موضوعات داغ

خودروی تولید داخل یا چینی وارداتی؟

عکس مطلب اول
معمولاً در دو راهی خودروهای چینی و ایرانی، دو نوع نظر وجود دارد. گروه اول بر این عقیده هستند که خودروهای چینی، محصولاتی بی کیفیت هستند و در مقایسه کیفیتی با خودروهای ساخت داخل، نمره را به خودروهای وطنی می‌دهند. این گروه بر این عقیده هستند که خودروهای چینی با ظاهری فریبنده و امکاناتی رنگارنگ، قصد فریب مشتری را دارند و در دراز مدت، افت کیفیتی و مشکلات مختلفی روی این خودروها بوجود خواهد آمد.
اما در مقابل گروهی دیگر وجود دارد که نظر کاملاً متفاوتی دارند. این گروه می‌گویند که چینی‌ها با وجود اینکه بسیار دیرتر از خودروسازان داخل شروع به تولید کرده‌اند اما پیشرفت آن‌ها چنان سریع بوده که از ما پیشی گرفته‌اند و محصولات آن‌ها نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر سطح امکانات و کیفیتی بسیار بهتر از خودروهای کسل‌کننده و تکراری ساخت داخل هستند.
بگذارید چند مثال بزنیم. اگر قصد داشته باشید با قیمتی نزدیک به 40 میلیون تومان یک هاچ‌بک را تهیه کنید، ام‌وی‌ام‌ 315 را انتخاب می‌کنید که یک چینی نسبتاً تازه‌وارد است یا پژو 206 تیپ 6 که خودرویی تکراری و ساخت داخل می‌باشد ولی در عوض یک برند اروپایی است. و یا در محدوده 50 میلیون تومانی، لیفان 1.8 لیتری را انتخاب می‌کنید یا پژو پارس را؟
برای همین یک نظرسنجی را قرار داده‌ایم تا هر کس بر اساس نظر و تجربیات خود یک گزینه را انتخاب کند. خودروهای داخلی تکراری و یا خودروهای چینی جدید؟ برای شرکت در نظرسنجی به این صفحه مراجعه کنید.

نظرات کاربران

44 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/2/25
گزینه "هیچکدام" هم اضافه میشد ، بهتر بود. ..

