موضوعات داغ

مرسدس بنز S600 تشریفاتی، نایاب جهانی در قسمت کلاسیک نمایشگاه + فیلم

عکس مطلب اول
در نمایشگاه خودروی تهران امسال بخشی نیز برای خودروهای کلاسیک در نظر گرفته شده بود که شاهد حضور خودروهای کلاسیک بسیار خواست و نایابی در این بخش بودیم و می توان گفت که بخش خودروهای کلاسیک یکی از دیدنی ترین قسمت های این نمایشگاه بود.
در این نمایشگاه ۱۳ خودروی کلاسیک بسیار خاص وجود داشته و از کالسکه ناصرالدین شاه گرفته تا خودروهای محمدرضا پهلوی هم به نمایشگاه آورده شده بودند. یکی از خودروهایی که در این بخش بسیار جلب توجه می‌کرد یک دستگاه مرسدس بنز ۶۰۰ پولمان بود این مرسدس بنز در زمان خود لوکس ترین و تشریفاتی ترین خودروی موجود در جهان به شمار می رفت و در بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ برای خط تولید قرار داشت و در کل جهان کمتر از ۳ هزار دستگاه از آن موجود است. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم تنها حدود ۲۶۰۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است.
این خودروی لوکس دارای طول ۶۲۴۰ عرض ۱۹۵۰ و ارتفاع ۱۵۱۰ میلی متری است و فاصله محوری آن نیز ۳۹۰۰ میلیمتر است.
این خودرو به یک موتور هشت سیلندر وی شکل مجهز است که به صورت طولی در زیر کاپوت آن نصب شده است این موتور دارای ۶.۳ لیتر حجم است می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این موتور از سیستم سوخت رسانی انژکتوری استفاده کرده است و ضریب تراکم آن ۹ به ۱ است.
مرسدس ۶۰۰ با باک ۱۱۲ لیتری خود مصرف سوختی در حدود ۲۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک انجام می شود و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.
برای متوقف کردن این خودروی ۲۷۷۰ کیلوگرمی نیز از ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ استفاده شده است. از مشهورترین افرادی که مالک یک دستگاه بنز ۶۰۰ بودند می توان به جی لنو، جرمی کلارکسون، ملک خالد عربستان، امپراتور هیروهیتو پادشاه ژاپن، محمدرضا پهلوی، صدام حسین و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اشاره کرد.
یکی از نکات جالب تعداد زیادی مرسدس ۶۰۰ پولمانی است که در ایران حضور دارند به طوری که ۲۱ دستگاه از این خودرو در موزه ی خودروهای کلاسیک ایران قرار دارند که مورد استفاده ی خانواده ی سلطنتی بوده اند و از این نظر باید گفت که بیشترین تعدادی است که یک مجموعه از این خودرو در اختیار دارد و شاید حتی موزه مرسدس بنز، 21 دستگاه مرسدس 600 نداشته باشد.
در ادامه و در رابطه با همین خودرو گفت و گویی با تورج حسینی رئیس موزه خودروهای تاریخی ایران داشتیم که می توانید شرح کامل این مصاحبه را در انتهای مقاله مشاهده کنید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/11
با عرض سلان و تشکر از گزارشتان.
متاسفانه از شروع تا پایان مقاله پر است از غلطهای املایی و نگارشی.
بهتر است قبل از چاپ یکبار آن را مرور نمایید.
1396/9/11
با سلام خدمت دوستان عزیز خودرو بانک و آقا محسن گل
دقیقاً تو همین لوکیشن من جلوی شما بودم منتها نشد چون در حال مصاحبه بودید نشد عرض ادب کنم. در ضمن این ماشینی که در موردش واقعا حسی که از نگاه کردن به این ماشین یه تجملاتی و در عین حال قدرت بود برای شخص بنده