موضوعات داغ

رونمایی از بورگوارد در نمایشگاه خودروی تهران + فیلم

عکس مطلب اول
بورگوارد نام یک برند قدیمی آلمانی است که در سال های 1929 تا 1961 فعالیت داشت اما این شرکت به دلیل مشکلات و بحران اقتصادی در سال 1961 فعالیت خود را متوقف کرد. در حقیقت بورگوارد در همان سال ها از جدیدترین تکنولوژی ها مثل سیستم تعلیق بادی و یا جعبه دنده خودکار استفاده می کرد اما رقابت این برند با هم وطنی های خود مانند فولکس واگن و یا اوپل که خودروهای ارزان تر و اقتصادی تری داشتند، باعث توقف خط تولید این شرکت شد. اما پس از نیم قرن و در سال 2008 این شرکت با سرمایه گذاری عظیم فوتون دوباره احیا شد و در سال 2015 توانست پس از مدت ها مجدد یک محصول جدید را به بازار معرفی کند.
حال بورگوارد با شرکت کیان موتور به ایران بازگشته است و قرار است تا دو محصول شاسی بلند خود را در بازار ایران عرضه کند. این خودروها دو کراس اوور با نام های BX5 و BX7 هستند. بورگوارد در نمایشگاه خودروی تهران امسال نیز حضور یافته و محصولات خودرو را به نمایش گذاشته است ضمن اینکه رونمایی رسمی از مدل های BX7 و BX5 نیز با حضور خبرنگاران انجام شد که تصاویر آن را در همین پست می توانید مشاهده کنید.

مدل BX5 یک شاسی بلند ۵ نفر است که دارای طول ۴.۴ متر، عرض ۱.۸ متر و طول ۱.۶ متر است فاصله محوری این خودرو نیز ۲.۷ است متر است. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر مجهز است. این پیشرانه بنزینی بوده و به سیستم تزریق مستقیم سوخت، توربو شارژر و اینتر کولر مجهز است. قدرت تولیدی این موتور ۱۹۰ بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است.
نیروی موتور نیز با استفاده است یک جعبه دنده شش سرعته خودکار به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. اطلاعات شتاب این خودرو منتشر نشده است اما می‌توان انتظار شتاب زیر ۱۰ ثانیه را برای آن داشت. از امکانات مدل BX5 می توان به سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب، دیسک های خنک شونده جلو، فرمان الکتریکی، رینگ های آلومینیومی، تودوزی چرم، تهویه دوگانه خودکار، سانروف برقی، سنسورهای پارک جلو و عقب و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد.

مدل بزرگتر بورگوارد BX7 نام دارد که تصاویر آن را مشاهده می کنید این خودرو نسخه قدرتمندتر از محصولات این شرکت به شمار می‌رود و به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر از نوع توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه به سیستم تزریق مستقیم سوخت و اینتر کولر مجهز شده است و می‌تواند ۲۲۴ اسب بخار قدرت را در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. در خصوص ابعاد این مدل باید به طول ۴.۷ متری، عرض ۱.۹ متری و ارتفاع ۱.۷ متری آن اشاره کرد که فاصله محوری آن نیز ۲.۷ متر است.
این مدل نیز به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و گیربکس آن از نوع ۶ دنده اتوماتیک است. یکی از نکات مثبت مدل BX7 فضای جادار کابین آن است به طوری که میزان فضای صندوق بار آن ۵۴۵ لیتر است که می‌توان آن را تا ۱۳۷۷ افزایش داد.

بورگوارد BX7 در صورتی که با قیمت مناسبی به بازار عرضه شود یکی از قدرتمندترین خودروهای کلاس خود خواهد بود و همین می‌تواند مزیتی باشد که این خودرو در مقایسه با سایر رقبای خود نظیر هیوندای سانتافه و یا میتسوبیشی اوتلندر دارد. در ادامه می توانید فیلم مراسم رونمایی از این خودرو را در نمایشگاه خودروی تهران مشاهده کنید.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/6
چه اصراری داره بگه آلمانیه جلو پنجره رو اون رنگی کرده🤦🏽‍♂️
ولی هر چی باشه از سانتافه که خیلی سرتره
1396/9/6
چه لباسی به این بندگان خدا پوشوندن بخاطر جلب توجه هر کاری می کنن، طرف معلومه چقدر معذبه
1396/9/6
!!!!!!!!! کلا ایرانی جماعت دنبال حاشیه هست
1396/9/6
و شاید کالا در کنار کالا...!
1396/9/7
من این ماشینو از نزدیک دیدم
واقعن ماشین استخون داریه معلومه که طراحی درست و حسابی پشتش هست
در آینده خیلی بیشتر در مورد این خودرو خواهیم شنید