موضوعات داغ

معرفی رنو مگان جدید، سدان جمع و جور رنو در نمایشگاه خودرو تهران + فیلم

عکس مطلب اول
رنو مگان خودرویی است که از سال ۱۹۹۵ در بازار جهانی حضور دارد نسل دوم این خودرو نیز تا همین چند سال پیش توسط پارس خودرو در بازار کشور عرضه می‌شد و به دلیل ایمنی مناسب سواری راحت و هزینه نگهداری پایین خودرویی محبوب بود به طوری که هنوز نیز نمونه‌های دست دوم آن طرفداران بسیاری در بازار دارد و بسیاری از افراد هستند که یک رنو مگان دسته دوم را به بسیاری از خودروهای چینی صفر کیلومتر ترجیح می دهند.
اما از وقتی که عرضه رنو مگان توسط پارس خودرو در کشور متوقف شد این خودرو میدان رقابت را به رقبایی همچون مزدا ۳ هیوندای النترا و کیا سراتو واگذار کرد. اما حالا شرکت نگین خودرو شرکت نگین خودرو به عنوان نمایندگی عرضه محصولات رنو در بازار کشور اقدام به رونمایی از رنو مگان جدید در نمایشگاه خودروی تهران کرده است. این مدل درحقیقت نسخه ۲۰۱۶ رنو مگان است و همزمان با بازار جهانی وارد بازار کشور نیز خواهد شد. البته به دلیل بسته بودن ثبت سفارش فعلاً قیمت نهایی و زمان دقیق عرضه آن به بازار کشور مشخص نیست. اما با قیمتی در حدود ۱۴۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

رنو مگان جدید

رنو مگان جدید

رنو مگان جدید دارای طراحی مدرن بروز و اسپرت است و مشتریان جوان را به سمت خود جلب خواهد کرد. طراحی بدنه و کابین این خودرو بسیار شبیه به سدان لوکس رنو یعنی تالیسمان شده است و می‌توان همان المان های طراحی را در این خودرو نیز مشاهده کرد. مگان جدید با این طراحی در صورت عرضه در بازار کشور می تواند یک تهدید جدی برای سایر رقبای خود در این سگمنت باشد.
رنو مگان در بازار جهانی با انواع مختلفی از پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود که از ۱.۲ تا ۱.۶ لیتر حجم دارند. قویترین نسخه بنزینی این خودرو به یک موتور چهار سیلندر ۱۵۹۸ سی سی مجهز است این موتور می‌تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و با استفاده از یک گیربکس ضریب متغیر (CVT) به چرخهای جلو انتقال دهد. این نسخه دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۳.۲ ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز تنها ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. اما احتمال این که مگان با چنین قوای فنی در بازار ایران عرضه شود بسیار کم است و شنیده ها حاکی از این است که مگان با موتور چهار سیلندر توربو شارژر دار با حجم ۱.۲ لیتر وارد بازار کشور خواهد شد.
این موتور۱.۲ لیتری توربو با موتور مورد استفاده در رنو کپچر یکسان است اما قدرت خروجی آن تفاوت دارد به طوری که در رنو کپچر شاهد قدرت خروجی ۱۱۹ اسب بخاری هستیم اما این موتور بر روی رنو مگان ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد. گشتاور این موتور نیز ۲۰۵ نیوتون متر در ۲۰۰۰ دور بر دقیقه است.
این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و رنو مگان با چنین پیشرانه ای می تواند به مصرف شهری ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف جاده ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز تنها ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. انتقال نیرو در رنو مگان جدید با استفاده از یک گیربکس هفت سرعته دوبل کلاچ انجام می‌شود که عملکرد بسیار خوبی دارد و نباید نقش این گیربکس را در مصرف سوخت پایین این خودرو نادیده گرفت.

رنو مگان جدید

رنو مگان جدید

رنو مگان با موتور ۱.۲ لیتری ۱۳۱۵ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند در ۱۰.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین این خودرو توانایی یدک کشی باری به وزن ۶۹۵ کیلوگرم را دارد. حجم صندوق بار این خودرو نیز ۵۵۰ لیتر است که بسیار بزرگ و کارآمد است.

