موضوعات داغ

محبوب‌ ترین هواپیماهای مسافربری که ایرلاینها به خرید آنها علاقه زیادی دارند

عکس مطلب اول
در میان هواپیماهای موجود در بازار، مدل‌هایی وجود دارند که ایرلاینهای مختلف در سراسر جهان، علاقه بیشتری به خرید و به‌کارگیری آن‌ها در خطوط هوایی خود دارند.
طبیعی است که شما با هواپیما سفر کنید اما هیچ اطلاعاتی در خصوص هواپیماهای استفاده شده در ایرلاین‌های مختلف نداشته باشید. با وجود این، در صورتی که مشتاق این صنعت باشید یا پراوزهای پی در پی، شما را با گزینه‌های مختلف آشنا کند، به این موضوع توجه بیشتری هم نشان خواهید داد. برای مشتاقان، سفر هوایی تنها جابه‌جایی از یک نقطه به نقطه دیگر با استفاده از هواپیما نیست بلکه تجربه‌ای جذاب و متفاوت است.
با این مقدمه از نقدستان، در ادامه نگاهی دقیق‌تر به هواپیماهایی خواهیم داشت که در خطوط هوایی، محبوب‌تر و متداول‌تر بوده و ایرلاین‌ها علاقه بیشتری به خرید آن‌ها دارند.

Airbus A380

Airbus A380 بزرگ‌ترین هواپیمای تجاری است که می‌تواند تعداد زیادی مسافر را جابه‌جا کند. این هواپیما ابتدا در سال 2004 میلادی به مرحله تولید رسید. A380 گزینه‌‌ای کاملاً اقتصادی برای استفاده در پروازهای تجاری است و همین امر باعث شده ایرلاین‌های زیادی به خرید این گزینه تمایل نشان دهند. اکثر مشتاقان این هواپیما، ایرلاین‌های سنگاپوری، اماراتی و لوفت هانزایی هستند.

Boeing 707

بوئینگ 707 برای اولین بار در سال 1958 میلادی به مرحله تولید رسید و خیلی سریع به محبوب‌ترین هواپیمای تجاری تبدیل شد اما تولید آن در سال 1979 میلادی متوقف شد. متوسط ظرفیت این هواپیما، 190 مسافر است. این محصول از چهار موتور جت بهره می‌برد. Boeing 707 اولین هواپیمای شرکت بوئینگ به حساب می‌آید که وارد بازارهای تجاری شد.

Airbus A320

خانواده ایرباس A320 شامل هواپیماهای کوچک‌تر با بدنه باریک است که برای پروازهای درون مرزی با مسافت‌های متوسط، مناسب هستند. ظرفیت خانواده A320 در حداکثر نوع خود، 220 مسافر اعلام شده است.

Boeing 727

بوئینگ 727 هواپیماهایی با امکان پیمودن مسافت‌های کوتاه تا متوسط را با ظرفیت 149 تا 189 مسافر فراهم می‌کند. مدل اولیه‌ای که از این هواپیما تولید شده بود در ادامه بهبود یافت و حالا امکان رسیدن به ارتفاعی تا 270 مایل دریایی را فراهم می‌کند. این هواپیما یکی از پردرخواست‌ترین هواپیماهای خطوط هواپیمایی است. یکی از دلایل این امر، نیاز آن به باند فرودگاهی کوتاه‌تر در مقایسه با سایر هواپیماها است. این گزینه، مدلی ایده‌آل حتی برای فرودگاه‌های کوچک‌تر است که تنها پروازهای درون مرزی برگزار می‌کنند.

Boing 767

بوئینگ 767 با بهره‌گیری از موتور دوقلو و بدنه پهن یکی از بهترین ساخته‌های بوئینگ در بخش محصولات تجاری است که تحولی چشمگیر برای این شرکت به حساب می‌آید. یکی از دلایل این امر، استفاده از کابین شیشه‌ای است که دو خدمه در آن جا می‌‌گیرند.