ماشینهای تولید داخل ، اکثرا از قطعات بی کیفیت چینی دارن استفاده میکنن!
اما به نظرم درصد رضایت از ماشینهای چینی "ظاهر، کیفیت"بیشتر از تولیدات ( سرشار از تنوع ) داخلی هست!
دوستانی که Lifan 620 ، MVM530، Jac J5، دارن ، اکثرا رضایت نسبی دارن.. .
MG هم که دیگه حرفی باقی نمیذاره.. .
1393/2/25
خودروی داخلی هرچی باشه از چینی بهتره هر چه قدر از دنیا عقب باشیم از چین سر تریم !
1393/2/25
هرچی می گذره مردم بیشتر به سمت خودرو های چینی می روند
1393/2/25
سلام از چ نظر برسی بشه قطعات خودرو های هم از چین وارد می شه و کیفیت هم روز به روز کم تر من یه پارس سال از کارخانه تحویل گرفتم ک سه راهی شهریار ب خیابان ارج برای تایید گارانتی در مسیر صدای باد وصدای موتور و در ها مصرف خیلی بالا بود فروختم یه ام وی ام 315 خریدم خیلی کم سر وصدا بود ولی کیر بکس مشگل داشت نمایندگی کاری نکرد فروختم ماشین خودم ک l90 مدل 87 بود سوار می شم
اگر کیفیت و قیمت رقابتی بود می شد مقایسه کرد کسی ک از خودروها تکراری خسته بشه پول ماشین برد نداشته باشه چاره جز خودرو چینی نیست
من نظر بیشتر کسانی ک دارن می پرسم می گن کیفیت کمتر ماشین ایرانی نیست ولی امکانات بیشتره ببخشید خیلی وقتتون گرفتم
1393/2/25
کاش برندهای با کیفیت چینی مثل جیلی ام جی و یا جک ساو5را واسه مقایسه می گذاشتید
1393/2/25
هر دوشون بدن ولی بازم به نظر من چین قابل قبول تره چون کسانی که دارن میگن راضین
1393/2/25
دوستان الان پژو پارس تو سایت ایران خودرو فروش فوری به مناسبت روز پدر زده ٣١ملیون حالا این لیفان ۵٠ملیون است چرا باید این طوری نا برابر مقایسه کرد؟
1393/2/25
این قانون نانوشته مافیای بازار خودروی ایرانه!
هیچ ماشین خارجی هم سطح کیفیت تولید داخل نباید کمتر از دوبرابر محصولات داخلی قیمت داشته باشه!!
اگر هم کیفیتش یکم خوب باشه قیمتش اونقدر بالا باشه که هیچکس سمتش نره تابه میزان فروش خودرو داخلی آسیبی بزنه!
1393/2/25
خودرو های چینی خیلی از خودروهای ایرانی بهتر هستند به خاطر اینکه خودرو سازان ایرانی هم از قطعات چینی استفاده می کنن. پس همان بهتر که از خودروهای آپشن دار چینی استفاده کنیم.
1393/2/25
با سلام خدمت دوستان.اكثر قطعات ماشين هاي ساخت داخل قطعات بي كيفيت چيني از سازندگان بي كيفيت و بي نام مي بأشد تا ارزانتر تمام شود.
1393/2/26
من باشم پارس ال ایکس دنده اتوماتیک با موتور tu5 انتخاب می کنم چون مصرفش کمتره خوشگلتره ماشینای چینی بدیشون اینه که بعد 1 سال وا میرن
1393/2/26
سلام
به نظر من100%چین قابل قبول تره
شما برید ببینید همین ماشینای چینی چند ستاره ایمنی گرفتن بعضیاشون
و برید ببینید چه موتورایی نصب میکنن روی ماشین
چه سیستم تعلیق هایی
چه گیربکس هایی..
1393/2/26
من کاری با آپشن های خودروهای چینی ندارم. اما امنیت خودرو های چینی = صفر
تو ایران، لااقل سمند محکمه.
1394/3/19
دوست عزيز همه چيز كه به محكم بودن ماشين نيست اگه ماشين زياد محكم باشه فشار زيادي مياد به راننده و براي همين اگه خوب دقت كني ماشين هايي مانند هيوندايي ix35 و سانتافه به محكمي سمند نيستند
1393/2/26
دوستان بازم دارم تاکید میکنم من میگم وقتی الان پژو پارس داره تحویل فوری میده 30500000پس هنوز خودرو های ایرانی بهتره .
فقط ماشین چینی که خوبه 1_MG
2_جیلی امگرندX7
لطفا کسایی که ماشین چینی داشتن نظر بدن در مورد این که چینی ها موتور شرکت هایی مثل میتسوبیشی یا ولوو نصب میکنند حرفی نیست.
