موضوعات داغ

با سریع‌ترین خودروی کروکی دنیا آشنا شوید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
دو سال پیش در هشتاد و پنجمین دوره از نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو 2015، یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان معرفی شد. در مورد خودروهای سوپر اسپرت یا هایپر کارها صحبت نمی‌کنیم، بلکه هدف ما خودروی لوکس مرسدس بنز S65 AMG است که با نام مستعار "راکت 900"، توسط تیونر خوش نام "برابوس" ساخته شد و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت. حال با گذشت بیش از 2 سال از معرفی این خودرو، شرکت تیونینگ برابوس به سراغ نسخه کروکی آن رفته است تا سریع‌ترین خودروی کروکی دنیا را در میان خودروهای لوکس و اسپرت تولید کند که با قیمت پایه 247 هزار دلار به مشتریان خود عرضه خواهد شد تا علاوه بر افزایش قدرت چشمگیر، افزایش قیمت چشمگیری هم داشته باشد.

مرسدس بنز S65 AMG برابوس

مرسدس بنز S65 AMG برابوس

به صورت استاندارد، مرسدس بنز S65 AMG در هسته خود از یک پیشرانه 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو سود می‌برد که شرکت تیونینگ "برابوس" با تراشکاری و افزایش حجم سیلندر تا 6.3 لیتر و بکارگیری یک سیستم اگزوز جدید، توربوشارژر اصلاح شده و از همه مهم‌تر یک ECU جدید با اعداد و ارقام افزایش یافته، نیروی تولیدی پیشرانه را بیش از 900 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن را هم به عدد 1500 نیوتن متر افزایش داده است، اما برابوس برای محافظت از دیفرانسیل عقب خودرو، گشتاور را بر روی 1200 نیوتن متر محدود کرده است که با این وجود شتاب صفر تا صد خودرو با 0.2 افزایش نسبت به نسخه کوپه به حداقل 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به مرز 350 کیلومتر بر ساعت رسیده است که می‌تواند بسیار قابل توجه باشد.

مرسدس بنز S65 AMG برابوس

مرسدس بنز S65 AMG برابوس

از نظر ظاهری، برابوس راکت 900 کابریو با رینگ‌های استاندارد 21 اینچی به مشتریان خود عرضه می‌شود، اما می‌توان به صورت سفارشی بر روی این خودرو از رینگ‌های 22 اینچی استفاده کرد. در داخل کابین هم از روکش‌های چرمی منحصر به فرد و همچنین از یک صفحه کیلومتر جدید استفاده شده است که حتی رقم 400 کیلومتر را برای حداکثر سرعت اتومبیل نشان می‌دهد، ولی در عمل این خودرو بیشتر از 350 کیلومتر بر ساعت توانایی حرکت ندارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/15
وای وای این بنز چیییییی هست!!!!
1200 نیوتن متر گشتاور تازه محدود شده! صوبتی ندارم :)