موضوعات داغ

انقلاب ب ام و؛ ابداع یک فناوری جدید با توان 3 برابر باتری های لیتیوم یون

عکس مطلب اول
بی ام و در حال سرمایه گذاری در شرکتی به نام Solid Power است
احتمالا آینده خودروهای الکتریکی با فناوری حالت جامد خواهد بود
احتمالا برد حرکتی آنها سه برابر خواهد شد

بی ام و چند سال قبل هنگامی که i3 و i8 را معرفی کرد یک شرکت پیشرو در زمینه خودروهای الکتریکی بود ولی در سال 2017 با رقبای سرسختی مانند تسلا و برندهای مرسوم تری مانند رنو، مرسدس و نیسان روبرو شده است.
با این حال شرکت بی ام و از یک سرمایه گذاری عظیم جدید در فناوری باتری خودروهای الکتریکی پرده برداری کرد و این سرمایه گذاری می تواند به این برند آلمانی کمک کند تا در بازار بسیار رقابتی خودروهای الکتریکی رقابت کند.
بی ام و اعلام کرده است که در حال سرمایه گذاری در شرکت Solid Power است. این شرکت در ایالت کلرادو واقع شده است و تخصص آن فناوری حالت جامد باتری است. درست مانند فناوری ای که خودروی الکتریکی پروژه دایسن از آن نیرو می گیرد، سلول های باتری های جدید از یک آنود فلزی لیتیوم با ظرفیت بالا استفاده می کنند. این باتری ها با این فناوری جدید می توانند حدود 2 تا 3 برابر توان بیشتر در مقایسه با باتری های لیتیوم یون معمولی در خود ذخیره کنند.

اقدامی جدید در راستای تحقیق و توسعه

در بیانیه ای که پیرامون این خبر اعلام شد، آقای دوگ کمپبل موسس و مدیرعامل شرکت Solid Power گفت:
« همکاری با بی ام و اعتبار و صحت این موضوع را بیشتر تایید می کند که نوآوری های فناوری حالت جامد همچنان باعث بهبود خودروهای الکتریکی خواهد شد. ما امیدواریم تا با همکاری با بی ام و بتوانیم از مرزهای توسعه باتری های xEV فراتر رویم. »

سرمایه گذاری بی ام و در فناوری جدید باتری

سرمایه گذاری بی ام و در فناوری جدید باتری

با اینکه جزئیات جدید این قرارداد هنوز فاش نشده است، احتمالا به شرکت Solid Power اجازه می دهد تا اقدامات خود در زمینه تولید و تحقیق و توسعه را افزایش دهد و فناوری خود را به سطحی برساند که برای بازار خودرو مناسب باشد.

آینده فناوری حالت جامد

برای مدت کوتاهی اینطور به نظر رسید که باتری های سدیم یون آینده خودروهای الکتریکی را رقم می زنند اما اکنون به نظر می رسد که فناوری حالت جامد به معنای واقعی نیروی خودروهای الکتریکی آینده را تامین خواهد کرد. فناوری حالت جامد چند مزیت چشمگیر را ارائه می کند و از آنجایی که شرکت بوش و دایسن هم اکنون برای توسعه این فناوری سخت در تلاش هستند به احتمال زیاد به زودی در خودروهای الکتریکی شاهد این فناوری خواهیم بود.
موضوع بسیار جالب درباره باتری های حالت جامد، سکوت نسبی آقای الون ماسک (یکی از موسسین شرکت تسلا) درباره این موضوع است. در حالی که خودروسازان دیگر امیدوارند در چند سال آینده این فناوری را در خودروهای خود معرفی کنند، به نظر می رسد شرکت تسلا همچنان به باتری های لیتیوم یون معمولی پایبند مانده است. اینکه این فناوری ایده خوبی هست یا نه در 5 سال آینده مشخص خواهد شد.
چند ماه قبل شرکت بی ام و یک چرخه سرمایه گذاری در فناوری باتری را نیز در مونیخ اعلام کرد گرچه مشخص نیست که این سرمایه گذاری مربوط به فناوری حالت جامد هست یا نه.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد