موضوعات داغ

بی ام و i8 رودستر به زودی معرفی می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حدود 4 الی 5 سال پیش بود که شرکت خودروسازی بی ام و از نسخه اسپایدر (کروکی) بی ام و i8 پرده برداری کرد و حدود 2 سال پس از آن، کمپانی خودروسازی BMW رسما اعلام کرد که برنامه تولید این محصول را برعهده گرفته و درحال کار بر روی آن است. در ماه‌های گذشته شایعات بسیار زیادی منتشر و گفته شد که شرکت خودروسازی BMW قصد دارد در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت امسال از نسخه نهایی i8 رودستر رونمایی کند، اما نه تنها این خودرو در نمایشگاه حاضر نشد، بلکه کوچک‌ترین اطلاعاتی هم در رابطه با این محصول از سوی مقامات BMW ارائه نشد، ولی این اواخر در انجمن‌های خارجی BMW، یک کاربر پیدا شده و ادعا می‌کند که یکسری اطلاعات اولیه از نسخه رودستر i8 در اختیار دارد که در ادامه مروری بر روی این جزییات خواهیم داشت.

بی ام و i8 رودستر

بی ام و i8 رودستر

اولین اطلاعاتی که از این خودرو منتشر شده است، در رابطه با رینگ‌های آن خواهد بود. کاربر مورد نظر در این خصوص می‌گوید که چرخ‌های اتومبیل با الگوهای مربعی شکل ساخته شده است و بسیار سبک وزن هستند. به طور دقیق‌تر، رینگ‌های مورد نظر گویا سبک‌ترین چرخ‌های موجود برای i8 هستند و پره‌های آن بسیار باریک ساخته شده است. علاوه بر این، کاربر مورد نظر در ادامه ادعا می‌کند که نسخه تایید شده برای تولید از سوی BMW، بسیار شبیه به طرح مفهومی این اتومبیل خواهد بود که برای اولین بار در سال 2013 میلادی معرفی شده است.

بی ام و i8 رودستر

بی ام و i8 رودستر

سقف اتومبیل پارچه است و صندلی‌های جلو بزرگ‌تر شده است. کاربران با پشتیبانی بیشتر و راحتی بالاتری مواجه خواهند شد و همچنین کنسول ابزار اتومبیل بروزرسانی شده است. سیستم نسل جدید iDrive در این اتومبیل استفاده شده و همچنین اهرم دنده بروزرسانی شده است.
علاوه بر یک موتور الکتریکی قدرتمند، مدل رودستر i8 از موتور مشابه با نسخه کوپه استفاده می‌کند، اما در مجموع نیروی تولیدی این سیستم محرک از 357 اسب بخار به 372 اسب بخار افزایش پیدا کرده است که حاصل کارکرد یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی قوی‌تر است.

بی ام و i8 رودستر

بی ام و i8 رودستر

در پایان مشخص نیست که این اطلاعات در رابطه با خودروی i8 رودستر تا چه مقدار می‌تواند صحت داشته باشد، اما در حال حاضر این اطلاعات اولیه را مبنا قرار می‌دهیم تا شرکت سازنده به صورت رسمی محصول جدید خود را معرفی کند و به شایعات پایان دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد