موضوعات داغ

ولوو S90 توسط داتیس‌خودرو رونمایی شد + فیلم

عکس مطلب اول
محصولات ولوو پیش از این در بازار کشور عرضه می‌شدند اما خدمات پس از فروش مناسبی نداشتند و به همین خاطر هم به خوبی نتوانستند با خودروهای آلمانی رقابت کنند.
اما امسال شرکت داتیس خودرو قصد دارد تا با برنامه ریزی محصولات جدید ولوو را وارد بازار کشور کند و این برند را به جایگاهی درخور این خودروساز سوئدی برساند تا بتواند سهمی از بازار خودروهای لوکس را به خود اختصاص دهد. فعلاً در فاز نخست خودروی سدان S90 برای عرضه در بازار کشور در نظر گرفته شده است و در نمایشگاه خودروی تهران شرکت داتیس خودرو از ولوو S90 رونمایی کرد که یک خودروی سدان لوکس به شمار می رود.
این خودرو در بازار جهانی با صحنه سه نوع نوع موتور بنزینی عرضه می شود که احتمالاً دو تا از این موتورها بازار ایران را پیدا کنند اما فعلا ورود مدل T6 توسط داتیس خودرو تایید شده است.

نسخه اول که T5 نام دارد به یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز است. این موتور از سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر بهره‌مند است و می‌تواند ۲۵۴ اسب بخار قدرت را در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. نیروی موتور از طریق به دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند، البته امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک نیز برای این خودرو وجود دارد.
این خودرو می‌تواند در ۶.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت این مدل نیز ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
اما نسخه قدرتمند تر ولوو S90 با نام T6 از موتوری مشابه با ولوو XC90 برخوردار است. این موتور یک چهار سیلندر دو لیتری است که هم به توربوشارژر و هم به سوپرشارژر مجهز شده است می‌تواند ۳۲۰ اسب بخار قدرت در ۵۷۰۰ دور بر دقیقه و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را در ۲۲۲۰ تا ۵۴۰۰ دور بر دقیقه تولید کند این مدل می‌تواند در ۵.۹ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر سرعت برساند و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است میانگین مصرف سوخت این خودرو تنها ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر تنها ۱۶۵ گرم گاز دی اکسید کربن تولید می کند.
این سدان ۴.۹ متری رقیبی برای بی ام و سری ۵ و مرسدس بنز E کلاس محسوب می شود. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است که یک مزیت در برابر رقبایش به شمار می‌رود.

