موضوعات داغ

فیس‌لیفت جدید تویوتا یاریس معرفی شد + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا از نسخه فیس لیفت شده تویوتا یاریس سدان و هاچ بک رونمایی کرد که این خودرو به طور اختصاصی برای بازار آسیا طراحی شده است. همچنین این خودرو در بازار هندوستان نیز به طور گسترده به فروش خواهد رفت. یاریس در بازار آسیا با رقبایی همچون نیسان سانی، هوندا سیتی و سوزوکی Ciaz روبرو است. یاریس جدید به یک موتور بنزینی به حجم ۱.۲ لیتر مجهز است که می تواند ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این موتور به یک جعبه دنده ضریب متغیر و یا ۵ سرعته دستی متصل است. مشخصاتی که گفته شد مربوط به مدل هاچ بک این خودرو است و مدل سدان به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری و پیشرانه دیزلی ۱.۴ لیتری ۹۳ بخاری مجهز است که این پیشرانه دیزلی می‌تواند ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور را نیز تولید کند.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

مصرف سوخت مدل بنزینی ۷ لیتر در جاده و ۹ لیتر در شهر است اما در صورتی که این خودرو را با گیربکس اتوماتیک سفارش دهید مصرف شهری آن به ۱۱ لیتر و مصرف جاده ی آن به ۸.۱ افزایش پیدا خواهد کرد. مدل دیزلی نیز ۷ لیتر در هر صد کیلومتر را در شهر و ۵.۵ لیتر در جاده مصرف می کند.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

در خصوص طراحی مدل جدید یاریس باید گفت که تویوتا از طراحی مدل آسیایی کرولا در این خودرو الهام گرفته است، چراغهای جلو حالتی اسپرت تر پیدا کرده اند و ابعاد جلو پنجره نیز افزایش پیدا کرده است ضمن اینکه شاهد استفاده از نوارهای ال ای دی در بخش جلوی خودرو هستیم. در نمای جانبی نیز دستگیره های براق درها جلب توجه می کنند. در خصوص نمای عقبی خودرو نیز شباهت بسیار زیادی با مدل کرولا به چشم می‌خورد. با وجود اینکه طراحی ظاهری امری سلیقه ای است اما به نظر خودروبانک طراحی قبلی یاریس به مراتب دلنشین تر از مدل فیس لیفت شده است.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

در مورد هاچ بک نیز نمایی جلو با مدل سدان یکسان است اما نمای عقبی بسیار شبیه به مدل اروپایی یاریس شده است. در داخل کابین شاهد استفاده از سیستم مالتی مدیا در کنار مانیتور ۷ اینچی لمسی هستیم که درون این مانیتور به صورت یکپارچه از سیستم رهیاب ماهواره ای و دوربین دید عقب نیز استفاده شده است و قابلیت های اندروید اتو و اپل کارپلی نیز موجود هستند.
فعلاً در بازار ایران هیچ خودرویی اجازه ثبت سفارش ندارد اما به نظر می رسد با باز شدن ثبت سفارش، بتوانیم شاهد این نسخه از تویوتا یاریس در بازار داخلی ایران باشیم. در ایران، تویوتا یاریس رقبایی چون هیوندای اکسنت دارد و باید دید که در صورت واردات، ایرتویا چه قیمتی برای آن در نظر خواهد گرفت.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/6
ایرتویا که یک شرکت تولید اشغال هست یهویی قیمت هارو می‌کشه بالا تویوتا هم که یک شرکت کند تولید خودرو هست که کره ها دهنش رو سرویس کردن تویوتا هم طراحاش یک مشت احمق هستن که ماشیناشون رو شکل خر طراحی کردن من خودم کولیوس دارم لاستیکی شرف داره به این ماشین ها من ماشین چینی میخرم از تویوتا ماشین نمی‌خرم یک راو خریدم گند بود هم خودش هم خدمات پس از فروش
1396/8/7
دوست عزيز! از متن پيامت و ادبيات به کار رفته در آن و همچنين اين که ماشين چيني را به تويوتا ترجيح مي دهيد، همگان به دانش فراوان و حسن سليقه شما پي مي برند. انشاالله با ماشين چيني خود ايام خوشي را سپري نماييد.
1396/8/7
به علی:
خوبه شما بفرمائید تیکو 5 بخرید این اشغالا رو بزارید برای ادمایی که میتونن ماشین خوب رو از بد تشخیص بدن.
1396/8/7
چی میگی ؟ فازت چیه ؟ ایرتویا ماشین تولید نمیکنه بی سواد !!
1396/8/7
سلام علی خان
انشاالله راو4 هم میخری...ناراحت نباش...انسان اگه بخواد به هرچیزی میرسه...بشرطی که پسر خوبی باشی حرفهای زشت نزنی...
1396/8/7
منم کولیوس داشتم فروختم راو ۴ خریدم انگار برایدو دادم بنز خریدم .
1396/8/7
چی میدونی از ماشینای تویوتا؟؟من خودم 1ساله راو 4 دارم کولئوس و سانتافه به پاش هم نمیرسن.200 تا رو تو 5 ثانیه میره تعمیر گاه هم تا حالا نرفته فقط تایر هاشو عوض کردم.طراحی شم خیلی خفنه
1396/8/8
sajjad
داداش راو 4 داری یا بوگاتی ؟؟؟!!!! 200 تو 5 ثانیه؟؟؟؟
1396/8/8
عزیز دوست داشتنی این حرفتو نادیده میگرم.........، درسته این ماشین قیافه جذابی نداره ولی کیفیتش عالیییه . در ضمن اگه تو سایت تویوتا بری میبینی که قیمتش حدود 15 هزار دلاره . یعنی 60 میلیون . حالا اگه این ماشین با این برند و این قیمت وارد میشد ، جز ماشین های پرفروش بازار میشد . بنابراین هر ماشینی رو با قیمت واقعیش مقایسه کن .درضمن بد نیست قبل از مقایسه ماشینهای چینی با ژاپنی بری بیرون یه دوری بزنی و بعد بشینی تو یه جای خلوت کمی با خودت درد دل کنی و البته تعقل!!
1396/8/7
والا ما هم راو 4 2013 داشتیم بعد فروختیم خیلی هم ماشین خوبی بود الان nx 300h داریم این یکی هم معرکه هست اقا علی عزیز هر چقدر پول بدی همون قدر اش میخوری قبول دارم راو 4 نمای داخلش مال نیست ولی مهم کیفیت و اصالته که داره ایشالا پولدارتر بشی لکسوس بخری بعد بیای به کولیوس فحش بدی
1396/8/7
طراحی تویوتا خوب زشته ولی لامصب کیفیت داره
1396/8/8
یقینا مصرف سوخت نادرست ذکر شده
بنده تجربه رانندگی با کرولا 2008(موتور1.8) رو دارم رانندگی نرمال شهر 8 جاده 6
حالا یاریس 1500 با تکنولوژی خیلی به روز تر شهری 9 جاده 7 !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگه میشه مکه داریم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
1396/8/8
در اين که تويوتا خوبه هيچ حرفي نيست ولي واقعا طراحي تويوتا روز به روز داره بدتر ميشه آخه خودتون نگاه کنيد ...اين طراحي واقعا يعني چي
1396/8/9
آقا سامان عزيز! توجه داشته باشيد که شرکت تويوتا در توليد محصولاتي مانند ياريس، کرولا و پريوس بيشتر به جنبه هاي اقتصادي و کاربردي توجه داره تا زيبايي هاي بصري. شما اگر درباره ضريب مقاومت آيروديناميک خودروها مطالعه بفرماييد، پي مي بريد که چرا تويوتا پريوس به اين شکل نسبتا عجيب ساخته شده است. البته کاربردي بودن و استهلاک بسيار پايين محصولات تويوتا هميشه باعث فروش خوب آن در دنيا شده است. البته تويوتا براي محصولات زيبا و لاکچري و خاص پسند نيز فکر کرده است و با نگاهي به طراحي محصولات لکسوس خواهيد ديد که کيفيت عالي تويوتا با زيبايي لکسوس عجين شده است.
1396/8/8
تو ایران گرون هست و درعوضش ماشین زیبایی هم تحویل نمیگیری معامله جذابی حداقل تو ایران نیست ...
1396/8/9
تويوتا کيفيت خوبي داره اما توجه کرديد چقدر ماشين هاي ديگه تو خيابونا زياد شدند. بحث سر اينه که شرکتهاي ديگه دارند تو اين بازارهاي رقابتي تو دنيا کار مي کنند و مثل ايرانخودرو و سايپا درجا نميزنند. اونها از نظر کيفيت دارند خودشونو به تويوتا نزديک مي کنند و از نظر زيبايي و آپشن از تويوتا سر هستند. پس عجيب نيست که با قيمتهاي رقابتي بازار تويوتا را از آن خودشون کنند.