موضوعات داغ

دی‌اس۷ شاسی‌بلند لوکس و خاص DS در نمایشگاه خودرو‌ تهران + فیلم

عکس مطلب اول
یکی از خودروهای که در نمایشگاه خودروی تهران امسال توجه زیادی را به خود کرده کرد خودروی کراس اوور فرانسوی دی‌اس۷ بود این کراس اوور با ابعادی نزدیک به هیوندای سانتافه یک شاسی بلند لوکس و با کیفیت به شمار می رود که به زودی توسط شرکت آرین‌موتور تابان به بازار کشور عرضه خواهد شد.
البته در حال حاضر ثبت سفارش بسته است و امکان عرضه خودرو وجود ندارد اما آرین موتور امیدوار است تا با باز شدن ثبت سفارش به تواند این خودرو را هر چه سریع‌تر وارد بازار کشور کند.

دی‌اس۷

دی‌اس۷

در خصوص مشخصات فنی دی‌اس۷ باید گفت که این خودرو با پیشرانه های بنزینی و دیزلی در بازار اروپا موجود است که البته مدل دیزلی آن وارد بازار ایران نخواهد شد و تنها یکی از مدلهای بنزینی به بازار ایران خواهد آمد که البته مشخصات فنی خوب و مناسبی دارد.
ابتدا نگاهی به مدل‌های مختلف این خودرو داشته باشیم قویترین نسخه این خودرو نسخه این خودرو به یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز است. این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر تجهیز شده است و می‌تواند ۲۲۵ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند و گشتاور آن نیز به ۳۰۰ نیوتون متر در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه می رسد.

دی‌اس۷

دی‌اس۷

نیروی این موتور بنزینی با استفاده از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند و می‌تواند این شاسی بلند ۱۴۲۰ کیلویی را در عرضه ۸.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. همچنین این کراس‌اور توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۲۷ کیلومتر بر ساعت را دارد.
مصرف سوخت این مدل ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند تا ۷۵۰ کیلوگرم بار را یدک کشی کند.

دی‌اس۷

دی‌اس۷

اما این نسخه به دلیل مشکلاتی که در سوخت های موجود در ایران وجود دارد و این مسئله که این موتور نیاز به سوخت باکیفیت دارد در بازار ایران عرضه نخواهد شد و به جای آن این خودرو با یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر عرضه خواهد شد که با موتور مورد استفاده در سایر محصولات دی اس در ایران یکسان است. جالب است که شاهد به کارگیری همین موتور در خودروی پژو ۲۰۰۸ هستیم. این موتور نیز به سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز مجهز است و می تواند ۱۶۷ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را در ۱۴۰۰ دور تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. نیروی موتور نیز با استفاده از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند. شتاب دی اس ۷ با این موتور چیزی در حدود ۹.۵ ثانیه باید باشد و در هر صد کیلومتر نیز مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر را می تواند به ثبت برساند.

دی‌اس۷

دی‌اس۷

در خصوص کابین دی اس باید به مواد فوق العاده با کیفیت و طراحی بسیار مدرن کابین اشاره کرد ضمن اینکه مونتاژ آن نیز با بالاترین دقت انجام شده است و واقعا حس یک خودروی لوکس گران قیمت را به سرنشینان می دهد.
در لیست امکانات این خودرو نیز مواردی چون صفحه نمایشگری 12 اینچی دیجیتال، چراغ های جلوی LED فعال، کروز کنترل فعال با سیستم نگهداری اتومبیل بین خطوط، سیستم کنترل پایداری، ماساژور صندلی راننده، گرم کن صندلی های جلو، سیستم هداپ دیسپلی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، شیفترهای پشت فرمان و سیستم دید در شب به چشم می خورند.
دی اس برای افرادی که به دنبال یک خودروی با کیفت و به روز با ظاهری جذاب هستند و در عین حال نمی خواهند به سراغ خودروهای آلمانی دست دوم بروند یک گزینه ی مناسب به شمار می رود.

دی‌اس۷

دی‌اس۷

در ادامه می توانید ویدیوی تهیه شده توسط گروه خودروبانک از این خودرو را تماشا کنید که به معرفی بخش های داخلی و خارجی آن می پردازد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/9
من امروز نمايشگاه خودرو تهران بودم و از نزديك اين ماشين رو ملاقات كردم.فقط ميتونم بگم فوق العادس.جزئياتى كه تو طراحى اين ماشين كار شده بينظيره.فقط اى كاش نسخه 225 اسب بخارى اش وارد ميشد تا اونوقت به يك ماشين لوكس بى نقص تبديل بشه.
1396/9/9
طراحی بند ساعتی نداشت صندلی هاشت خخخخ. ولی خدایی خوشگله. فقط کاش فرمون 4 پرش تبدیل به 3 پره میشد
1396/9/9
با این موتور ارزش خرید 300-400 تومن را اصلا نداره. ما که منتظر c3 با همین موتور و البته شتاب بسیار بهتر از این ماشین (بدلیل وزن کمتر) با قیمت 100تومن در تابستان آتی هستیم.
1396/9/10
100 تومن ؟؟؟؟؟خواب دیدی خیر باشه....
1396/9/10
آقا میلاد اتفاقا حداکثر 110 تومن قیمت میخوره. من 100تومن در حال حاضر دارم اما بخاطر سقف غیر پانارومای پژو2008 اونو نگرفتم. ضمنا هیچ فرقی بین 2008 و c3 وجود نداره. بنابراین تحت هر شرایطی قیمت c3 با آپشنهای برابر با پژو کمتر از پژو که 105تومن در کارخونه هست، خواهد بود. چرا که ابعاد پژو کاملا بزرگتر از c3 است و از نظر کیقیت برابر و حتی از نظز نمای جلو، پژو بهتره و موتوری هم مثل هم. سال دیگه ایکاپ گفته پژو 2008 با آپشن بیشتر من جمله سقف پاناروما میاد. گفتن حدود 120تومن. حال c3 هم سال دیگه میاد. هر کدوم ارزونتر بود میگیرم. چرا که هیچ فرقی با هم ندارن. شک نکن که بالای 120 تحت هر شرایطی c3 نخواهد بود. قول.
1396/9/9
خسته نباشید ... ممنون
1396/9/11
واقعا زیباست ولی جای موتور 225 اسبی روی این ماشین خالیه!
کیفیت کابینش از روی عکس ها میشه فهمید که خیلی خوبه
طراحی اش خیلی خاصه
1396/9/11
خیلی خوبه،واقعا قشنگه
اما این زبون بسته با سیستم توربو و قدرتی که از موتور گرفته یه باک بنزین بدون سرب جایگاه ویزه سوخت و بخوره تشنج میکنه با اولین پرواز برمیگرده فرانسه!!
1397/6/21
وای چه قد خوشگله تو ایران ماشینی به این خوشگلی ندیدم