موضوعات داغ

خاص‌ترین گذرموقت‌های وارد شده به کشور

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
سال 96 را می‌توان یکی از بهترین سال‌ها در زمینه ورود خودروهای خاص و کمیاب به کشور دانست. از همان روزهای ابتدایی سال و با آمدن سوپراسپرت‌های خاص و جذاب، می‌شد حدس زد که سالی پر از اتفاقات خوب خودرویی را پیش رو خواهیم داشت. از زمانی که پای خودروهای گذرموقت به کشور باز شد، روز‌به‌روز شاهد رقابت این خودروها با یکدیگر در این زمینه بوده‌ایم، تا جایی که گاها برخی از هموطنان به‌طور گروهی تعدادی از خودروهای خاص و کمیاب را در بازه زمانی محدود و با پلاک گذرموقت به کشور وارد می‌کنند. در گذشته بیشتر خودروهایی که به‌صورت گذرموقت به کشور می‌آمدند، مختص مسافرین و یا توریست‌های خارجی بودند، اما چندسالی است که کسانی که به خودروهای خاص و کمیاب علاقه دارند و از طرفی امکان صدور مجوز ورود این خودروها به کشور وجود ندارد، از این طریق خودروی مورد علاقه خود را برای دوره‌ای کوتاه به کشور آورده و با رانندگی در خیابان‌های کشور، خط و نشانی برای سایر خودروها می‌کشند. اما جذاب‌ترین بخش خودروهای گذرموقت، مربوط می‌شود به سوپراسپرت‌ها و خودروهای خاصی که در این مطلب می‌خواهیم نگاهی اجمالی بر تعدادی از آخرین تازه‌واردهای آن‌ها به کشور داشته‌ باشیم.

فراری کالیفرنیا

فراری کالیفرنیا

فراری کالیفرنیا در کرمان
فراری کالیفرنیا را شاید بتوان یکی از خاص‌ترین خودروهای وارد شده به صورت گذرموقت در چند وقت اخیر دانست. کالیفرنیا که بر پایه مدل مارانلو طراحی شده و شباهت عجیبی با فراری کلاسیک دینو دارد، در سال 2008 در پاریس رونمایی شد. هدف تولید این اتومبیل، راضی نگاه داشتن آن دسته از عاشقان سینه‌چاک فراری بوده که به‌صورت روزمره در شهر تردد داشتند. چندی پیش یکی از هم‌وطنان خوش‌‌ذوق رفسنجانی اقدام به وارد کردن یک دستگاه فراری کالیفرنیای قرمزرنگ به‌صورت گذرموقت کرد. این خودرو با آمدن به کشور هیاهوی زیادی به پا کرد. فراری کالیفرنیا از یک پیشرانه V8 با حجم 3/4 لیتری بهره‌ می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 453 اسب‌بخار را دارد.

نیسان GT-R و لکسوس RC

نیسان GT-R و لکسوس RC

نیسان GT-R و لکسوس RC دو سوپراسپرت تازه‌وارد
دو خودروی تازه‌وارد به کشور که علاقه‌مندان به خودرو را تحت‌تاثیر قرار داده‌اند، نیسان GT-R سفیدرنگ و لکسوس RC350 با رنگ خاص نارنجی هستند. همچنین در تصاویری که از این خودروها در بدو ورود به کشور منتشر شد، یک دستگاه پورشه کیمن نسل اول آبی‌رنگ نیز دیده می‌شود که به‌طور همزمان پا به خاک ایران گذاشته‌اند. دو خودروی موردنظر در بسیاری از شهرهای ایران رویت شده و اکنون در جنوب کشور به سر می‌برند. لازم به ذکر است که این مهمان‌های تازه‌وارد، از کشور عراق پا به خاک ایران گذاشته‌اند. تامین نیروی پیشران لکسوس RC 350 بر عهده موتور آشنای 5/3 لیتری و 6 سیلندر تویوتا گذاشته شده است. این موتور قادر است 306 اسب‌بخار نیرو و حدود 376 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. یک نسخه قوی‌تر از این این کوپه نیز وجود دارد که F Sport نامیده می‌شود.

لکسوس LX570 نیوفیس

لکسوس LX570 نیوفیس

لکسوس LX570 نیوفیس در تهران
لکسوس LX 570 بزرگ‌ترین و گران‌ترین خودروی شاسی‌بلند این شرکت ژاپنی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ تولید و عرضه شد. تاکنون چهار نسل از این خودرو، بر پایه و پلت‌فرم استاندارد تویوتا لندکروزر ساخته شده است. در نسخه جدید و فیس‌لیفت شده، جلوپنجره خودرو که به سبک و سیاق سایر لکسوس‌ها در آمده بزرگ‌ترین مشخصه ظاهری آن محسوب می‌شود. البته چراغ‌های عقب نیز دچار تغییرات زیادی نیز شده‌اند اما همچنان اصالت خود را حفظ کرده است. اخیرا یک دستگاه از این شاسی‌لند جذاب و زیبا در تهران به صورت گذرموقت تردد می‌کند.

