موضوعات داغ

مزدا ۶ توربو هم معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هفته گذشته کمپانی خودروسازی مزدا در جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس آمریکا، از نسخه جدید مزدا 6 با چهره جدید و پیشرانه قوی‌تر رونمایی کرد.
با تایید شرکت سازنده، نسخه فیس لیفت مزدا 6 به یک پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژر از خانواده موتورهای "اسکای- اکتیو" مجهز شده است که می‌تواند 250 اسب بخار قدرت و چیزی حدود 420 نیوتن متر گشتاور داشته باشد. این نیرو بوسیله گیربکس اتوماتیک "اسکای اکتیو- درایو" دریافت شده و به چرخ‌های اتومبیل ارسال می‌شود.

مزدا ۶ توربو

مزدا ۶ توربو

در حال حاضر خودروی سدان مزدا 6 جدید در بازار ژاپن عرضه می‌شود و همراه با خودروی کوچک‌تر مزدا 3، در بازار ایالات متحده آمریکا نیز در دسترس قرار خواهد گرفت، ولی بدون سیستم چهار چرخ محرک که می‌تواند یک نقطه ضعف بزرگ برای این برند خوش چهره مزدا باشد. مدیرعامل کمپانی خودروسازی مزدا در این خصوص عنوان کرد: من فکر می‌کنم که ما نمی‌توانیم یک سیستم چهارچرخ محرک را با یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر 2.5 لیتری ترکیب کنیم، به همین دلیل بر روی سدان‌های مزدا 6 و مزدا 3 خود تاکنون سیستم چهارچرخ محرک نصب نکرده‌ایم. هرچند با گذر زمان ممکن است این شرایط تغییر کند.

مزدا ۶ توربو

مزدا ۶ توربو

مدیرعامل کمپانی خودروسازی مزدا در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: تقاضای بسیار زیادی برای خرید اتومبیل‌های چهارچرخ محرک در ایالات متحده آمریکا وجود دارد و حدود 80 تا 90 درصد از سفارش مردم برای خرید ماشین‌های سدان چهار چرخ محرک است، به همین دلیل با بخش "تحقیق و توسعه" شرکت خود صحبت کرده‌ایم تا در رابطه با یک سیستم چهارچرخ محرک بر روی سدان مزدا 6 و مزدا 3 تحقیق کنند.
در حال حاضر مشتریان مزدا 6 تنها یک سیستم محور جلو محرک دریافت خواهند کرد و یا گفته می‌شود که نسخه‌های اسپرت این اتومبیل در نسل جدید یک سیستم محور عقب با موتور جدید "اسکای اکتیو X" دریافت خواهند کرد که برای مشتریان این برند امیدوار کننده خواهد بود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/15
مزدا واقعا شركت با كلاس و با پرستيژيه...ب نظرم اگر كسي زيبايي و اپشن كره اي ها رو در كنار كيفيت و دوام ژاپني ها رو مي خواد مزدا بهترين انتخاب
1396/9/15
یکی برام توضیح بده چرا نباید محصولات به روز کمپانی بی نظیر مزدا رو در ایران داشته باشیم و محصول 2010 باید مونتاژ بشه
خدایا .......
1396/9/15
معرکه هست این مزدا6 خیلی پسره خوش تیپه.

یه قابلیت داره که نگفتین اینه که بین سرعت 40تا 80 2تا از سیلندر هاش از کار میوفتن به خاطر مصرف بهینه تر و به محض گاز دادن نامحسوس به کار میوفتن که واقعا قابلیت بسیار جالبیه.
1396/9/16
مثل همیشه عالی و درجه ۱
1396/9/16
متاسفانه اطلاعات بدرستی توی مقاله درج نشده!
آماری که ایشون عنوان کردن برای محصولات لوکس بود! و ایشون اینطوری گفته: برای اینکه مزاد 6 رو به خودروی لوکس و قابل رقابت با هم ردهای لوکس تبدیل کنیم، نیاز هست که 4 چرخ محرک باشه(با توجه با استدلالی که درباره نظر مشتریان آمریکایی داشتن). اما پلت فرم موجود قابلیت 4 چرخ متحرک بودن رو نداره (یا بسیار سخت و پر هزینه هست). درنتیجه ...

ممنون