موضوعات داغ

ام جی GS اولین خودروی چینی که از ANCAP پنج ستاره ایمنی می گیرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سازمان ایمنی ANCAP کشور استرالیا در آخرین تست‌های خود بر روی MG GS، به این خودروی کراس اوور 5 ستاره ایمنی کامل اعطا کرد تا خودروی کراس اوور MG GS در مدل‌های 2017 اولین خودروی چینی باشد که در استرالیا و از سوی سازمان ایمنی ANCAP موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی می‌شود که قطعا یک نقطه عطف در فعالیت این خودرو ایجاد خواهد کرد.
خودروی کراس اوور MG GS تنها سوژه تست این سازمان نبوده است، بلکه برخی دیگر از خودروهای چینی هم در این آزمون شرکت کرده‌اند که ستاره‌های پایین‌تری دریافت کرده‌اند، همچون خودروی هاوال H9 مدل 2015 که موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده است، خودروی LDV G10 که تنها 3 ستاره ایمنی دریافت کرده و همچنین خودروی گریت وال Steed در نسخه‌های 2016 که تنها موفق به دریافت 2 ستاره ایمنی از سوی سازمان ANCAP استرالیا شده است.

در ادامه هم بد نیست بدانید که خودروی کراس اوور MG GS با یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر وارد بازار کشور شده و می‌تواند حداکثر 217 اسب بخار قدرت در دور موتور 5000 و همچنین 350 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2500 داشته باشد که توسط یک جعبه دنده اتومات دریافت شده و به سمت چرخ‌های محرک خودرو ارسال می‌شود که در نسخه های جدید فیس لیفت هم شاهد بکارگیری همان پیشرانه های قبل MG GS بدون تغییرات هستیم که در ماه های گذشته از سوی شرکت خودروسازی MG رونمایی شده است.
این خودرو در طول 4500 میلی متر، عرض 1855 میلی متر، ارتفاع 1675 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2650 میلی متر ساخته شده است که دارای وزن خشک 1642 کیلوگرم بوده و همچنین برای تبدیل و ارسال این نیروی 217 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتن متری، خودروی کراس اوور MG GS از یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات دوکلاچه استفاده کرده است که در عمل باعث شده حداقل شتاب صفر تا صد این خودرو به عدد 8.7 ثانیه و همچنین بیشینه سرعت آن هم به مرز 210 کیلومتر بر ساعت نزدیک شود که برای یک خودروی کراس اوور قابل توجه خواهد بود. این درحالیست که به لطف استفاده از توربوشارژر بر روی این پیشرانه، حداقل مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی به عدد 8.3 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر رسیده است.

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/6
این خودرو بی نظیره
با موتور ۲۰۰۰ توربو گشتاورش به اندازه جنسیس کوپه ۶ سیلندره
امیدوارم مثل ام‌جی سیکس ۲۰۱۸ سایک موتور قیافه انگلیسیشو به فنا نده
1396/7/8
با این خدمات محدود ام جی توی ایران این برند شانسی برای فروش تو بازار نداره
اونقدر خریدارای صفرش توی فروش ضرر کردن ک دیگه کسی جرات نمیکنه سمت خریدش بره
قیمتش توی ایران شدیدا نیاز به اصلاح داره و خدماتشم باید گسترده تر شه
البته شایعاتی هست ک مدیاموتورز به زودی مثل نمایندگی جیلی یهو محو خواهد شد و صاحبان خودروها میمونن و حوضشون و گارانتی ک دیگه کسی زیربارش نمیره
1396/7/6
این ستاره ها در برابر یورو انکپ هیچ ارزشی نداره!!
خودروی چینی یعنی آشغال به تمام معنا!
1396/7/7
نظر مفت ندی نمیگن لالی
1396/7/7
دوست عزیز مطمینم تا حالا سوار ام‌جی نشدی که داری اینطور قضاوت می کنی متاسفانه این رفتار پیش داوری به یه عادت بد بین ما ایرانی ها بدل شده
1396/7/7
اطلاعات خودرويى شما خيلى بالاست،اگه ميشد شمارو استخدام ميكردن،برو بچه عقده ايي،چى ميگى واسه خودت
استراليا تاييد ميكنه،اقا امير نه
استاندارد تو مثل استاندارد ايران ميمونه،كه مجوز واردات بعضى از مدلهاى بنز بع ايران نميده،خخخخخخخخخخخخخخخ
1396/7/7
دوست من ،
موسسه ANCAP ، عضوی از باشگاه 9 تایی تست تصادف خودروهای دنیاست که همگی تحت یک استاندارد و زیر نظر یک موسسه مارشال (FIA-UK) فعالیت می کنند و همه گی یک روال و حتی دستگاهها و سنسور ها و آدمک ها و سالن های مشابهی را تحت یک پروتکل اجرا می کنند و NCAP استرالیا همان نتیجه ای را می دهد که هشت موسسه دیگر (Europe, the United States, Japan, Korea, China, Latin America and South East Asia) می دهند . به این خانواده "گلوبال انکپ" می گویند . بنابراین گفته شما درست نیست و بیشتر طرز حرف زدن شما است که به لجبازی و تخس بازی های بچه گانه می ماند .
ANCAP is one of nine New Car Assessment Programs (NCAPs), or test programs, established around the world to promote safer vehicle choices for consumers. Other test programs are located in, and cover the markets of, Europe, the United States, Japan, Korea, China, Latin America and South East Asia.
https://www.ancap.com.au/about-ancap

فقط در کشور ما ایران است که نتایج تست های موسسات مختلف گلوبال انکپ را هم درجه بندی می کنند و نتایج CNCAP , لاتین انکپ و یورو انکپ را نابرابر می دانند درصورتیکه نه موسسه ایمنی و تصادف جهانی مطابق یک پروتکل و با دستگاههای مشابه سنجش می شوند و این فقط خودروها هستند که در بازارهای مختلف با امکانات متفاوت عرضه می شوند و ممکن است که یک خودرو در دو تست در دو موسسه ، نتایج متفاوتی داشته باشند .
خودرو MG GS در تست ANCAP بالاترین نتایج را در ایمنی و محافظت از سرنشینان بدست آورده است و در تمامی زمینه ها بیشترین امتیارات را دارد مطابق توافق نامه ای که هشت خودروساز برتر جهان در سال 2015 امضا کرده اند و سال 2018 را برای تجهیز همه تولیداتشان به سیستم پیشگیری از برخورد ، سال نهایی اعلام کردند و این شد که از سال 2015 فقط خودروهایی 5 ستاره و بالاترین نمره را دریافت می کنند که این سیستم و یا حسگر فاصله سنج جلویی را داشته باشند :
Autonomous emergency braking (AEB) and lane support
systems (LSS) are not available.
و در همانجا گفته شده که اگر این سیستم ها فعال باشد ، پنج ستاره به سادگی ، دست یافتنی است .
حتی از نتایج عددی و گراف های رنگی موسسه انکپ هم می توانید ببینید که ام جی جی اس بالاترین سطح ایمنی و حفاظت از سرنشینان را دارد .
همین خودرو پیش از استانداردهای جدید ، سه سال پیش در CNCAP آزمون شده بود و پنج ستاره را کسب کرده بود . همان زمان هم عده ای نویسنده نا آگاه و ناشی ، می پنداشتند که این ستاره ها در یورو انکپ به چه صورت می شود.. غافل از این که این موسسات 9 گانه تحت نظارت یک موسسه ، آزمایشات را انجام می دهند و نتایجشان در شرایط یکسان خودروها ، متفاوت نیست . این هم متن مربوط در سایت ANCAP :
"..The tests and calculation methods used by ANCAP will align with Euro NCAP"
https://www.ancap.com.au/frequently-asked-questions
خواهشمند است شما هم مستند حرف بزنید تا ببینیم چی در چنته دارید که هی آشغال آشغال می کنید!!!!
1396/7/7
لطفا بدون تعصب حرف بزن یک، ای انکپ دست کمی از یورو انکپ نداره دو.
1396/7/8
این برند اگه شانسی داشت برای قدرتمند شدن ب ام و سال ۲۰۰۵ واگدارش نمیکرد
الانم که احیا شده یه کم چین کلا همه چیشو داره میبره تو خاک خودش
عملا از ذات انگلیسیش فقط یه هشت ضلعی با آرم توش میمونه
1396/7/8
اگه اینا ادعا دارن توی اروپا دارن میفروشن چرا ندادن یورو انکپ تست کنه
زحمتی نداشت که...
یه حای کارشون میلنگه
1396/7/8
آخه مگه چقد زحمت داره بدن یورو انکپ هم تست کنه
همینه بودار میشع قضیه
اینا ک ادعای فروش توی اروپا دارن بدن اونا تست کنن
1396/7/6
بالاخره گفته شد ام جی چینی
1396/7/7
Mgمگه انگلیسی نیست؟
1396/7/7
نمیدونم بعضی ها چرا کورکورانه وبی هیچ دلیل ومدرکی فقط بلدن بگن چینی اشغاله همین مردم مانع پیشرفت ایران وایرانین الان پژو اشغال نیست؟چین دنیاروداره فتح میکنه ومحصولاتش اقتصاد کل دنیارو فلج کردن ما ایرانیا هنوز میگیم چینی اشغال به امید کمی تفکر از ماست که برماست ما لایق بهترین هاییم درصورتی که خودمون بخواهیم
1396/7/8
واقعنم هست،البته نه همه ی محصولاتش محصوعاتی ک وارد ایران میشند البته خودرویی منظورمه،شما وقتی سوار چینی میشید بعد سوار ژاپنی و کره ای میشید میفهمید سوار چ غده ی سرطانی بودید،همونطور وقتی ک از تولید داخل سوار چینی میشید متوجه میشید سوار چ ... بودید،البته هر چیزی به نسبت قیمتش اما چیزی ک باعث میشه چینی اصن ارزش خرید تو ایران نداشته باشه افت قیمت شدید و فروش نرفتن تو بازر دست دومشه ک خیلی بدتر از کیفیتش.شاید اگ مورد اخرو نداشت میشد باش کنار اومد.اصن چینی به ارزون بودن معروف حداقل درمورد چینیای داخل کشور ک ارزون با کیفیت غیر ممکنه حتی اگ ساخت چین باشه.
1396/7/8
ام جی GS اولین خودروی چینی که از ANCAP پنج ستاره ایمنی می گیرد؟؟؟

آقای سجاد حیدری لطفا سورس خبر را بفرمایید،
لطفا اگر تونستید با منبع معتبر مبنی بر چینی بودن ام جی، ویکی پدیا را اصلاح کنید و بنویسید ام جی چینی هست تا کل دنیا بدانند، تا دیگر اخبار را اینگونه تغییر ندهید و مخصوص ایران خبرها را تحریف نکنید

اگر فکر میکنید ام جی برند چینی هست فقط یک جمله از دریای بی کران اینترنت، سایت ها و منابع و مجلات معتبر اروپایی، ویکی پدیا و سایت ام جی بیاورید که ام جی برند چینی هست نه بریتانیایی ممنوم میشیم
ام جی برند ۱۰۰ درصد انگلیسی با مالکیت چین هست و تماما از A تا Z این خودروها توسط ام جی طراحی و مهندسی می شود، حتی در کارخانه ام جی ۳۶۰ هم که به نوعی محصول تغییر شکل یافته ام جی هست حضور مهندسان و بازرسان ام جی انگلستان وجود داشت
منتظر شما هستیم آقای حیدری
1396/7/8
با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی
شکی در این موضوع نیست که از سال 1924 میلادی تا به امروز، برند MG به عنوان یک خودروساز بریتانیایی فعالیت خود را دنبال کرده است. اما در واقع حتی تیتر مقاله از روی منبع اصلی از سایت کار ادوایس استرالیا برداشته شده و در متن خبر به این موضوع اشاره شده که خودروی کراس اوور MG GS از کشور چین همراه با چند خودروی دیگر چینی در این تست شرکت کرده و موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است و ما هم با استناد به گزارش سایت کارادوایس استرالیا، این موضوع را در مقاله مطرح کردیم.
مورد دیگر هم میتواند هضم شدن برند MG در کمپانی سایک موتور باشد که دیگر اصالت بریتانیایی در آن فراموش شده است. پلتفرم محصولات جدید MG با خودروهای چینی "رووی" مشترک بوده و یا طراحی آنان به سمت اتومبیل های شرقی بویژه چینی سوق پیدا کرده است. پس در واقع فقط یک اسم بریتانیایی بر روی برند MG باقی مانده است و محصولات جدید آن کاملا با حال و هوای شرقی طراحی می شوند. اما در مجموع همچنان گروه خودروبانک بر روی این موضوع تاکید دارد که برند MG یکی از خودروسازان با سابقه بریتانیایی است که در طول بیش از 90 سال، مالکان متعددی از بریتانیا داشته و باعث شده است تا اصالت بریتانیایی MG حفظ شود. اما در این چندسال اخیر برند MG به کمپانی سایک موتور واگذار شده و حال و هوای شرقی به خود گرفته است.
فارغ از محصولات جدید MG، تنها با استناد بر روی گزارش منابع خبری این موضوع مطرح شده است
1396/7/8
بله خوندم ممنون از توضیحات من هم با شما موافقم، در مقاله به ساخت چین بودن اشاره شده (chinese built)، و در مقالات دیگر به انگلیسی بودن برند اشاره شده و نکته دیگر اینکه با امتیاز تویوتا chr... مقایسه کرده که بالاتر از اونهاست
Indeed, its score of 34.47 out of 37 is actually superior to the Toyota C-HR and Mini Countryman – both of which we’d add also have five-star ratings.

متاسفانه در ایران به برندی با این اصالت میگن چینی انگلیسیُ در حالیکه هیج جای دنیا این ذهنیت را ندارند واقعا از کدام سورس و منبع موثق و کتبی میگویند، خود شرکت در سایت انگلیس کاملا توضیح داده، با توجه به توضیحات من که داده شد، تمامی سایت ها و مجلات معتبر و ویکی... بر برتیانیایی بودن کامل ام جی با مالکیت سایک (که اون هم ۷امین شرکت بزرک خودروساز دنیاست)

