موضوعات داغ

دوربین‌های جدید پلیس که خودروهای مشکوک را تشخیص می‌دهند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کوبان تکنولوژی، شرکتی واقع در ایالت تگزاس آمریکا یک "داش‌کم (دوربین های نصب شده بر روی داشبورد برای ثبت وقایع پیش رو)" با هوش مصنوعی تحت عنوان "فوکوس H1" رونمایی کرده است که می‌تواند افراد و وسایل نقلیه مظنون را برای افسران پلیس شناسایی کند.
فناوری کوبان برای کار با 6 دوربین طراحی شده است و بسیار پیچیده خواهد بود که با استفاده از نرم افزارهای پشتیبانی، حتی می‌توان سلاح را هم شناسایی کرد. به گفته پایگاه خبری CNN، اداره و افسران پلیس بسیار هیجان زده و معتقد هستند که این "داش‌کم" می‌تواند در مرحله اول به توقف ترافیک و یا کاهش حجم ترافیک کمک کند.
شرکت کوبان در حال حاضر یک ویژگی را بررسی می‌کند که در صورت دستیابی به این ویژگی، ادارات پلیس در سراسر جهان می‌توانند از سیستم تشخیص چهره مظنونین استفاده کنند. علاوه بر این، داش‌کم ویژه شرکت کوبان قادر خواهد بود تا حتی ماشین‌های بدون پلاک را هم شناسایی کند که در صورت عملی شدن این پروژه، هم می‌تواند کار افسران پلیس را راحت کند و هم شهر امن‌تری برای ساکنین آن فراهم سازد.
طبق ادعای شرکت سازنده، به اندازه کافی چشم انسان و همچنین افسران پلیس وجود ندارد تا همه چیز را زیر نظر داشته باشند و آنان را به خاطر بسپارند. حتی اگر تا سال 2020 میلادی بیش از 1 میلیارد دوربین به شهرها اضافه کنید، باز هم نیاز به 3 میلیارد انسان خواهید داشت تا این دوربین‌ها را بررسی کنند، به همین دلیل دوربین‌های جدید شرکت می‌تواند راه حل مناسبی برای شناسایی بهتر افراد مشکوک باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد