موضوعات داغ

آمار واردات خودرو در 8 ماه نخست، 4 هزار خودروی نامعلوم!

عکس مطلب اول
امروز انجمن واردکنندگان خودرو ایران لیست آمار خودروهای وارد شده در هشت ماه نخست امسال را منتشر کرد. این خودروها تا قبل از بسته شدن ثبت سفارش، مجوزهای قانونی را دریافت کرده بودند و با ثبت سفارش وارد کشور شده اند. با نیم نگاهی به این لیست متوجه می شوید که رنو با واردات بیش از 15 هزار دستگاه صدرنشین واردات خودرو بوده و در ادامه هیوندای با نزدیک به 10 هزار خودرو قرار دارد.
نیسان در رتبه سوم قرار دارد که دقیقاً 5 هزار خودرو وارد کشور کرده است و تویوتا نیز در رتبه چهارم قرار دارد. نکته جالب در این لیست واردات حدود 4 هزار دستگاه خودرو است که به دلیل عدم ارایه اطلاعات کامل به صورت نامعلوم ثبت شده اند. قطعاً این موضوع را نمی توان تخلف دانست ولی عدم توانایی حتی در تشخیص برند نیز موضوع جالبی است.
در ادامه این لیست واردات تنها 35 دستگاه مرسدس بنز نیز از نکات جالب این لیست است که حتماً با باز شدن ثبت سفارش توسط ستاره ایران قوت خواهد گرفت. البته واردات 224 دستگاه رند گک نیز جالب است! برندی که قبلاً مجوز آن دست شرکت گرامی بود و باید دید واردات این مقدار از این برند به چه علت بوده است!؟ البته قبلاً شایعاتی مبنی بر واردات تعدادی از این برند بنا به مجوزهای قبلی نیز پخش شده بود که احتمالاً این تعداد دستگاه مربوط به آن مجوز می باشد.
در زیر می توانید میزان ریز واردات خودرو در هشت ماه نخست را مشاهده کنید.

آمار واردات خودرو

آمار واردات خودرو

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/2
چرا رنو صدرنشین واردات خودرو هست ما ک هرچی تو شهر می بینیم هیوندایی کیا یعنی محصولات رنو بیشتر هیوندا فروش داره فکر نکنم
1396/10/2
هرچقدر بخوای خوب فکر کنی نمیشه.
خدایی چطور میشه برند خودرو ها رو تشخیص ندادن.
اسم هر برند نوشته توی ثبت سفارش ها.
اینترنت هم نبوده. آخی عصر حجر زندگی میکنیم...!
بگید نمیخوایم ردی بمونه از رانت هامون و خلاص.
1396/10/2
خدا میدونه لیست آمار واردات سال بعد به چه شکل خواهد بود ! 20 هزار تا چینی! 5هزار تا بقیه کشورها ... باید دید دولت فهیم چه کمک شایانی به لگن سازان عزیز خواهد کرد که بتونن لگن ها بی کیفیتشون رو چند برابر ارزش واقعیشون به مردم بندازن.
1396/10/3
خبری از هوندا نیست!
1396/10/3
وقتی رنو بشه بیشترین تعداد واردات همون بهتر ماشین وارداتی درش تخته بشه خخخ فقط متوسط ارزش دلاریشو تحویل بگیرین!!
1396/11/29
خودرو ها رایت تعرفه قبلی وارد وبا تعرفه فعلی می فروشند