موضوعات داغ

منقرض شدن پیشرانه های احتراقی تا سال ۲۰۵۰

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا می گوید که استفاده از موتورهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۴۰ به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و تنها خودروهای هیبریدی و یا پلاگین هیبریدی از اینگونه موتورها استفاده خواهند کرد ضمن اینکه تا سال ۲۰۵۰ نیز این نوع موتورها به طور کامل منقرض خواهند شد.
سیجو کوزوماکی مدیر بخش تحقیق و توسعه ی پیشرفته ی تویوتا در این مورد مصاحبه این انجام داده است و گفته است که سخت گیری ها در زمینه ی انتشار گاز دی اکسید کربن در نهایت منجر به این خواهند شد که موتورهای احتراق داخلی به طور کامل کنار گذاشته شوند.
به گفته ی وی تا سال ۲۰۵۰ میزان انتشار گاز دی اکسید کربن خودروها در مقایسه با سال ۲۰۱۰ به میزان ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین با رسیدن به سال ۲۰۴۰ نیز دیگر خودرویی از موتور احتراقی به طور تنها استفاده نخواهد کرد و این نوع موتورها تنها به صورت ترکیبی در خودروهای هیبریدی و یا پلاگین هیبریدی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
تویوتا نیز در همن راستا بیشترین تلاش خود را روی توسعه ی خودروهای برقی و باتری های خشک گذاشته است. تویوتا تا سال ۲۰۲۰ اولین خودروی تمام الکتریکی خود را مجهز به باتری های خشک روانه ی بازار خواهد کرد و تا همان سال باتری های خشک جامد را به مرحله ی تولید انبوه خواهد رساند.
به گفته ی کوزوماکی تویوتا بیشتری میزان اختراع را در زمینه ی باتری های جامد دارد و این نوع باتری ها را بسیار به مرحله ی عمل نزدیک کرده است که به این ترتیب در سال های آینده از رقبای خود جلوتر خواهد افتاد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/23
مجید دلبندم منقرض
1396/8/23
تویوتا پریوس با این ظاهرش فوق العاده است ولی با ظاهری که تو ایران هستش اصلا زیبا نیست قیمتش زیاده
1396/8/24
شما اول برو قیمت جهانیو چک کن بعد حرف بزن پریوسی که تو ایرانه هیبریده ولی اینی که تو عکسه هیبرید پلاگینه،در ضمن قیمت تویوتا پریوس فول که رینگ ۱۷ دارن تو ایران ام هست ۳۲ هزار دلاره قیمت لکسوس nx ۳۷ هزار دلاره حالا خودت بسنج کدوم میرزه