موضوعات داغ

نظر تند راننده معروف فرمول 1 در مورد قوانین جدید مسابقات

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مکس ورستاپن، راننده تیم فرمول 1 ردبول به دلیل کسر امتیاز بعد از اتمام مسابقات این فصل پیست آمریکاس شهر آستین، تصمیم داوران فرمول 1 را احمقانه توصیف کرد.
باتوجه به گزارش وبسایت موتوراسپرت، مکس ورستاپن راننده تیم ردبول در جریان مسابقات از گوشه پیچ و خارج از جاده اقدام به سبقت گیری از "کیمی رایکونن" می‌گیرد و کمی هم باعث از دست رفتن تعادل وی می‌شود که همین موضوع باعث جلو افتادن وی از "کیمی رایکونن" و ثبت زمان بهتر می‌شود، اما داوران FIA معتقد هستند که "مکس ورستاپن" از طریق بریدن پیچ شماره 17 پیست آمریکاس، موقعیت خود را بهبود بخشیده است تا عملکردی بهتر از رقبا به ثبت برساند. با تایید این موضوع، مکس ورستاپن 5 ثانیه از سوی داوران FIA جریمه شد و باعث شد تا مقام سوم "مکس ورستاپن" به جایگاه "چهارم" تنزل پیدا کند و مجبور به ترک پدیوم نفرات برتر مسابقه شود تا جای آن را "کیمی رایکونن" از تیم فراری پر کند.
رییس تیم "ردبول" این تصمیم را ناخوشایند و غیرمعمولی توصیف کرد و گفت که داوران FIA با انجام چنین کاری، به مسابقات اتومبیلرانی و ورزش فرمول 1 آسیب وارد می‌کنند. مکس ورستاپن هم در این خصوص افزود: ما یک مسابقه عالی داشتیم، اما این تصمیمات احمقانه شما واقعا ورزش و مسابقات را به نابودی می‌کشاند. در جریان مسابقه من هیچ کاری به عمد انجام نداده‌ام، درحالی که قرارگیری رایکونن در پشت من یک مزیت برای او بود، زیرا مسیر او پشت سر من بود و می‌توانست رانندگی خوب خود را داشته باشد. داوران تصمیم خود را می‌گیرند و شما نمی‌توانید کاری در برابر اقدام آنان انجام دهید که واقعا عجیب است. ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و نمی‌توانیم قوانین را خودمان بنویسیم. با شور و اشتیاق به پدیوم می‌روید، اما به یکباره می‌گویند که باید پدیوم را ترک کنید.
در پایان هم بد نیست بدانید که مکس ورستاپن (Max Verstappen) راننده 20 ساله هلندی بلژیکی‌تبار مسابقات اتومبیلرانی است که در رقابت فرمول یک جایزه بزرگ اسپانیا در سال ۲۰۱۶ با تیم "ردبول" توانست به مقام قهرمانی این مسابقه دست یابد و عنوان جوانترین برنده تاریخ این مسابقه‌ها را به نام خود ثبت کند. وی همچنین نخستین راننده هلندی است که در فرمول یک به مقام قهرمانی دست یافته است. یوس فرستاپن، پدر ماکس نیز راننده سابق فرمول یک بود و برای تیم‌های هوندا و اروز رانندگی کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد