موضوعات داغ

معرفی پیشرانه جدید برای نسل جدید رنو داستر

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چند هفته قبل از برگزاری نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، کمپانی خودروسازی داچیا از نسل جدید "داستر" رونمایی کرد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت به ارائه اطلاعات تکمیلی داستر پرداخت. اما حالا با گذشت بیش از 2 ماه از رونمایی رسمی این محصول در آلمان، شرکت خودروسازی "رنو" اعلام کرده است که برای نسل جدید کراس اوور "رنو داستر" یک پیشرانه جدید چهار سیلندر ارائه کرده است که می‌تواند نیروی بیشتری نسبت به دیگر پیشرانه‌های موجود تولید کند.
طبق ادعای شرکت خودروسازی رنو، پیشرانه جدید این شرکت به صورت چهار سیلندر و با حجم 2 لیتری ساخته شده است و می‌تواند در حداکثر کارایی خود نیرویی معادل 145 اسب بخار داشته باشد که توسط یک جعبه دنده اتوماتیک دریافت شده و به سفارش مشتری، به هرچهار چرخ اتومبیل و یا تنها به چرخ‌های جلو اتومبیل ارسال می‌شود.

علاوه بر این، شرکت خودروسازی داچیا در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان اعلام کرده بود که از 2 پیشرانه بنزینی و 2 پیشرانه دیزلی بر روی این خودروی کراس اوور استفاده خواهد کرد که در این میان مجموعه پیشرانه‌های بنزینی را می‌توان یک نسخه 1.6 لیتری و یک پیشرانه 1.2 لیتری معرفی کرد.

رنو داستر جدید

رنو داستر جدید

در این خصوص گفتنی است که نسخه 1.6 لیتری از خانواده موتورهای SCe بوده و کار خود را به صورت تنفس طبیعی انجام می‌دهد که می‌تواند حداکثر 113 اسب بخار قدرت برای تحرک اتومبیل داشته باشد که منحصرا به صورت "محور جلو محرک" عرضه خواهد شد، در حالی که پیشرانه کوچک‌تر 1.2 لیتری از خانواده TCe با سود جستن از توربوشارژر بر روی خود، قادر به تولید 123 اسب بخار قدرت خواهد بود که نیروی آن به سوی چرخ‌های محرک جلو و یا هرچهارچرخ اتومبیل ارسال می‌شود.
درست همانند نسخه‌های بنزینی، پیشرانه‌های دیزلی هم به صورت تک محور محرک و یا چهارچرخ محرک به مشتریان عرضه خواهد که در این میان پیشرانه 1.5 لیتری دیزلی 89 اسب بخاری به صورت تک دیفرانسیل و همچنین نسخه 1.5 لیتری دیزلی 108 اسب بخاری به صورت "محور جلو محرک" و یا "چهارچرخ محرک" به مشتریان عرضه خواهد شد که تنها از یک جعبه دنده اتومات برای انتقل نیروی خود استفاده می‌کند.
حال با معرفی پیشرانه 2 لیتری برای رنو داستر باید دید در نهایت این خودرو با کدام پیشرانه برای بازار ایران در نظر گرفته خواهد شد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/24
واقعا داستر نسل جدید زیبا هستش . مخصوصا از زاویه جلو شبیه به خودرو رنو آلاسکان می باشد کاش این خودرو سانروف داشت
1396/8/24
اخه کجاش خوشگله ؟؟؟
تو اگه رنو کلیوس و ببینی چی میگی؟؟؟
1396/8/24
اميدوارم همين نسخه ٢٠٠٠سي سي ١٤٥ اسبي برا ايران درنظر گرفته بشه ولي صد افسوس كه با اين وضعيت تعرفه هاي جديدو دلار ٤١٠٠ تومني نسخه وارداتي اين ماشين قيمتش سر از ١٦٠ در مياره و اگر قرار باشه تو ايران توليد بشه طبق قرار داد رنو با ايدرو اونطور كه از شواهد پيداس فعلا همه چي به دليل بد قولي سايپا تو تحويل كارخونه بن رو رو هواس و كلا همه چي بهم ريخته شايد خود رنو بره توي منطقه آزاد انزني كارخونه احداث كنه تا بتونه يكسري قطعات رو از طريق دريا خزر از كارخونه اي كه تو روسيه داره وارد كنه و مثلا هزينه ها رو بياره پايين البته مشخص نيست كجا و چه زماني و با چه قيمتي اين ماشين قراره توليد داخل شه و دست مصرف كننده برسه خودشون با دلار ٣٦٠٠ گفتن زير صد ولي خب با اين داستان و طبق معمول هميشه هم دلار رفت بالا هم تعرفه پس نميشه انتظار اين قيمتو داشت و خدا به داد مردم برسه
1396/8/24
اگر همین ماشین با تمام امکانات ایمنی مثل سیستم کنترل پایداری و ... ، و به صورت دو دیفرانسیل فول به خط تولید ایران بیاد ، خیلی خوبه . اما اگر مثل پژو 2008 کلی از امکاناتش رو حذف کنن و سی درصد بکشن روی قیمت اصلیش ، اونوقت دیگه ارزشی نداره .
1396/8/24
بیشترین پیشرفت طراحی این ماشین مربوط به داشبورد اونه . نه تنها از مدل قدیمی خیلی بهتره بلکه از مدل داچیا داستر جدید هم خیلی شکیل تره . اما جلو و پشت داچیا ظاهرا معقولتر از رنو بود .
1396/8/24
خوبه بهتر شده از لحاظ طراحی ولی توی خارج از کشور با این پول می شد باهاش یه راو4 گرفت توی خارج50 میلیون ایران قیمت داره