گیربکس این مدل نیز از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است از نکات مثبت این خودرو می توان به طراحی بروز، مصرف سوخت پایین و سواری راحت اشاره کرد و نکات منفی آن نیز قیمت بالا و طراحی ساده بخش عقبی هستند.
اطلاعات دقیق تر از این خودرو نیز منتشر خواهد شد و فعلاً لیستی از آپشن های رفاهی آن در دست نیست. ولوو S90 در صورت عرضه به بازار می تواند از رقبای سرسخت بی ام وسری ۵ جدید باشد به خصوص که دارای توانایی های حرکتی بهتری است.
در ادامه می توانید ویدیوی مراسم رونمایی و تصاویر این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/9
خداوکیلی 350 میلیون برای این کشتی گرونه؟
1396/9/9
اولن تو متن حرفی از قیمت نزده ثانین من خودم تا وقتی با ۳۵۰ بتونم بی ام و و لکسوس بخرم پول به این نمیدم طراحیش در حد اپتیما و فولکس پاسات با این تفاوت ک داخلش امکانات زیاد داره و فک میکنم اگ با این قیمت باشه فروش زیادی نمیکنه با ۳۵۰ گزینه های زیادی هست اگ طراحیش خوب بود شاید میتونست.
1396/9/9
همین الانم شاسی بلنداش ک طراحی خوبی دارند کمتر اند نسبت به بی ام و تو سطح شهر.یا v40 و 60 ک خیلی کمه
1396/9/10
ادم شاخ در میاره از برخی جوابا ! طراحی در حد اپتیما و پاسات ! عجب
1396/9/10
طراحى در حد اپتيما و فولكس پاسات؟؟؟؟؟؟؟
فقط ميتونم بگم نظر به اين چرت و پرتى نديدم تا حالا
1396/9/9
افراد خاص معمولا ولوو میخرند
اما توجه کنین شرکت معظم ولوو سلطان ساخت سوپر شارژ و توربوشارژ در دنیاست قبل از اینکه دنیا متوجه توربو بشه در اتوبوس ها و کامیون های سنگین این شرکت این تکنولوژی نصب میشد
اما تا حالا شده از خودتون سوال کنین چرا LEXUS RX200T با موتور دو لیتری توربو حدود 240 اسب بخار نیرو تولید میکنه اما ولوو با موتور دو لیتری 320 اسب بخار؟
دلیلش مشخصه ولوو به عمر بالای توربو شارژهای خود مطمئن است که میتونه 320 اسب بخار قدرت ازش بگیره اما تویوتا در لکسوس محتاط تر بوده و قدرت توربو رو در 240 اسب بخار نگه داشته
پس انجین ولوو دقیق تر و عمری تر طراحی و ساخته شده است
1396/9/10
داداش اصلا این حرفی که زدی درست نیست! یعنی الان بی ام و 530 2017 و 730 2017 هم موتور های توربو دارن و 254 اسب تولید میکنن موتوراشون طراحی ندارن؟!!!؟!؟!؟؟ یا مثل E250 ؟!!
همین ولو S90 دو مدل داره T5 فقط از توربوشارژر استفاده میکنه و 250 اسب تولید میکنه ولی T6 اومده توربو و سوپرشارژر کنار هم گذاشته شده 320 تا!
این جوری بخوایی حساب کنی که میتسوبیشی دقیقا 10 سال پیش از لنسر اولوشن که موتورش 2 لیتری بود 430 اسب کشیده بود بیرون :|
1396/9/10
علت اینکه ولوو قدرت مختلف از انجین 2 لیتری گرفته فاکتور قیمتی مد نظر است و نوع توربو T6 , T5 باهم فرق دارن
در مورد بی ام و هم فاکتور قیمتی را در کلاس سری متوسط 530 و 730 سری ضعیف شده سری 7 هستن بازم بخاطر فاکتور اقتصادی

در مورد میتسوبیشی هم چون برای مسابقه هست و کسی موتورش با این توربو تقویت میکنه باید فکر خرابی های مداوم توربو ماشینش باشه و فقط برای مسابقات ساخته شده

1396/9/9
با سلام و ضمن خسته نباشید خدمت تیم خودرو بانک

اقای ال طهی لطفی کنید مدیر بازار یابی بهمن موتور رو گیر بیارید ازش بپرسید ما تا کی باید منتظر ورود خودرو های جدی مزدا باشیم.یعنی هیچ برنامه ای برای ورود مزدا 3 جدید مزدا 6 یا حتی cx5 ندارن اینا با این شرایطی که بازار داره شدید رقابتی میشه.

چاکر همه خودرو بانک دوستا هم هستیم.
1396/9/10
فقط ميتونم بگم فوق العادست.لوكس،جذاب ،زيبا و قدرتمند.عاشقشم
1396/9/10
یادمه داتیس از ۲۵۰ تا ۴۵۰ قیمت گذاری کرده بود اینو،واقعا فوق العادس ،هنوز میخوام ببینم کسی ۳۰۰ میده بعد از این سانتافه بخره 😑🤦🏽‍♂️
1396/9/10
بخاطر داستان بسته شدن ثبت سفارش و گرانی دلار فکر نکنم قیمتش زیر 700 باشه
نگاهی به سایت باما کنید قیمت ولوو xc90 را گذاشتن بین 800 تا 900 میلیون تومن
1396/9/10
داتیس خودرو تعهدات قبلیشو انجام داده که میخواد ولوو عرضه کنه ؟؟؟!!!
1397/2/14
اینکه همه ماشین ها تو ایران گرون هستن و باید قیمتشون یک سوم باشه درسته ولی نسبت به ماشین های دیگه که نصف امکانات اینو هم ندارن واقعا فوق العادس با سیصد و خرده ای باید ماشین کره ای سوار بشی این حتی از سری پنج بی ام و هم جلوتره با نصف قیمت اون.