سپاس
1396/7/9
دقیقا آقای حیدری حق با شماس
طراحی های بدنه ام‌جی سبک خاص خودشو فریاد میزنه
شبیه هیچ ماشینی نیس
ولی واقعا در مورد ام جی سیکس ۲۰۱۸ گند زده سایک موتور
بهتر بود یه اسم جدید براش انتخاب میکرد و میگفت مدل سیکس رو تخته کردیم رفت
الانم توی مدل ۲۰۱۸ جی اس جلوپنجره و سپر رو یه دستکاری کوچیک کرده ک کاملا نظم قیافه خشن رو بهم زده
اما از لحاظ فنی معتقدم کار کامل دست انگلیساس
در مورد سیکس ۲۰۱۸ اینکه با کاهش ۳۰۰ سی سی حجم موتور به ۱۰‌ اسب قدرت بیشتر دست پیدا کردن‌نمیتونه کار چینی ها باشه
در مجموع فکر میکنم سایک موتور داره لباس چینی مورد نظر خودشو تن سیستم فنی بسیار قوی طراحی انکلیس میکنه ک خیلی ناراحت کنندس
1396/7/9
این ماشین هروقت تونست ۵ ستاره از یورو انکپ بگیره میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه
اینا ک میگن توی انگلیس دارن میفروشن خب یه دونم بدن یورو تست کنه حرف و حدیثارو تموم کنه
1396/7/8
واقعا باور نمیکردم که خودروی چینی باشه که بتونه پنج ستاره بگیره، دوستانی که راجب خودرو و ستاره کیفی سر در نمیارن خواهشا نظر الکی ندین، همش تقصیر وارد کننده ها و مونتاژ کارای کشور خود ماست که قیمت ماشین رو اینهمه بالا میبرن و قطعه رو به قیمت های گزافی میفروشن، خوردوی داخلی که قیمت های نجومی دارن .
1396/7/9
در جواب دلال MG مهربد!!!
اگر استانداردهای یورو ان کپ با سی ان کپ در یک سطح بود چرا لگنی مثل ام اجی6 نسل قبل که در سی ان کپ 5 ستاره گرفته بود در تست یورو ان کپ به زور 4 ستاره گرفت؟؟؟؟
یا ام جی3 لگن که 5 ستاره در سی ان کپ گرفته بود در یورو ان کپ فقط 3 ستاره گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/7/9
جناب آقای حیدری
تمامی محصولات ROEWE , MG در یک جا طراحی میشوند با تیمی مشترک در SMTC (SAIC MOTOR TECKNICAL CENTER).
بعد از راه اندازی دوباره محصولات MG همیشه پلتفرمهای این دو برند یکی بوده این اصلن موضوع جدیدی نیست .لطفا ی سرچ رو نام اشخاصی مثل ویلیام کنی بزنید و ببینید سر تیم طراحی های ام جی چه کسانی هستند
ام جی همواره در طراحی های بدنه و تریم داخلی متفاوت با ROWE بوده که اگه غیر از این بود فلسفه داشتن دو برند با پلتفرم یکسان بی معنا بود

1396/7/10
خدا شفا بده دوستان کم سوادی ک یه کلمه پلتفرم رو گرفتن و به معنیش نرسیدن
دوست عزیز پلتفرم بیشتر به طراحی شاسی برمیگرده و سازنده ها میتونن از پلتفرم هایی استفاده کنن ک طراحیشون مال خودشون نیس و این مسئله غالبا برای کاهش هزینه های طراحی اتفاق میفته
برای مثال باید خدمت شما عرض کنم پلتفرم نیسان قشقایی ،رنو تالیسمان و کولئوس جدید، نیسان ایکس تریل و رنو کجار از پلتفرم CMF-CD استفاده میکنن. یعنی دوتا شرکت تیم طراحیشون روی یه پلتفرم دارن خودرو طراحی میکنن
شمایی ک میگی طراحی دوتا برند با یک پلتفرم بی معناس الان دوتا کمپانی دارن این خودروها روی یک پلتفرم میسازن لابد این دیگه فوق بی معناس
خدایا شفا بده...
1396/7/10
والا تا جایی ک میدونم برند رووی خیلی قبل از ام حی در تملک سایک بوده ولی اینطور ک شمل و دیگر دوستان میگن همه کاره سایک شده ام جی
همه چیشو دست ام‌جیه
1396/7/10
هیچم یه جا طراحی نمیشن
رووی یک برنده و ام‌جی یک برند دیگه
در مورد مدل سیکس اخیرا سایک اعلام کرده رووی i6 رو بعنوان مدل بعدی ام جی سیکس میده تو بازار
قیافه کاملا متفاوتش هم‌مشخص میکنه طراحی بدنش اصلا کار ام‌جی نیس
اینطور ک شما میگی هرچی ام جی و رووی میاد تو بازار ام‌جیه و کلا رووی کلا هیچ کارس
من موندم قبل از خریدن‌ام جی پس برند رووی چیکار داشته میکرده