رنو مگان جدید

رنو مگان جدید

رنو مگان ۲۰۱۶ در نسخه های پایه خود به تجهیزاتی همچون تودوزی پارچه‌ای، صندلی های تاشونده عقب، چراغ مه شکن، تهویه دستی، پاور ویندوز، آینه های برقی، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر ۴.۲ اینچی، سیستم صوتی با ۴ عدد بلندگو، بلوتوث، ورودی USB و رینگ های ۱۶ اینچی مجهز است.
اما نسخه هایی که وارد بازار ایران خواهند شد مدل‌های فول این خودرو خواهند بود که در آنها می توان امکاناتی چون تودوزی چرمی، کروز کنترل، چراغ های LED، سیستم تعلیق الکتریکی با قابلیت تنظیم نرمی و سختی، درب صندوق عقب هوشمند، تهویه خودکار دوگانه، دریچه تهویه ی عقب، پارک اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی حرفه ای نمایشگر لمسی ۸.۷ اینچی با ۸ عدد بلندگو، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب را مشاهده کرد.

رنو مگان جدید

رنو مگان جدید

از امکانات این مدل نیز از امکانات ایمنی این مدل نیز باید به کیسه های هوای جلو، پرده ای و جانبی، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری و سیستم ترمز ضد قفل اشاره کرد. رنو مگان جدید در تستهای EURO NCAP موفق شده است تا پنج ستاره کامل ایمنی را دریافت کند.
فعلاً باید منتظر بود و دید که برنامه عرضه این خودرو در بازار کشور به چه صورت خواهد بود در انتها دیدن ویدیوی زیر را که در نمایشگاه خودروی تهران تهیه شده است به شما پیشنهاد می کنیم و می توانید در انتهای مطلب نیز از گالری تصاویر این خودرو دیدن کنید.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/6
عالیه فقط حیف که موتورش........
1396/9/6
این ماشین واقعا عالیه.
1396/9/6
و باز هم بدون سانروف!
1396/9/6
بگزریم از اینکه کلئوس۲۸۰شد
خداوندگارا خود اینهارو به راه بیار ورام کن....
1396/9/6
صندوق 550 لیتری...
نه 550 متری....
1396/9/6
کلا رنو خیلی ماشین خوب و ایمنیه هرکی شک داره تصادف تلیسمان و ام وی ام110 رو ببینه
1396/9/7
واقعا اینکه محصولات فرانسوی، چینی، هندی! و ... با این همه شکوه رونمایی میشن اشک تو چشای آدم جمع میشه!
کسی که یه کم ارق ملی داشته باشه جای خالی خودروی ایرانی قابل رقابت با این خودروها رو تو نمایشگاه حس میکنه.
البته منظور من ماشین 100 درصد ایرانی و قابل رقابت با محصولات رنو و ... هست نه ماشین های مونتاژی ایرانخودرو و سایپا.
1396/9/7
ماشین خوبیه . کسی میدونه تفاوت این با تلیسمان به جز موتور چی هست ؟
فضای صندوق عقب کوچیک تره ؟
1396/9/8
هیچ چیزش با تلیسمان شباهت نداره. اصلا قابل مقایسه نیستن . مواد اولیه هم فرق داره . تنها شباهتش مانیتور ش هست
1396/9/7
برگ برنده این خودرو حجم موتور پایین و زیر 1500سی سی و قیمت کمتر از سی هزار دلارش است....یعنی بهترین گزینه با پایین ترین تعرفه بعد از تغییر و افزایش تعرفه واردات خودرو در آینده نزدیک مگان است
1396/9/7
موتور 1200 اونم رنو خخخخخخ
1396/9/7
متاسفانه چهره همه خودروهای رنو شبیه هم شده است
1396/9/7
الان بنز و بی ام و هم ماشیناشون شبیه هم هست من که مشکلی نمیبینم این یه سبک طراحی هست رنو تازه با این طراحیش جون گرفته وگرنه خودروهای رنو قبل از اینا خیلی زشت بودن
1396/9/7
180 میلیون بدی این ولی 200 تومن ندی پاسات یا تلیسمان؟ چ مدل قیمت گذاریه !
1396/9/8
ترمز دستیش منو کشته
1396/9/8
تورو خدا نخريد چه وضعشه ٢٢٠ مليون هم زياد بود براي كلوييس شتاب مگانم ٠تا١٠٠ ١٣ ثانيست . ي سورنتو ي ٩٠ مليوني دارم شتابش ٠تا١٠٠ ٩ ثانيست . ي بي أم و ٣٢٨ ٤٠٠٠٠ ٢٢٠ ميليون ميگيري