مازراتی گرن‌توریسمو

مازراتی گرن‌توریسمو

مازراتی گرن‌توریسمو با روکش طلایی
یکی از خاص‌ترین خودروهای گذرموقتی که اخیرا به تهران آمده، مازراتی گرن‌توریسمویی است که با روکش طلایی براق، توجه همه را در خیابان به خود جلب می‌کند. دیزاین خاص این خودرو بیش از هرچیز مورد بحث علاقه‌مندان به خودرو قرار گرفته است. طراحی مازراتی از یک طرح سنتی مدرن شده برگرفته شده، که در آن آیرودینامیک بسیار خوب حرف اول را می‌زند.

لامبورگینی گالاردو

لامبورگینی گالاردو

لامبورگینی گالاردو مشکی مات
اواخر سال گذشته سال یک دستگاه لامبورگینی گالاردو اسپایدر به‌صورت گذرموقت از کشور ترکیه وارد کشور شد، که در همان روزهای ابتدایی ورودش در یکی از مراکز خدماتی شهر تهران به‌وسیله رنگ به‌صورت مشکی مات درآمد. این خودرو تا خردادماه سال جاری در تهران تردد می‌کرد که پس از پایان مهلت تردد‌ش به کشور مبدا بازگشت.

مرسدس بنز G63

مرسدس بنز G63

مرسدس بنز G63 با رنگ مشکی مات
یکی از شاسی‌لندهای خاصی که این روزها در تهران مشغول تردد است، مرسدس بنز G63 AMG بوده که به‌صورت گذرموقت به ایران آمده است. نکته قابل توجه در مورد این خودرو، ظاهر زیبا و خاص آن بوده که به صورت فابریک مزین به رنگ مشکی مات است. غرش این غول ژرمنی در خیابان، توجه همه را به خود جلب می‌کند.

ب‌‌ام‌و 228i کوپه

ب‌‌ام‌و 228i کوپه

ب‌‌ام‌و 228i کوپه
یکی از خودروهای اسپرتی که چند روزی را به صورت مرخصی از منطقه آزاد اروند خارج شده و به خاک اصلی کشور آمده است، ب‌ام‌و سری 2 کوپه 228i است. این خودرو با پلاک گذرموقت جدید چد روزی را مهمان پایتخت بود سپس به شمال کشور رفته و سرانجام پس از پایان دوره مرخصی، به منطقه آزاد اروند بازخواهد گشت.

مرسدس بنز GLA250

مرسدس بنز GLA250

مرسدس بنز GLA250
مرسدس بنزGLA خودرویی است که جدیدا توانسته در قالب برند MEC با نسخه GLA45 به صورت رسمی وارد کشود. همچنین چند دستگاه از این خودرو توانسته اند موفق به دریافت پلاک ملی شوند. چندی پیش یک دستگاه GLA 250 با پلاک گذرموقت در تهران مشاهده شده است.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/17
اين 228 رو پرشيا خودرو ثبت نام نمي كنه؟؟ ٢٢٠ چرا غيب شد يهو؟؟!!
1396/6/17
Gtr تو شیراز بود عکس هم تو جاده شیراز مرودشت قبل دانشگاه گرفتیم ازش
1396/6/17
فکر کنم ماشین های آقازاده ها رو یادتون رفت!!
آخ آخ ببخشید یادم رفته بود اونا پلاک ملی هستن!!!
1396/6/18
مهمترين خودروي گذر وارد شده در سال جاري كه يك دستگاه مرسدس AMG GTS بود را از قلم انداختيد
1396/6/18
سلام
من هم اون لکسوس نارنجی رو توی شهرک گلستان واقع در شیراز دیدم
خیلی زیبا و دلربا بود
1396/6/18
لکسوس rc رو تو شیراز دیدم صبح تو خیابون قصر دشت
1396/6/18
درود بر دوستان...اقا من چند هفته پیش یک دستگاه تریلر ماشین بر رو دیدم که چند خودرو شورلت ک مشخص بود صفر کیلومتر هم هستن رو بارگیری کرده بود...این من تو کمربندی شیراز دیدم...دوستان اطلاعی ندارین از این موضوع اخه پلاکم نبود
1396/6/18
با سلام این خودرو ها معمواا برای ترانزیت هستش و از ایران رد میشه و به کشور هایی مثل ارمنستان و... میره
1396/6/18
سپاسگذارم از توsb...
1396/6/19
من اون لکسوس نارنجی رو تو فرهنگ شهر شیراز دیدمش
1396/6/19
یه شورولت شاسی بلند فول سایز مدل جدید پلاک گذر من تو مشهد دیدم
1396/6/19
شیرازیا جمعشون جمع هستاااا،پرچمو سفت بگیرین تا منم بیام