موضوعات داغ

افزایش سود واردات خودرو به جیب چه کسانی رفت؟

عکس مطلب اول
تسنیم : رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با طرح این پرسش که چه کسانی سود ۲۰۰ درصدی واردات خودرو را به دست آورده‌اند، گفت: مگر چه اتفاقاتی در بازار افتاده که با افزایش واردات شاهد رشد قیمت‌ها هستیم.
سعید موتمنی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد میزان واردات خودرو امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است، اظهار کرد: اما سوال اینجاست این میزان خودرو الان در کدام انبارها قرار دارد. امروز بازار با رشد قیمت انواع خودروهای وارداتی روبه‌رو است. این درحالی‌است که با افزایش واردات باید عرضه در بازار افزایش پیدا کرده و کاهش قیمت‌ها به وجود می‌آمد. وی با طرح این پرسش که چه کسانی سود ۲۰۰ درصدی واردات خودرو را به دست آورده‌اند، افزود: متاسفانه بعد از بسته شدن سایت ثبت‌سفارش، شرکت‌ها به دلایل مختلفی اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند؛ اما سوال اینجاست مگر چه اتفاقاتی در بازار افتاده که با افزایش واردات شاهد رشد قیمت‌ها هستیم.رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: در حال حاضر قیمت سورنتو از ۲۳۵ میلیون به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است که برای فعالان بازار هم این سوال مطرح است که دلایل این افزایش قیمت چیست.موتمنی با بیان اینکه شرکت‌ها در این آشفته بازار سود قابل‌توجهی را از بازار خودروهای وارداتی به‌دست آورده‌اند، گفت: متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار انجام نمی‌شود و متخلفان به راحتی به فعالیت می‌پردازند.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/19
هر چه بگندد نمکش میزنند، وای به روزی که بگندد نمک، الان نمک مون کثافت و تعفن هم گرفته...
1396/9/19
چرا مردم بازم خرید میکنن گرون شده مردم نخرن از ماست که بر ماست
1396/9/19
بله فروشنده ها تخلف میکنن ولی این تخلفات از اون تخلف کننده اعظم صورت میگیره همه هم میدونن اسمش چیه!!!!!
حالا هم که تعرفه توسط دولت از 55 درصد رسیده به 130 درصد حالا پیدا کن پرتغال فروش را
1396/9/19
در ایران دست دولت و سازمانهای نیمه دولتی و شرکتهای خصوصی و دلال و ... با هم توی یک کاسه ست . برای همینه که شما باید ماشین رو به ده برابر قیمت جهانیش خریداری کنی . اون هم بدون خدمات پس از فروش و تعمیرگاه واقعی و تامین قطعه و ... .
از یک طرف آشغالترین ماشین دنیا رو با چند برابر قیمت تموم شده ، و بدون حداقل امکانات ایمنی ، در ایران مونتاژ میکنن و به خورد مردم میدن ، و از اون طرف به اسم دفاع از این صنعت کثیف مونتاژ ، نمیذارن مردم ماشین ایمن و سالم سوار بشن .
مافیای خودرو در ایران تبدیل به یکی از پست ترین و افسارگسیخته ترین فسادهای مملکت شده . هیچکس هم کاری نمیکنه ، چون همه اونهایی که میتونن کاری کنن عملا خودشون سهمی در این آشفته بازار دارن و نمیان نون خودشون رو کساد کنن . این وسط فقط مردم بدبخت با پول و جون و خون خودشون باید تاوان بدن و داغون بشن و صداشون هم به هیچ جا نرسه .
1396/9/19
فقط میشه گفت روحانی مچکریم که روی همه ی دولت های قبلی رو سفید کردی.شرم بر این دولت باد که با ادعاها و وعده و وعیدهای بسیار دل جوان هایی مثل ما رو برد و الان این وضعیت فاجعه بار رو بوجود آورده.این وزیر هم باید استیضاح شود چون جز رساندن سودهای کلان به دست عده ای دلال و نمایشگاه دار کار مثبت دیگری انجام نداده. واقعا متاسفم برای امثال خودم ...
1396/9/19
خب ما هم نمیخریم...
من خودم 4 ساله مزدا3 نیو دارم. امسال میخواستم عوض کنم و یه ماشین تا 250تومن بخرم
ولی الان کلا منصرف شدم وماشین نو نمیخرم.
تا امروز عادت کرده بودیم که ماشینو 2برابر قیمت جهانی بخریم (البته ماشین بالای 2500 که تا 10 برابر هم بود) ولی امروز همین ماشینای زیر 2500 سی سی شده بالای 3برابر قیمت جهانی.
تنها کاری که از دستمون میاد اینه که نخریم.............
1396/9/20
تو نخری اون نمایشگاه داره میخره این همه بنگاه ماشین تو تهران ریخته اینا میرن میخرن قشطی با پیش پرداخت پایین و معاوضه با همه چی میدن دسته مردم
با نخریدن درست نمیشه مطمئن باشید
1396/9/19
درود
فعلا دعوا بر سر سهم بنگاههای خرید و فروش خودرو است,باید امیدوار باشند سهم آنها هم محفوظ است.در این کشور تنها کسی که حمایت کننده ای ندارد مصرف کننده است آنهایی
که خودروهای مستضعفی چند میلیاردی سوار میشوند تا آنهایی که پراید قسطی دارند همه
مصرف کننده به حساب می ایند,ومیدانیم که اکثر مردم ایران از همان خودرو های مستضعفین
سوار میشوند و رئیس اتحادیه هم نگران همانهاست که خدای نکرده متضرر نشوند!
1396/9/19
واقعاً دست آقای روحانی درد نکنه . بدون شک اطرافیان دولت و حتی خود دولت سود خوبی کردن با این کارشون .
1396/9/19
فیلم و عکس های هزاران دستگاه خودرو سانتافه و سورنتو دپو شده در انبارهای روباز منطقه پارچین همه جا در نت موجود است. این خودروها توسط یک نهاد نظامی از مبادی غیر رسمی وارد کشور شد و حالا با این آشفته بازاری که مافیای دولتی خودرو درست کرده با قیمت های سرسام آوری راهی بازار می شود و سود هنگفتی را روانه جیب آقایان میکند.
1396/9/19
سلام
جدای بحث سود 200درصدی و افزایش حقوق گمرکی یه موضوعی رو امروز خوندم و اونم اینکه عوارض خروج از کشور 220.000 تومن توی بوددجه سال بعد تعیین شده به نظر من اینها بی ربط نیستن و تمام مواردی که به خارج از کشور مرتبط میشن یه جهش چند برابری رو دارن تجربه میکنن
1396/9/19
چطور تا دیر نشده یه کمپین راه بندازیم و در صفحات اجتماعی از رییس جمهور و اعضای دولت بخواهیم که این تعرفه ها را تصویب نکنند
1396/9/19
دلم برای مردم برای تمامی اون

ادمهایی که شب و روز دارن دوندگی میکنن که زندگی شون بگذرونن و همیشه این مافیای اقتصادی با این سودهای کلانی که بردن نه تنها تو خودور که تو هر چیزی که فکر ش میکنید.. از این رانتها دارن استفاده میکنن..
و سودهای وحشتناکی میبرن..... دیگه چی از جون این مردم میخوایین... همه چیه گرفتین از شون و ثروتمندتر و قویتر شدین و مردم هم فقط نظاره گر... اقای روحانی شما واقعا روی, تمام دولتمردهای پیشین سفید کردین... مردم بیکار کم درامد جوانان افسرده و نا امید.. و اعوان و انصار شما در حال سود های نجومی و حال و کیف..... این وعد های شما بود چه تدبیر هایی کردین و چه امیدی به این ملت تزریق, کردین دست مریزاد
1396/9/19
سود رو مردم عادي بردن ديگه. مگه نمي دونين ؟؟ همونا كه خبر داشتن سايت بسته ميشه ! پس چي نكنه فكر كردين رانت اطلاعاتي بوده ؟؟!!