موضوعات داغ

افت ۵۴ درصدی درآمد دولت از واردات خودرو

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد : در حالی درآمد دولت از محل مالیات بر واردات خودرو در هفت ماه سال‌جاری ۱۹ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که گزارش بانک مرکزی در این زمینه نشان می‌دهد پیش‌بینی درآمد مالیاتی دولت از این محل محقق نشده است.
گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از میزان درآمد مالیاتی دولت از محل مالیات بر واردات خودرو در هفت ماه امسال نشان می‌دهد دولت توانسته تنها سه هزار میلیارد ریال درآمد از این محل کسب کند. بر این اساس درآمدهای دولت از این بخش در هفت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت بیش از ۵/ ۵۴ درصدی داشته است. نکته مهم دیگر اینکه درآمدهای حاصل از مالیات واردات خودرو در هفت ماه سال‌جاری ۶/ ۰ درصد از کل درآمدهای مالیاتی دولت را تشکیل داده است. بر این اساس سهم درآمدهای دولت از محل واردات خودرو نسبت به سال گذشته نیز کاهش جدی داشته است؛ چراکه سهم دولت از درآمدهای حاصل از مالیات واردات خودرو در هفت ماه سال گذشته به‌میزان ۳/ ۱ درصد از کل درآمدهای مالیاتی بوده است.

در این بین بررسی درآمدهای دولت از مالیات بر نقل‌و‌انتقال خودرو نشان می‌دهد دولت در این بخش نیز نتوانسته رقم پیش‌بینی شده را محقق کند؛ در حالی که دولت در هفت ماه سال‌جاری باید چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از نقل‌و‌انتقال خودرو درآمد کسب می‌کرد، تنها توانسته ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این بخش درآمد حاصل کند. از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد درآمد دولت از این محل نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز کاهش ۳ درصدی داشته است.در این بین بررسی درآمدها از مالیات شماره‌گذاری خودرو نیز نشان می‌دهد که دولت توانسته درآمدهای مصوب خود از این محل را محقق کند؛ براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در بودجه مصوب امسال دولت در هفت ماه امسال باید درآمد ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از محل شماره‌گذاری خودرو کسب می‌کرد که ۵ درصد بیش از آنچه در لایحه بودجه برای این مدت مدنظر بود، محقق شده است. در این بین مقایسه درآمدهای مالیاتی شماره‌گذاری خودرو در هفت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش بیش از ۹/ ۱۸ درصدی دارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/29
میگن واردات باعث خروج ارز میشه تو این ۶ماهی که ممنوع شده چرا پس دلار گرون شده؟!
خودروسازی مثلن داخلی هم خودش کلی ارز خارج میکنه مثه قطعاتی که از چین وارد میکنن به اسم داخلی و همینطور بالا رفتن قیمت خودروهای داخلی با گرون شدن دلار
1396/9/29
میگن ببین تازه از واردات خودرو جلوگیری کردیم و دلار اینقدر شده اگه جلوگیری نمیکردیم چی میشد!
1396/9/29
یعنی جلبک بیشتر از اینا میفهمه !
من نمیدونم چجوری حساب میکنن که آخرش کم میارن !؟ بعد هم خیلی شیک میان میگن کم اومد! بعد هم قیمت ماشینو میبرند بالا هم بنزینو گرون میکنن تا کسری جبران بشه، تمام بار بی کفایتی هاشون هم می افته رو دوش ملت !
یکی نیست بگه آخه تو که عرضه نداری مسئولیت قبول کنی خوب بی جا می کنی قبول میکنی ! بگر بتمرگ تو خونت !
1396/9/30
۱۹ هزار میلیارد ریال اصن نمیشه صفراشو شمرد این پولا چی میشه خدا مخم داره سوت میکشه اگ قرار بود این پولا تو جیب ی عده خاص بره پس چرا ...