موضوعات داغ

تویوتا FJ40 هات رود، غیر عادی ترین تیونینگ یک تویوتا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر شما چه چیزی می‌تواند یک خودروی معروف را بیشتر معروف کند؟ درست حدس زدید، ساخت یک نسخه ویژه و یا تقویت اتومبیل به دست شرکت‌های بزرگ تیونینگ می‌تواند یک خودروی معروف را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد، درست همانند تویوتا لندکروزر FJ40 که خود یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات جهان به شمار می‌رود که به پشتوانه موفقیت آن در بازارهای جهانی، شاهد تداوم حضور این محصول در مدل‌های جدیدتر تا به امروز هستیم، اما امروز نمی‌خواهیم در رابطه با مدل‌های جدید تویوتا لندکروزر صحبت کنیم، زیرا یک نسخه بسیار ویژه از خودروهای قدیمی لندکروزر FJ40 رویت شده است که یک تقویت سنگین بر روی آن انجام شده و چرخ‌های بزرگ آن بیرون از بدنه افتاده است.

تویوتا لندکروزر FJ40

تویوتا لندکروزر FJ40

تصاویری که در خودروبانک شاهد آنان هستید، از 158 عکس این خودرو گلچین شده است که توسط "کریس دیول" در آفریقای جنوبی شکار شده و در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شده است که پس از آن به وبسایت‌های بزرگ خودرو سرایت کرده و حالا شاهد آن در خودروبانک هستیم که می‌خواهیم در ادامه شما را با این هیولا آشنا کنیم.

تویوتا لندکروزر FJ40

تویوتا لندکروزر FJ40

آنچه شما در تصویر می‌بینید، خودروی تویوتا لندکروزر FJ40 متعلق به سال 1976 میلادی است که زاده افکار دیوانه‌وار یک تیونر آفریقایی اهل ژوهانسبورگ تحت عنوان "Allers Rods & Customs" بوده و برای ساخت آن چیزی بیش از 1200 ساعت وقت صرف شده است تا نتیجه کار آن یک خودروی عجیب و بسیار ویژه از تویوتا لندکروزر FJ40 باشد. البته به نظر می‌رسد که هدف اصلی این پروژه ساخت یک خودروی منحصربه فرد باشد تا اینکه بر روی عملکرد آن تمرکز داشته باشد، هرچند به ادعای وبسایت منبع، سیستم تعلیق منحصربه فرد خودرو می‌تواند یک سواری آرام در جاده‌ها برای سرنشینان خود داشته باشد.

تویوتا لندکروزر FJ40

تویوتا لندکروزر FJ40

همانطور که در تصویر می‌بینید، سیستم تعلیق جلوی اتومبیل کاملا سفارشی ساخته شده و همچنین در قسمت عقب خودرو از دیفرانسیل قدرتمند "لندروور دیسکاوری" استفاده شده است. برای متوقف کردن بهتر این خودرو در قسمت جلو از ترمزهای دیسکی 4 پیستون استفاده شده و همچنین در قسمت عقب خودرو هم از رینگ‌های دیسکی تک پیستون استفاده شده است. در بخش مولد قدرتی این خودرو هم از یک پیشرانه محرک 8 سیلندر استفاده شده است که قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت بوده و توسط یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به سمت چرخ‌ها منتقل می‌شود.
این تمام ماجرا نیست، زیرا در داخل کابین خودرو از یک قفل رول محافظ کامل، صندلی‌های جیپ رانگلر و همچنین چراغ‌های جلو جدید برگرفته از نسل اول فولکس واگن گلف استفاده شده است که می‌تواند تغییرات بزرگ این خودرو به شمار آیند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/19
بيشتر از اينكه شبيه ماشيناي افرود باشه شبيه باگي ساحلي شده قيافش مضحك شده تا جذاب
1396/6/19
فرهنگ هات راد (Hot Rod) سواری مدت زیادی هست که خیلی پر طرفدار شده مخصوصا توی ایالات متحده و برای این کار یعنی تیونینگ و تبدیل یک خودرو استاندارد به یک هات راد معمولا از کلاسیک های امریکایی استفاده میشه ولی تبدیل یک تویوتا کالسکه ای به هات راد واقعا عجیبه
1396/6/20
آب تو هاون کوبیدن