موضوعات داغ

مشکلات شدید در آلودگی شدید هوا در دهلی نو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شهر دهلی نو، پایتخت کشور هندوستان در این چند روز اخیر درگیر یک آلودگی شدید هوا شده است، اما این آلودگی هوا در این یکی دو روز گذشته به حدی شدید شده است که حرکت اتومبیل‌ها کاملا محدود شده، کارهای ساخت و ساز به طور کامل ممنوع شده و حتی پرواز بالگردهای امدادی هم متوقف شده است، بویژه بالگردهای عملیاتی که برای کاهش آلایندگی هوای شهر "دهلی نو" آماده پرواز بر روی ساختمان‌های این شهر شده بودند.
باتوجه به ادعای منابع خبری، در چند روز گذشته برای کاهش آلایندگی وحشتناک شهر "دهلی نو"، برنامه ریزی شده بود که چندین بالگرد در ارتفاع 100 متری شهر "دهلی نو" و بر روی ساختمان های این شهر پرواز کنند تا شاید ذرات معلق هوا حرکت کرده و پخش شوند. "شروتی باردوج" یکی از مقامات زیست محیطی هندوستان و همچنین مسئول نظارت بر کیفیت هوای شهر "دهلی نو" عنوان کرد: آب پاشیدن تنها راه حل ممکن برای کاهش سطح آلودگی خطرناک شهر "دهلی نو" خواهد بود.
باتوجه به شرایط موجود، شرکت هلی کوپترهای دولتی کشور هندوستان هم اعلام کرده است که توانایی پرواز برفراز آسمان شهری دهلی را نخواهد داشت، مگر اینکه آلودگی هوا کمتر شود و یک میدان دید مطلوب برای پرواز تا ارتفاع 100 متری سطح زمین و ساختمان‌های این شهر داشته باشند. علاوه بر این، کشور ایالات متحده آمریکا نیز پروازهای خود را به مقصد "دهلی نو" تا رفع کامل آلودگی شدید هوا لغو کرده است.
دانشمندان و محققان کشور هندوستان می‌گویند که سطح آلایندگی موجود در شهر "دهلی نو"، چیزی حدود 10 برابر بیشتر از سطح آلودگی شهر پکن خواهد بود که به عنوان آلاینده‌ترین شهر جهان به شمار می‌آید که حالا جایگاه آن به شهر "دهلی نو" تعلق خواهد گرفت. دلیل اصلی این آلودگی هوا، به نظر اقدام اخیر کشاورزان هندوستانی می‌تواند باشد که جهت اعتراض مزارع خود را در اطراف شهر "دهلی نو" به آتش کشیدند تا با همراهی آلودگی‌‌های اتومبیل‌ها، چنین شرایط سختی در شهر "دهلی نو" حاکم شود.
با شروع آلودگی شدید هوا در پایتخت هندوستان، ساخت و ساز در شهر به طور کامل ممنوع شده است، هزینه‌های پارکینگ 4 برابر شده و همچنین یک قانون جدید تصویب شده است که برخی از اتومبیل‌ها تنها در روزهای مشخص می‌توانند وارد خیابان‌های شهر "دهلی نو" شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد