موضوعات داغ

آلپینا و معرفی سریع ترین استیشن جهان با 608 اسب بخار قدرت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ام و M5 تورینگ یکی از قوی ترین و تواناترین خودروهای استیشن واگن موجود در بازار است اما اگر به دنبال خودروی استیشن واگن قوی تری هستید باید به شما خودروی آلپینا B5-bITurbo تورینگ را به شما معرفی کنیم.
این خودرو در حقیقت نسخه ی استیشن واگن از خودروی آلپینا B5-Bi-Turbo است که موتور V8 تویین توربوی آن با حجم 4.4 لیتر توانایی تولید 608 اسب بخار قدرت را دارد.

آلپینا B5-Bi-Turbo

آلپینا B5-Bi-Turbo

این خودرو همچنین به یک گیربکس 8 دنده ی اتوماتیک مجهز است که نیروی موتور را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کند. البته آلپینا ادعا کرده است که این خودرو این توانایی را دارد تا 90 درصد نیروی موتور را تنها به چرخ های عقبی انتقال دهد.
درخصوص توانایی های خودرو آلپینا B5 تورینگ باید به شتاب صفر تا صد کیلومتر 3.5 ثانیه ای این خودرو اشاره کنیم که این عدد برای مدل سدان این خودرو 3.4 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز به گفته‌ی آلپینا 321 کیلومتر بر ساعت است که اگر این ادعا صحت داشته باشد خودروی B5 تورینگ را باید سریع ترین خودروی استیشن واگن جهان دانست. البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که حداکثر سرعت مدل سدان این خودرو 329 کیلومتر بر ساعت است.

آلپینا B5-Bi-Turbo

آلپینا B5-Bi-Turbo

آلپینا B5 تورینگ همچنین به سیستم جدید فرمان پذیری چرخ های عقب مجهز است که به چرخ های عقبی امکان زاویه گرفتن تا 2.5 درجه را می دهند. در سرعت های پایین جهت چرخش چرخ های عقبی بر خلاف چرخ های جلو است اما در سرعت های بالا چرخ های جلو و عقب به صورت موازی فرمان می گیرند.
سایر بهینه سازی های انجام شده روی این خودرو شامل آنتی رول بار فعال، تعلیق دوبل جناغی اختصاصی، فنرهای کوتاه تر و سفت تر سفارشی، کمک فنرهای جدید، رینگ های 20 اینچی سبک وزن آلپینا و لاستیک های پیرلی P-Zero هستند.

آلپینا B5-Bi-Turbo

آلپینا B5-Bi-Turbo

در داخل کابین این خودرو نیز می توان به لیست آپشن های کامل، چرم ناپا، تزیینات سرامیکی، نشان آلپینا، دوخت سبز و آبی و چوب کاری لوکس داخل کابین اشاره کرد.
آلپینا B5 در حال حاضر در بازار موجود است و مدل سدان آن با قیمت 89 هزار پوند و مدل استیشن واگن آن با قیمت پایه ی 91 هزار پوند قابل خریداری هستند. آلپینا B5 تورینگ را می توان بهترین گزینه برای افرادی دانست که دنبال یک خودروی استیشن واگن سریع و قدرتمند هستند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/14
عکس دوم (نمای جانبی) سری 3 هست....نه سری 5