Boeing 757

بوئینگ 757 بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری یک ردیفه این شرکت به حساب می‌آید. تولید این هواپیما از سال 1981 میلادی آغاز شد و تا سال 2004 میلادی نیز ادامه داشت. طراحی جذاب بال هواپیما، عملکرد ایرودینامیکی بهتر را فراهم کرده و همین امر، مزیتی رقابتی برای این محصول در مقایسه با هواپیماهای دیگر است. این هواپیما می‌تواند 289 مسافر را در خود جا داده و تا ارتفاعی از 3150 تا 4100 مایل دریایی پرواز کند.

Boeing 787

بوئینگ 787 که از آن با عنوان دریم‌لاینر هم یاد می‌شود یکی از شاخص‌ترین محصولات بوئینگ در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت به حساب می‌آید. بدنه پهن این هواپیما در اکثر بخش‌ها پلاستیک‌های مقاوم شده با کربن بهره‌مند شده است تا طراحی عالی را شاهد باشیم. طراحی متمرکز روی کاهش مصرف انرژی نیز بهبود تجربه پرواز را به همراه خواهد داشت. این هواپیما که اصول مهندسی در آن در سطح بالایی به چشم می‌آید توسط ایرلاین‌های زیادی خریداری شده تا پروازهای بین‌المللی خود را با کیفیتی بالاتر و تجربه‌ای راحت‌تر، به همراه کاهش سر و صدا ممکن سازند.

Boeing 737

بوئینگ 737 در ابتدا برای پروازهای کوتاه تا متوسط درنظر گرفته شده بود اما در ادامه راه، مدل‌های جایگزین برای افزایش ظرفیت از 85 تا 215 مسافر تولید شد. مدل‌های مختلف این هواپیما همواره در میان پرفروش‌ترین‌های بازار قرار داشته‌اند. جدیدترین مدل، Boeing 737 MAX 9 نام دارد که پروازهای اولیه را پشت‌سر گذاشته و به زودی روانه بازار خواهد شد.

Boeing 777

بوئینگ 777 در بخش هواپیماهای مسافربری با ظرفیت 300 تا 550 مسافر قرار می‌گیرد که گزینه‌ای اقتصادی برای شرکت‌های هواپیمایی و پروازهای بین‌المللی به حساب می‌آید.

Boeing 747

ملکه آسمان‌ها، جامبو جت بوئینگ 747 در سطح بالای قابلیت اعتماد و عملکرد ایده‌آل در بخش پروازهای تجاری و باربری قرار می‌گیرد.
بدون شک این هواپیما در صدر پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین هواپیماهای جهان قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/5
کاملا اشتباه پرفروشترین به ترتیب بوینگ 737ایزباس320بوینگ 777ایرباس330و...الا اخر میباشد و بوینگ 747در رده های ششم یا هفتم قرار میگیره
1396/7/5
اخه کی از میزان فروش حرف زد این وسط ؟؟؟ اول بخون بعد شعر بگو
1396/7/5
پر فروش ترین ها اولیش بوئینگ ۷۳۷ و بعد از اون ایرباس ۳۲۰ عه!!! در ضمن به ۳۳۰ و ۳۵۰XBW اشاره نشده!
1396/7/5
با عرض معذرت از جسارتی که می کنم
اما هواپیماهایی مثل a380 و 767 چه در زمان ابتدای فروش و یا در زمان کنونی با بحران فروش مواجه هستند و در حال حاضر نیز تعداد شرکت هایی که سفارش 380 را برای ایرباس فعال نگه داشته اند به تعداد انگشان دو دست نیز نمی رسد!
1396/7/6
آخه شما رو چه به تحلیل هواپیما! همه رو نام بردی که! همونطور که ابوذر هم گفت 737 پرفروش ترین هواپیمای تاریخ هست و احتمالا هیچ گاه رکوردش شکسته هم نشه! ولی 727 و 707 که دیگه خیلی وقته که تولید نمیشه که شما گذاشتی تو لیست!! یا مثلا A380 اونقدری هم فروش نداشته و تولیدی های فعلی اون هم برای سفارشات سالهای پیش میباشد که همینطور پیش بره و سفارش جدید نگیره ، احتمالا تا چند سال دیگه خط تولید 380 تعطیل هم بشه!!
1396/7/6
اشتباه هس!
۷۴۷ و a380 مشتری ندارن!
۷۰۷ یه زمانی محبوب بود!
و...!
کلا اشتباه زدید داداش!