موضوعات داغ

ترکیه به زودی برند جدید خودرویی خود را معرفی می‌کند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار اتومبیل ترکیه با جمعیت حدودا 80 میلیونی این کشور، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای قاره اروپا به شمار می‌رود که شرکت‌های بزرگ خودروسازی از جمله "رنو"، "هیوندای"، "فیات"، "هوندا" و یا حتی کمپانی خودروسازی "تویوتا" در آن کارخانه داشته و فروش سالیانه آن به چیزی حدود 1 میلیون دستگاه می‌رسد. حالا باوجود چنین شرایطی، کشور ترکیه قصد دارد تا شخصا وارد این عرصه شده و یک برند 100 اختصاصی به نام کشور خود طراحی و تولید کند که انتظار می‌رود نمونه‌های اولیه از آن در سال 2019 میلادی رونمایی شده و یک خودروی کاملا الکتریکی باشد.
با نظر "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور فعلی ترکیه، اخیرا 5 شرکت اصلی اتومبیل و همچنین شرکت‌های فناوری وابسته به صنعت خودروسازی وارد یک همکاری مشترک با هم شده‌اند تا اولین خودروی 100 ترکیه‌ای را طراحی کرده و به مرحله تولید برسانند که انتظار می‌رود نمونه‌های اولیه آن تا سال 2019 میلادی آماده شده و به طور رسمی رونمایی شود.
در تامین قطعات اتومبیل، کشور ترکیه یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان و همچنین بزرگ‌ترین صادر کننده قطعه به کشورهای اروپایی و خاورمیانه به شمار می‌رود، حال کشور ترکیه در نظر دارد با تکیه بر تخصص خود در تولید قطعات خودرو و همچنین مونتاژ محصولات دیگر شرکت‌های خودروسازی، یک محصول کاملا اختصاصی تولید کند که به نظر می‌رسد اولویت اول هر کشوری برای داشتن یک محصول بومی باشد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/17
تسلیت میگم به ملت ایران.فردا افغانستان خودرو میزنه.
1396/8/17
و ایرانیان هم...
به نظر من ایرانخودرو باید برای مدتی تعطیل بشه.
1396/8/18
مگه دیوانس تعطیل کنه .اصلا نونش تو لگن سازیشه اگر محصولات درجه یک و گرونتر بزنه که داغون میشه .این مردم هستن که نباید بخرن