ولی من خودم جیلیX7 دارم یه تعویض روغن مجبور شدم خارج از سرویس انجام بدم 400تومن پام دروامد.اندازه تعویض روغن موهای قبلیم.پس بدونید خرج بالاست پس بهتره یه ژاپنی یا کره بخرید تا حداقل ارزش خرج کردن داشته.
1393/2/26
محمد جان پارس ELX نزدیک 49 میلیون تومنه
1393/2/26
منم با ابراهیم موافقم
1393/2/26
نظرسنجی شما خیلی کلی هست برای همین من توش شرکت نکردم - بهتر بود مقایسه بصورت رو در رو برای چند خودرو پر فروش انحام میشد چون تو هر گروه بالاخره ماشین خوب هم پیدا میشه . آپشن به تنهایی ملاک انتخاب نیست به نظر من اینکه خیالت راحت باشه که هر وقت اراده کردی بزنی به جاده و از ماشینت مطمئن باشی که تو جاده اسیرت نمیکنه از همه مهمتره ./
1393/2/26
اقا محمد من هم با نظر شما موافقم MG عاليه كيانا جان من قيمت گرفتم بهم گفتن ٥١ تومان پارس ELX تازه مثل اين كه قراره ايران خودرو پژو ٣٠١ و٢٠٠٨ رو فكر كنم مونتاژ كنن قراره بعد از ١٢ سال بالاخره ماشين روز توليد كنن
1393/2/26
سوالتون خیلی کلی هستش .ولی بر اساس کلاس و قیمت ها مقایسه کنیم برندی که ایران تولید میکنه بهتر استش ولی فک کنم MG رو چینی بدونیم من اینو انتخاب میکنم نسبت به خودروی های داخلی
1393/2/27
باتشکر از سایت خوبتون واز فیلمای خوبتون-به نظر من خودرو های داخلی عالی هستندوباکیفیت وایمن-من اگه پول داشته باشم محصولات ایران خودرو را میخرم-پارسELX
1393/2/27
اقا محمد اخه کییی میگه mg چینیه برای همه باید گفت اقا این شرکت اپل فک کنم دیگه همه میشناسنش دیگه اگه روش رو نگاه کنین زده دیزاییین در کالیفورنیا ولی در چین ساخته میشود شرکت mg اینگیلیسیه و در چین ماشین هاش ساخته میشن و فقط برای اینه که خرج کم تری داره شما خودتون اگه یه جا تو بازار پیدا کنید که یک جنس با همون برند و 100 درصد همون جنس و همون رنگ باشه شما کدوم رو میخری اونی که ارزون تره چون از لحاظ اقتصادی بهتره و mg هم نشون میده که زرنگه یا اپل زرنگه که این کار رو انجام میده
1393/2/27
اقا شما کلا به این فکر هم باشین ما در تحریم هستیم چه بخوایم چه نخوایم هستیم و قطعات ماشین های خارجی چی کم وارد میشن و قیمتشون هم باللللاااا و اگه فکر کنین میفهمین که ماشین های ایرانی قطعاتشون بیشتر هست چون تو خود ایران تولید میشه و قیمتش هم کم تره بعدشم ما مکانیک هامون اینننن قدر این پژو ها رو تعمیر کردن که مثل عوض کردن قطعات ماشین های خارجی نیست که همیشه میگن کلاا باید عوض شهههه سریع کارت راه افتاده و قابل توجه بعضی هااا این ماشین ها حد اقققل بگیییریم برای 4 سال پیش اند تازه کم هم گفتم و الان امکاناتش تغریبا یکیه با ماشن های چینی و نمیگم کیفیت ماشین های ایران خودرو خوبه اصلا یککککک ادم های ____ هستند که خیلی کارها تو ماشین میکنن و خلاصه سر تو درد نیارم از لحاظ موندگاری میگیری ایران خودرو ولی امکانات هم تقریبا یکی اند و اگر از لحاظ راحتی و ایمنی چینی و البته چینی هاا خیلی پیش رفت کردن و از لحاظ اقتصادی ماشین چینی پر خرج تره 100 درصد
1393/2/27
اقا محمد شما که می گی mg این ماشین اولا انگیلیسیه و چین اومده او نو مونتاژ کرده مثلا شما mg رو میتونی با ام وی ام x33 که داره چین میزنه ولی ایران مونتاژ می کنه مقایسه کنی x33 تو رده بندی ماشین ها رتبه 17 اورد که از تیبا نمره منفی بیشتر داشت ......
1393/2/27
والله اعلم
اگه منظور از تولید داخل دسته رنو و نیسان و امثالهم باشه که واقعا ارزش خریدن داره
اگه مقصود پژوهای فسیل شده و پراید سنگواره نشان باشه که حیف پول....کیفیت تعطیل
اگه چینی های درجه یک مثل ام جی که خوبه
بازم چینی ها رو فقط به خاطر چینی بودن دسته کم نگیریم خیلی از تولید داخل بهترن
وانت پیکان:طراحی سازه مال بیش از 60 سال پیش تالبوت انگلستان....
جک جی 5 :طراحان فنی ژاپنی +بهترین طراح جهان پینین فارینا + موتور میتسوبیشی و قیمت مناسب
این دو نمونه ای از تولیدات هستند ما کجا و ان کجا
خرید چینی ها هوشمندانه تره
1393/2/27
دوستان سلام
بنده تا حالا بيشتر مطالب رو مي‌خوندم و نظري نميدادم اما خواستم جسارت كنم و يه نظر كلي بدم.
ببينيد دوستان كلاً ماشين هاي كه در دور پاين شتاب مي گيرند و روي 5 تا 5.5 هزار دور محدود شدند با ماشين هاي كه روي 6 تا 6.5 هزار دور محدود شدند از نظر استهلاك موتوري كم خرج ترند.
ماشين هاي فرانسوي تماماً ماشين هاي هستند كه دور بالاي دارند و به همين خاطر موتور ماشين در دماي بالاتري كار مي كنه ( حداقل دما 84 درجه است ) كه باعث افزايش فرسودگي لوازم و قطعات موتور ميشه معمولاً هم ماشين هاي فرانسه مثل نقل و نبات واشر سرسيلندر مي سوزونند.
اما ماشين هاي دور پايين مثل پرايد ، دوو و تويوتا يا هوندا و ... از دماي آب پايين تري برخوردارند كه اين باعث دوام و استهكام بيشتر قطعات موتور ميشه .
حالا هر ماشين ايراني يا چيني كه دور پايين تر داشته باشه واسه استفاده خانوادگي بهتره و كم خرج تره ( اگه دنبال رانندگي اسپرتين نياين سراغش )
از نظر مواد به كار رفته داخلي هم فكر كنم كه چين بهتره موادش از مواد جديد ايران.
با تشكر
1393/2/27
اﻗﺎ ﻣﻦ اﺯ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻛﻪ اﻡ ﻭﻱ اﻡ. 530 ﺩاﺷﺘﻢ ﻣﻴﮕﻢ ...ﻣﻤﻜﻨﻪ ﻛﻤﻲ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﭼﻴﻨﻲ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺩاﺧﻞ ﻓﺮﻕ ﻛﻨﻪ اﻣﺎ اﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻭﺗﺠﻬﻴﺰاﺕ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺩاﺭﻥ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻫﺎﻱ ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺗﺮﻱ ﺩاﺭﻧﺪ ...
1393/2/27
اقا mg چینی نیست در اصل انگلیسیه ولی کارخونش تو چینه .
ما یکی از فامیلامون great wall c30 داشت موتورش بعد سه ماه جامپ کرد اینقد بی کیفیت بود اگه شما پراید رو هم روش فشار بیاری موتورش جامپ نمیکنه و من حاضرم سوار پراید بشم سوار ماشین چینی نشم
1393/2/27
من ماشین قبلیم پرشیا بود الان شیش ماهه لیفان 620 1.8 خریدم خیلی بهتر از پرشیاست واقعا از این خودروی چینی راضیم
1393/2/28
Sag mashin chini sharaf dare be sadta mashin irani
2014 ba 97 asb be khoda jenayat mikonan be joz x33
1393/2/28
ای کاش گزینه هیچکدام هم داشتید
1393/2/28
با سلام . من مدت 6 يا 7 ماهي است براي خريد ماشين خارجي تحقيق مي كنم . خدايي خدمات پس از فروش ارزش زيادي داره . خودرويي كه دسترسي به سرويس كار و قطعه بيشتري داره بهتره . اما در مقايسه با اين خودروهاي عهد بوو...وق ايران خودرو به نظرم برخي خودروهاي چيني مثل ليفان ايكس 60 يا جك كه نمايندگي زيادي در ايران دارند بهتره .
1393/2/28
دوستان خوبم در خصوص خودروی ام جی می توانید به ادرس فیس بوک ما مراجعه کنید و تمامی اطلاعات مربوط به این خودرو را مشاهده کنید،

https://www.facebook.com/groups/mgiran/

اما در مجموع اطلاعات کلی و پایه را در این صفحه قرار می دهم تا شما دوستان از ان بهره ببرید.

" ام جی "

همواره بازار خودروسازی انگلستان یکی از محبوب ترین و موفق ترین بازارهای خودرو در سطح جهانی بوده و همواره طی چندین دهه توانسته به جایگاه مناسبی در بین خودروسازان جهانی دست پیدا کند.
حس طراحی اسپورت و تولید خودرو های ایمن و با کیفیت ،همچنین وجود برند های معروف و محبوبی از جمله...

► استون مارتین► بنتلی► جگوار و.... توانسته بازار خودروی انگلستان را در فضای رقابتی با سایر خودروسازان قرار دهد .
اما با یک نگاه کلی به برخی از خودرو سازان بریتانیا، خواهیم دید وجود برندی با سابقه که به تازگی چندسالی است پس از یک غیبت چندین ساله همزمان با ورود به بازار اروپا ،به خیابان های کشورمان هم قدم گذاشته، و همواره طرفداران و مخالفان خود را در مدت زمان اندکی به دست اورده است ،به چشم می خورد.
حال ما در این گزارش به معرفی و بررسی این خودرو در بازار جهانی و ایران خواهیم پرداخت.

برخی از خودروسازان بریتانیا

► استون مارتین
► بنتلی
► جگوار
► رولز-رویس
► لندرور
► مک لارن
► موریس
► واکسهال
►مینی
►روور
►ارش
►موریس *ام جی*
►مورگان
►لوتوس کارز
►هیلمن

همانطور که می دانید اقتصاد انگلستان همواره از اپتدا تا کنون دچار نوسانات بسیاری بوده و از جمله مشکلاتی است که همواره به غیر از خودرو سازان ،شرکت های تجاری ،کارخانه ها و دولت با ان مواجه بوده است، شرکت ام جی یکی از ان خودروسازانی است که در فرایند مشکلات اقتصادی با وجود راه حل های مختلف از جمله واگذاری سهام و شراکت با دیگر خودروسازان نتوانست در برابر اقتصاد انگلستان مقاومت کند و در اخر دچار ورشکستگی شد. از این رو نگاهی به مالکین این خودرو ساز خواهیم انداخت

مالکین

۱۹۳۵-۱۹۲۳ ام جی کارز
۱۹۵۲-۱۹۳۵ شرکت نافیلد
۱۹۶۷-۱۹۵۲ شرکت بریتیش موتور
۱۹۶۸-۱۹۶۷ هولدینگ بریتیش موتور
۱۹۷۵-۱۹۶۸ شرکت بریتیش لیلاند موتور
۱۹۷۵-۱۹۸۶بریتیش لیلاند
۱۹۸۸-۱۹۸۶ گروه روور(Rover)
۱۹۸۸-۱۹۹۴ بریتیش ایرواسپیس
۱۹۹۴-۲۰۰۰ ب ام و
۲۰۰۰-۲۰۰۵ گروه‌ام جی روور(MG Rover)

همانطور که مشاهده می کنید سهام ام جی در اخر به صورت مشترک با خودرو سازی روور با نام ام جی روور به فعالیت خود ادامه می دادند،اما پس از ورشکستگی این دو خودرو ساز از یکدیگر جدا شده و گروه ام جی روور انگلستان بیشتر سهام خود را به شرکت سیک موتورز چین فروخت .

اما از سال 2007 فعالیت گروه ام جی انگلستان با رووی چین(Roewe) از سر گرفته شد.
به علت مشکلات اقتصادی انگلستان،نیروی کار ارزان،همچنین وجود خط مونتاژ پیشرفته در کارخانه سیک باعث شد تا تمامی فعالیت این خودروساز در این کارخانه و بر طبق نظارت مهندسین ام جی انگلستان انجام شود .
در حال حاضر تمامی طراحی ساخت خودروهای ام جی، در کشور انگلستان بوده و تنها برای تولید همچون دیگر خودروسازان بزرگ در کشور چین صورت می گیرد.

شرکت صنایع خودروسازی شانگهای Shanghai Automotive Industry Corporation یا SAIC یک شرکت خودروسازی چینی است که در میان پنج خودروساز بزرگ چین، رتبه سوم را داراست
(چهارتای دیگر گروه فاو، شرکت دانگفنگ، چانگان موتورز و چری هستند)
شرکت سِیک (SAIC) در شرکت‌های شانگهای جی‌ام، سیک جی‌ام ،،وولینگ خودرو و مرکز فنی خودروی پان آسیا، با شرکت جنرال موتورز شریک است. سیک همچنین با شرکت فولکس‌واگن در شرکت سیک فولکس‌واگن خودرو شراکت دارد. سیک در سال ۲۰۰۱، ۲۰% سهام شرکت چری را خرید اما در سال ۲۰۰۴ این سهام را دوباره به چری فروخت؛ در سال ۲۰۰۵ هم ۵۱% سهام سانگ‌یونگ را خریداری نمود.

(ROEWE) یک برند خودروی لوکس ساخت کشور چین است که تحت مالکیت شرکت صنایع خودروسازی شانگهای (سِیک) می‌باشد.
حال نکته ای که وجود دارد و بسیاری از دوستان از این موضوع اطلاع ندارند،این است که گروه رووی فعالیت خود را از این پس مختص به بازار چین کرده است چرا که امتیاز روور توسط سیک خریداری شده است و با تغییر نام و ارم فعالییت خود را اغاز کرده است. حتی نام گذاری خودروها بر اساس نام گذاری محصولات روور انگلستان می باشد،
اما محصولات ام جی با طراحی متفاوت و جدا از رووی در کارخانه سیک تولید می شوند و نام گذاری انها بر اساس گروه ام جی می باشد.

برای نمونه، محصولات رووی همانند 350-550-750-950 با نام و ارم رووی در چین فروخته می شوند و محصولات ام جی مانند ام جی 3-5-6 با نام و ارم ام جی فروخته شده و مجوز ورود به اروپا را دارا هستند حتی شما می توانید اختلاف در طراحی های این دو خودرو ساز را علاوه بر نامگذاری محصولات مشاهده کنید و هیچ محصولی از گروه ام جی با نام و ارم رووی به فروش نمی رود.
ولی نماینده وطنی محصولات هر دو گروه را با یک نام وارد کرده و اقدام به فروش میکند و همین امر منجر شده تا عده زیادی فکر کنند تمامی محصولات جزو خودروهای ام جی بوده ، و به علت تولید این خودرو در چین و نداشتن اطلاعات صحیح و کافی،این خودرو را چینی به حساب می اورند،در صورتی که ام جی یک برند انگلیسی است و همچنان در بازار دنیا انگلیسی شناخته می شود اما محصولات رووی رسما به بازار چین تخصص پیدا کرده است،گرچه این خودرو ساز هم به خاطر مشارکت و حضور ام جی محصولات با کیفیت و رو به رشدی تولید میکند و راهی که کره ای ها از ده سال پیش با موفقیت طی کرده اند را امروز خودرو سازی چین در حال قدم گذاشتن است.

با این وجود که نماینده وطنی هر دو نوع محصولات را با یک برند همانند چند کشور دیگر در بازار ایران به فروش می رساند ،اما هیچ گاه یک برند انگلیسی را به عنوان یک برند چینی نمی توان شناخت،همانگونه که بسیاری از محصولات روز دنیا از جمله مرسدس در این کشور بر روی خط تولید رفته اند،
رووی در ایران نیز مدلی را عرضه می‌کند که به اسم ام جی ۵۵۰ (MG ۵۵۰) و ام جی ۳۵۰ عرضه می‌شوند.
http://chinaautoweb.com/auto-companies/saic-shanghai-automotive-industry-corporation

در اخر ذکر این مطلب الزامی است،که فعالیت ام جی تحت حمایت مالی سیک موتورز تحقق یافته است،سیک موتورز با خرید سهام های شرکت های معتبر و شراکت با انها محصولات مشترک خود را با نام رووی به بازار عرضه می کند ،تیم طراحی و مهنسان ام جی واقع در انگلستان کلیه الزامات مربوط به خودروهای ام جی را در انگلستان انجام داده در واقع مهمترین کار در ساخت خودرو، و حتی انتخاب مواد ساخت،نوع کیفیت با مهندسان ام جی بوده و تنها در کارخانه سیک ساخته می شوند ان هم تحت نظارت مهنسین مربوط ام جی، رووی در محصولات ابتدایی خود از شرکت ام جی سود جسته اما در اینده نزدیک به صورت مستقل عمل خواهد کرد چنانچه در حال حاضر محصولات کانسپتی با نام خود طراحی و به نمایش گذاشته است،محصولات رووی به صورت مشترک با ام جی،سانگ یونگ،فولکس واگن و جنرال موتورز ساخته می شود و در حال حاضر سیک خودروهای کادیلاک،شورلت،اشکودا،بیوک،فولکس واگن،ولوو و.... را در کارخانه روی خط تولید دارد که این نشان از کیفیت و تکنولوژی بالای این کارخانه است، خرید سهام ام جی توسط سیک تنها کمکی به تولید مجدد محصولات ام جی و پیشرفت محصولات رووی بوده، پس تنها به علت ساخته شدن در چین این خودرو چینی به حساب نمی اید وقتی حتی این کشور کوچکترین نقشی در تولید این محصول ندارد
1393/2/30
یکم تعصب و غیرت
من x33 داشتم.6ماه نتونستم نگهش دارم.
پیکان بهتره ازش.باز ادم نمیسوزه که این همه پول پای این چینی دادم
1393/2/31
صرفا به خاطر اینکه لوازم یدکی رو کم دردسر تر (دقت کنید نگفتم راحت تر!!) پیدا کنم خودروی ایرانی رو زدم!
لااقل احتمال پیدا کردن لوازمش چند درصدی بیشتر از خودروهای "بهتر" چینی هست.
1396/3/14
سپند 1 ، آردی داشتم و الان 405 همگی ساخت داخل اما هیچ کدام قطعات درست و حسابی ندارند و به هر بهانه ای مثلاً چون دیود این قطعه پیدا نمی شود باید کل قطعه را عوض کنی یا مثلاً برای فن بخاری کل لوازم یدکی ها را گشتم و همه پیشنهاد خرید مجموعه کامل موتور بخاری را می دادند . اگر باید مثلاً برای یک قطعه پلاستیکی خودروی ساخت داخل این همه گرفناری کشید این چه فرقی با خودروی چینی دارد
1393/2/31
aga man 1 sale mg daram khili azash razi hastam ghablesh cerato dashtam va mg kheili behtare motoresh turbo va kheili khube
1393/4/4
من خودروی داخل را میپسندم
1393/4/8
تولید خودمون بهتره ولی قیمتا مناسبتر بشه
1393/5/30
من خیلی دوست دارم زانتیا داشته باشم ولی پزو پارس رو ترجیح میدم به تیبا و دیگر خودرو های زامیاد و... مخصوص بگم این چند خودروی جدید سایپا برگرفته از ماشینای چینی هست
1393/11/24
عزیزان باید قبول کنیم چین داره پیشرفت میکنه بخصوص در عرصه خودرو پس چه تعصب به خرج بدیم چه ندیم چاره ای نیست یکم تحقیق گوشیرو میده دستتون ضمنا به اندازه بود باید نمود با این وضعیت پول ما چینی مناسبتره
1394/11/5
سلام چرا یه گذینه دیگری نمیگذارید به نظر من جفتشون آشغالن خودرو های ایرانی که با بدترین کیفیت تولید میشن و خودرو های چینی نیزبا بدترین کیفیت وارد میشن همه بفکر سود خودشونن کم مردهای این مملکت با این خودرو های بی کیفیت ایرانی و چینی جونشون را از دست دادن چقدر بفکر جون آدمهاییم ؟ چینی یا ایرانی فرقی نمیکنه وقتی وجدان و انسانیت توش نباشه
1395/7/22
خودرو های چینی با کیفیت و بی کیفیت دارن
اگر بی کیفیت باشن در حد ایرانی ها هستن و چون قطعات ایرانی کم دردسرتر هستن بهتره اما اگر متوسط باشن خیلی بهتر از ایرانی ها هستن چه برسه به مدل های بهتر اما متوسطش هم بهتر از ایرانی ها
صنعت خودرو چین خیلی پیشرفت کرده برعکس ایران و کارخونه ها با شرکت بزرگی قرارداد داره واسه مونتاژ ماشین های اونا چون اقتصادی تر ماهم عادت کردیم بگیم چینی بی کیفیت
یه زمانی تو ایران ماشین کره مونتاژ میشد و مردم میگفتن ایرانی بهتر و مثلا ورنا فروش بالا نداشت به نسبت پژو و حالا نوبت چینی هاست که با برچسب بی کیفیت بازار خوبی نداشته باشن و معلوم نیست چند سال بعد چین به خودرو سازی تبدیل بشه که فاصلش با ایران مثل فاصله ایران و کره بشه که یه روزی باهم شروع کردن البته با فاصله چند سال بیشتر قدمت ایران اما الان قابل مقایسه نیستن
1395/12/16
به نظرمن اگرافریقاماشین درست می کردازایران خودرو خوبتر تولید می کرد من ماشین چینی دارم وراضی هستم وخواهم ماند