موضوعات داغ

نگاهی بر وضعیت فولکس واگن بیتل در بازار

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
یکی از نکاتی که برندهای مطرح جهان در تولید و عرضه محصولاتشان به آن پایبند هستند، حفظ اصالت و تاریخچه خود در نسل‌های جدید محصولاتشان است. شرکت آلمانی فولکس واگن نیز یکی شاخص‌ترین‌ها در این زمینه به‌شمار می‌رود که با تولید خودروهای پیشرفته، به نوعی تداعی‌گر محصولات قدیمی و نوستالژیک است. بیتل یکی از اصلی‌ترین محصولات این برند بوده که از گذشته تاکنون طرفداران زیادی داشته و دارد. چندسال گذشته شرکتی خصوصی تحت عنوان آراد خودروی هرمز، اقدام به واردکردن تعدادی فولکس واگن بیتل ABT به بازار ایران کرد. اما مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و در همان سال‌های ابتدایی به کار خود خاتمه داد.

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل

همچنین در همان سال‌ها، یعنی از سال 2012 تا 2014، تعداد قابل توجهی فولکس واگن بیتل به صورت شخصی وارد کشور شد. بیتل نسل جدید ابتدا با قیمت باور نکردنی 300 تا 350 میلیون تومان در نمایشگاه‌های تهران قیمت‌گذاری می‌شد. اما پس از گذشت زمانی کوتاه، این حباب قیمتی شکسته شد و قیمت این خودروی دوست‌داشتنی آلمانی به حدود 250 میلیون تومان کاهش یافت. در همان زمان شرکت آراد خودروی هرمز نیز بیتل ABT مدل 2014 را 250 میلیون ارزش‌گذاری کرده بود، که با تسهیلات 125 میلیون تومانی 12 و 24 ماهه این خودروها را به دست مشتریان می‌رساند. همچنین تعداد محدودی فولکس واگن پاسات ABT نیز توسط این شرکت به فروش رسید. حال پس از توقف واردات ان خودرو به کشور، شاهد خرید و فروش کمتری از این خودرو در نمایشگاه‌ها هستیم. همین موضوع نیز سبب شده تا نمونه‌های کارکرده بیتل در بازار با افت قیمت چشمگیری مواجه باشند. به نوعی که می‌توان نمونه‌های کارکرده آن را با قیمتی حدود 145 تا 180 میلیون تومان در بازار خریداری کرد. اما مساله‌ای که درخصوص این خودرو وجود دارد، تامین قطعات و ارائه خدمات مناسب بوده که باتوجه به نداشتن نمایندگی رسمی، سبب شده بسیاری از علاقه‌مندان به این خودرو از خرید آن صرف نظر کنند. البته که این موضوع نیز در افت ثیمت آن نیز بی‌تاثیر نبوده، به همین خاطر می‌توان آلفارومئو جولیتا را رقیب اصلی این خودرو در بازار ایران دانست که باتوجه به قیمت و مشخصات فنی که دارد، گزینه‌ای منطقی برای جایگزینی بیتل به‌شمار می‌رود. همچنین ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت مدیاموتور یکی از مزیت‌هایی است می‌توان برای رقیب بیتل درنظر گرفت.

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل از یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌گیرد که توانایی تولید 200 اسب‌بخار نیرو را دارد. این نیرو توسط گیربکس 6 سرعته DSG به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در پایان باید گفت اگر به دنبال خودرویی هستید که شما را در کنار تکنولوژی روز به زمان گذشته ببرد، بیتل خودرویی است که در این راه می‌تواند همراهتان باشد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/8
قسمتی از متن:
فولکس واگن بیتل از یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌گیرد که توانایی تولید 200 اسب‌بخار نیرو را دارد

مقایسه کنید با موتور تویوتا gt86!
فرق فولکس و تویوتا ، آلمان و ژاپن!
هر دو موتور دولیتری ، هر دو ۲۰۰ اسب بخار ، یکی توربو (المان) و یکی بدون توربو!!(ژاپن)

فقط باعث تاسفه هنوز ژاپن دست بوس امریکاست و مجبوره بخاطر فروش یک ماشین به ایران ، از امریکا باید عذرخواهی کنه
1396/8/8
آلفا موتور صحيح است نه مديا موتورز،با تشكر از وبسايت خوبتون
1396/8/8
حسین:منظورت از این مقایسه چی بود خخخخ
1396/8/8
مقايسه بيتل و gt86 هم جاي تأسف داشت. شما واقعاً ژاپن رو در حد آلمان ميدوني؟!