موضوعات داغ

معرفی مرسدس بنز X کلاس کمپر؛ وانتی مخصوص عشاق سفر

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز پیش از این با تولید خودروی ون مسافرتی مارکوپولو نظر علاقه مندان گردشگری را به خود جلب کرده بود اما حالا مرسدس بنز مدل جدیدی از خودروهای کمپر خودرو معرفی کرده است که در حقیقت این مدل یک وانت X کلاس است که یک اتاقک کمپر در پشت آن نصب شده است.
اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم باید گفت که این ایده دقیقاً متعلق به مرسدس‌بنز نیست بلکه توسط یک کمپانی آلمانی به نام Tischer اجرا شده که این شرکت در بخش تولید خودروهای مسافرتی فعالیت دارد. اگر نگاهی به وب سایت این شرکت بیاندازید متوجه خواهید شد که این کمپانی بر روی محصولات زیادی همچون فولکس واگن آماروک، لندرور دیفندر، نیسان ناوارا، تویوتا هایلوکس، ایسوزو D-Max، فورد رنجر و دوج رم کار کرده است و ایده های مشابهی را روی این خودروها اجرا کرده است. بنابراین تبدیل مرسدس بنز X کلاس به یک خودروی کمپر کار سختی برای این شرکت نیست چون بنز X کلاس نیز بر اساس خودروی نیسان ناوارا و رنو آلاسکان ساخته شده است.

مرسدس بنز X کلاس کمپر

مرسدس بنز X کلاس کمپر

یک کابین کمپر در پشت این وانت قرار داده شده است دارای عرض یک و نیم متری است و فضای بالای سر آن نیز در حدود ۲ متر است. در داخل کابین فضای کافی برای سه نفر، آشپزخانه و اجاق گاز با سه شعله به چشم می خورند. همچنین در صورتی که به تخت خواب دوم نیاز داشته باشید می توانید صندلی سه نفره این کمپر را تبدیل به تخت خواب کنید که این کار نیز به راحتی صورت می گیرد.
سایر امکانات X کلاس کمپر شامل توالت، حمام داخلی، مخزن آب و دوش هستند. مرسدس بنز همچنین اشاره کرده است که در ساخت این کمپر از مواد ساندویچی استفاده شده است تا وزن کم و مقاومت بالایی داشته باشد و تاثیر زیادی نیز بر روی هندلینگ و پایداری خودرو نگذارد.

مرسدس بنز X کلاس کمپر

مرسدس بنز X کلاس کمپر

همچنین پکیج دیگری نیز برای مرسدس بنز X کلاس عرضه می شود که ساخت کمپانی آلمانی VanEssa است این پکیج با وزن ۲۵۰ کیلوگرم در عقب خودرو نصب می شود و تجهیزات کامل آشپزخانه و شست و شو را به همراه خود دارد ضمن اینکه که فضای کافی برای وسایل نیز خواهید داشت. در خصوص احتمال آسیب دیدن این بخش با آب نیز باید بگویم که جای نگرانی وجود ندارد چون از چوب درخت ساج ساخته شده است که این چوب در ساخت قایق ها کاربرد دارد و در برابر آب مقاوم است. با این پکیج امکان چادر زدن بر روی خودرو نیز فراهم می‌شود.
مرسدس بنز X کلاس کمپر از ۱۳ تا ۲۱ ژانویه در نمایشگاه CMT در اشتوتگارت به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد