرقه کاردکس صادر نمی شود

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: پلیس راهنمایی و رانندگی از تمدید مجوز گواهی صدور کاردکس برای واردکنندگان متفرقه (غیرنماینده) امتناع می‌کند که همین موضوع موجب شده مشتریان این دسته از واردکنندگان با مشکلاتی در شماره‌گذاری خودروهای خود مواجه شوند. آنگونه که گفته می‌شود، دلیل پلیس برای عدم تمدید گواهی صدور کاردکس برای متفرقه‌ها، حذف این دسته از واردکنندگان از سیستم ثبت‌سفارش است. موضوعی که اوایل دی‌ماه سال گذشته به دنبال ابلاغ دستورالعمل کنترل بازار ارز از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری رقم خورد؛ بنابر دستورالعمل مذکور تنها شرکت‌های واردکننده نماینده اجازه فعالیت در واردات خودرو به کشور را دارند. براین اساس در شرایطی که بیش از هشت ماه از ممنوع شدن ثبت‌سفارش می‌گذرد و بعد از این مدت نیز شاهد اوج‌گیری ورود خودرو با توجه به ثبت‌سفارش‌های قبلی بودیم اما پلیس راهور با استناد به اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه صدور گواهی کاردکس را به این شرکت‌ها نمی‌دهد.
براین اساس واردکنندگان شرکت‌های متفرقه تنها می‌توانند بعد از شماره‌گذاری خودرو به نام خود، محصول را به مشتری برای شماره‌گذاری منتقل کنند. حال آنکه براساس قانون، شرکت‌های بازرگانی واردکننده خودرو چون فعالیت تجاری دارند، اجازه دریافت مجوز صدور کاردکس را دارند تا در صورت فروش خودرو، مشتریان بتوانند با دریافت کاردکس نسبت به شماره‌گذاری خودروی خود در مراکز پلیس اقدام کنند. موضوعی که به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو موجب افزایش هزینه مشتریان شرکت‌های واردکننده متفرقه شده است. فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: این موضوع ضمن افزایش هزینه‌ها موجب می‌شود که فرآیند خرید خودرو برای مشتری طولانی و خسته‌کننده شود. وی تاکید دارد: هر چند واردکنندگان متفرقه درحال حاضر اجازه ثبت‌سفارش ندارند ولی بسیاری از آنها براساس قانون تا تیرماه سال جاری خودرو به کشور وارد کرده‌اند که قطعا فروش این محصولات زمانبر است و گواهی کاردکس یکی از نیازهای آنها برای فعالیت در بازار به حساب ‌می‌آید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/7
بزارید خودرو وارد شود هرکسی که میخواد باشه فقط از ارز دولتی استفاده نکنه دولت هم مالیات بگیره
1396/6/7
دلیلش سود بیشتر خود اقازادهاس خیلی از این شرکت های متفرقه قیمت خیلی پایین تر با شرایط بهتر میفروختند ک باعث میشد از فروش خودشون کم بشه چرا ی ایرانی ک سرمایه داره نباید به عنوان ی شرکت مافرقه خودرو بفروشه؟
1396/6/7

اینجانب در تاریخ 14 آذر 95 طبق قرارداد (شماره1303/95/ دیاموند )از شرکت داتیس خودرو یک دستگاه خودرو توسان فول 2017،( 75 روز تحویل) خریداری نمودم.ودر تاریخ 14 اسفند 95 نیز تکمیل وجه طبق قرارداد صورت گرفت که خودرو نهایتا 20 روزه تحویل اینجانب گردد.اما متاسفانه تاامروز که 6 شهریورو 96 میباشد با بهآنهای مختلف از جمله گارانتی و ثبت سفارش و غیره وقت تلف نموده اند.سوال من از آقای علینقی مسول شرکت داتیس خودرو این است که اولا طبق گفته همکاران جنابعالی یک هفته بعد ثبت نام ثبت سفارش خودروی من صورت گرفته است پس ربطی به داستانهای این چند وقته ثبت سفارش نداشته که بهانه شما شده است و ثانیا وقتی شما تعهدات 9 ماه پیش خود را انجام نداده آید چگونه باز شروع به ثبت نام ولوو و سایر خودروها مینمایید نه اینکه میخواهید با روح و روان عده دیگر مثل من بازی نماییدوثالثارمز موفقیت هر شرکتی صداقت ودر ستی و راستگو بودن میباشد که متاسفانه ادعای ایجاد اشتغال در زمینه خودرو و اولین تعمیرگاه هیبریدی با توجه به اعصاب خورد نمودن مشتریانی همچون من اشتغال برای عزیزان پزشک فراهم مینمایید ورابعا نجیب بودن وصدیق بودن مردم ماست و گوش بفرمان بودن به رهبر عزیز میباشد که با توجه به انتخاب سال اقتصادی حرکتی در ضد جهت منافع شما صورت نمیگیرد چرا که خود ما هم در بخش خصوصی فعال میباشیم
ا ق مشتری داتیس خودرو
1396/6/7
با تشکر از سایت خوب شما که صادقانه پیام من را برای آگاه نمودن مردم پخش نمودید.