موضوعات داغ

دزدی از خودروها چند درصد طی سال‌های اخیر افزایش داشته؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با پیشرفت روز افزون صنعت خودروسازی و استفاده از تکنولوژی‌های امنیتی جدید بر روی اتومبیل‌ها، به نظر می‌رسد که سارقان هم خودشان را با شرایط موجود وفق داده و از تجهیزات پیشرفته برای ادامه کارشان استفاده می‌کنند، زیرا طبق اعلام "اتو اکسپرس" در سال گذشته بیش از 85 هزار اتومبیل تنها در انگلستان و ولز به سرقت رفته است، این درحالیست که سال 2013 میلادی این رقم به عدد 66 هزار دستگاه طی سال می‌رسد.
با این اوصاف، در 3 سال گذشته سرقت اتومبیل در بریتانیا یک رشد 30 درصدی تجربه کرده است و دلیل آن می‌تواند استفاده از تجهیزات جدید و پیشرفته از سوی سارقان باشد تا راحت‌تر به کدهای اتومبیل دسترسی داشته باشند و مجوز لازم را برای روشن کردن اتومبیل از ECU دریافت کنند.
طبق آمارها، بخش قابل توجهی از سرقت اتومبیل در شهر لندن اتفاق افتاده است و براساس گزارش اداره پلیس این شهر، در سه سال اخیر حدود 26 هزار و 496 اتومبیل در این شهر بزرگ انگلستان به سرقت رفته است، درحالی که تا سال 2013 میلادی این رقم معادل 20 هزار و 565 دستگاه طی سه سال بوده است.
پس از لندن، شهرهای بزرگ دیگری همچون "وست میدلندز" و "وسترن یورکشایر" هم به ترتیب شهرهای پرسرقت انگلستان هستند که هرکدام 5930 و 5597 دستگاه سرقت اتومبیل طی 3 سال گذشته داشته‌اند تا با یک افزایش 57 درصدی مواجه شوند.
پیشرفت‌های تکنولوژی در اتومبیل‌های امروزی، کلیدهای هوشمند و همچنین سیستم‌های دزدگیر و آلارم در طی چندسال اخیر باعث کاهش چشمگیر سرقت اتومبیل شده‌ است، به طوری که در سال 2002 میلادی حدود 300 هزار سرقت اتومبیل به ثبت رسیده است که در طول 10 سال پس از آن شاهد کاهش چشمگیر آن هستیم، اما از سال 2013 و 2014 میلادی بار دیگر شاهد رشد نمودار سرقت اتومبیل هستیم که دلیل اصلی آن می‌تواند تجهیز سارقان به سیستم‌های جدید برای عبور از سیستم‌های ایمنی اتومبیل باشد.
سرقت وسایل نقلیه تنها چیزی نیست که در حال رشد است، بلکه سرقت از اتومبیل‌های پارک شده هم در 12 ماه اخیر رشد 8 درصدی تجربه کرده‌اند که در این خصوص طبق آمارهای گزارش شده، طی 12 ماه اخیر بیش از 250 هزار اتومبیل مورد تعرض قرار گرفته و یا شیشه‌های آنان برای دزدی اشیاء داخل اتومبیل شکسته شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/7
ببخشید قضیه دنا با موتور توربو واتومات واقعیه؟