موضوعات داغ

موتور های سبز و ضعیف؛ آینده ای محال برای آستون مارتین

عکس مطلب اول
در تابستان سال 2017 شرکت آستون مارتین برنامه هایی برای عرضه نسخه های هایبرید سفارشی در طیف مدلهای خود را تایید کرد.
خوشبختانه حداقل در حال حاضر اینطور به نظر نمی رسد که آستون مارتین قصد داشته باشد به زودی تنها نسخه های هایبرید را عرضه کند اما به خاطر بهبود مصرف سوخت باید حداقل چند مدل هایبرید به بازار عرضه کند. با این حال انتظار نداشته باشید که این شرکت به زودی نسخه های پلاگین هایبرید را ارائه کند.

آقای اندی پالمر مدیر عامل آستون مارتین در گفتگو با نشریه انگلیسی Auto Express گفت که از نظر او نسخه های پلاگین هایبرید ایده خوبی نیستند.
« ما خودروهای پلاگین هایبرید به بازار عرضه نخواهیم کرد. من دلیل و مقصودی برای این کار نمی بینم.»
استدلال او برای عدم عرضه این نوع خودروها پیچیدگی و هزینه بالای آنهاست.
آقای پالمر گفت:
« در خودروهای هایبرید، پیچیدگی و هزینه های یک موتور بنزینی معمولی همزمان با پیچیدگی و هزینه های یک سیستم پلاگین الکتریکی وجود دارد.
من ترجیح می دهم دلارهای مهندسی خود را صرف چیزی کنم که هدف نهایی خواهد بود: یعنی خودروهای کاملا برقی. بنابراین امیدواریم سیستم هایبریدی که طراحی می کنیم برد حرکتی آن در حالت برقی به اندازه ای باشد که نیازهای رانندگی شهری را مرتفع کند. »
شاید سرانجام شاهد باشید که آستون مارتین با ترکیب یک موتور برقی و یک موتور بنزینی V6 یک سیستم هایبرید ایجاد کند اما آقای پالمر گفت که هیچ علاقه ای به عرضه موتورهای کوچکتر از 6 سیلندر ندارد.
« در واقع من هیچ مخالفتی با اصول و قواعد موتورهای کوچکتری که آرایش سیلندرهای V-شکل دارند ندارم اما استفاده از موتورهای 4 و 3 سیلندر خطی برای آستون مارتین؟ نه، فکر نمی کنم مدلی از آستون مارتین را ببینیم که موتور احتراق داخلی با تعداد سیلندر کمتر از 6 عدد داشته باشد. »

آستون مارتین الکتریکی

آستون مارتین الکتریکی

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا آستون مارتین برنامه هایی برای طراحی و توسعه یک خودروی اسپرت کاملا الکتریکی دارد، آقای پالمر جواب مبهمی داد. او گفت:
« بله ممکن است. مشکلات متنوعی در ساختن یک خودروی برقی دخیل هستند و مشکلی که همه روی آن تمرکز می کنند مشکل باتری است که شامل سیستم مدیریتی و خواص شیمیایی آن است. نکته جالب این است که سه مولفه اصلی دیگر در هر خودروی برقی یعنی وزن، مقاومت در برابر جریان هوا و اصطکاک جنبشی مواردی هستند که سازندگان خودروهای اسپرت و به خصوص آستون مارتین در آنها بسیار تبحر دارند. »
در واقع آقای پالمر اینطور فکر می کند که موقعیت آستون مارتین به عنوان سازنده خودروهای اسپرت برای آن یک برتری در تولید خودروهای الکتریکی محسوب می شود که دیگر خودروسازان لزوما از آن بهره مند نیستند.
« این مسئله به ما نسبت به برندهای دیگر مانند تسلا که با یک رودستر سبک وزن ادعاهای بزرگی می کند برتری می دهد. فکر می کنم ما نسبتا راحت می توانیم در این موقعیت قرار بگیریم. »
قطعا آستون مارتین برای رقیب آینده فراری 488 باز هم یک موتور بنزینی عرضه خواهد کرد.
پالمر در پایان گفت:
« دوست دارم اینطور فکر کنم که تا سال 2020 و 2021 هنگامی که این خودرو از راه می رسد، جهان همچنان مکانی خواهد بود که در آن بعضی افراد به دنبال یک موتور بنزینی خالص هستند. »

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد