موضوعات داغ

فراری یک دوچرخه 70 میلیون تومانی را تولید کرد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
درست همانند مکلارن، پژو، بوگاتی، BMW، ریماک و یا حتی شرکت تایر سازی میشلن، کمپانی خودروسازی فراری هم تصمیم به ساخت یک دوچرخه منحصربه فرد برای مشتریان ثروتمند خود گرفته است که تحت عنوان "SF01" شناخته شده و در این مسیر از شرکت معروف ایتالیایی "بیانچی" کمک گرفته شده است که سابقه بالایی در تولید موتورسیکلت و دوچرخه دارد.
دوچرخه جدید SF01 را می‌توان از نظر "تکنولوژی ساخت" در نوع خود بهترین توصیف کرد، زیرا بدنه این دوچرخه به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده و تنها 780 گرم وزن دارد و مزایای دیگر آن هم می‌تواند سیستم لغو ارتعاش باشد که قادر به از بین بردن 80 درصد از کل ارتعاش وارده به دوچرخه و سپس سوارکار خواهد بود. علاوه بر بدنه فیبرکربنی، زین دوچرخه هم از فیبرکربن ساخته شده است که تنها 94 گرم وزن داشته و دقیقا از همان نوع فیبرکربنی استفاده شده است که شرکت خودروسازی فراری با آن صندلی ماشین‌های فرمول 1 خود را تولید می‌کند. این تمام ماجرا نیست، زیرا فراری رینگ‌های این دوچرخه را هم با فیبرکربن ساخته است که توسط لاستیک‌های "پیرلی P Zero" پوشیده شده و هر یک از آنان تنها 1420 گرم وزن دارند که بسیار قابل توجه خواهد بود.

دوچرخه فراری

دوچرخه فراری

در ادامه گفتنی است که دوچرخه خاص "بیانچی" و "فراری" از ماه نوامبر در مناطق خاصی از جهان عرضه خواهد شد، اما از سال 2018 میلادی شاهد عرضه عمومی این دوچرخه در مناطق دیگر جهان هم خواهیم بود که برای داشتن هر یک از آنان، نیاز به پرداخت هزینه‌ای 15 هزار یورو یا به عبارتی بهتر، نزدیک به 18 هزار دلار خواهد بود که حتی برای خارجی‌ها نیز چندان ارزان قیمت نخواهد بود.
در پایان لازم به ذکر است که دوچرخه SF01 ، اولین دوچرخه در جهان با لوگوی اصیل فراری خواهد بود که بر مبنای محصولات استاندارد "بیانچی" توسعه پیدا کرده است، اما همکاری این دو شرکت به همینجا ختم نخواهد شد، زیرا طیف وسیعی از دوچرخ‌های پیشرفته "جاده‌ای"، "کوهستانی"، "مخصوص شهر"، "الکتریکی" و یا حتی برای "کودکان" در راه خواهد بود که با همکاری "بیانچی" و "فراری" توسعه پیدا کرده است تا طیف وسیع مخاطبان با سلایق و نیازهای مختلف خود را در بر بگیرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/13
عاشقشم!!! البته شرکت فراری دوچرخه های جاده colnago رو هم زیر نظر داشته حالا هم خودش انحصاری دوچرخه زده تا رقابت با دیگر کمپانی ها نظیر آئودی پورشه بنز و بی ام و و فولگس واگن و .... عقب نمونه
1396/6/13
خیلی عالیه! بهترینه! از لحاظ تکنولوژی ولی خب متاسفانه افراد متوسط جامعه توان خرید آن را ندارند و بعضی هم از افراد رده بالا جامعه راضی به پرداخت اینقدر هزینه نیستند!
1396/6/13
يا خدا ، از باكسر ١٥٠ سي سي من بهتره ميره 😂😂