موضوعات داغ

مقصر اصلی تجمع اعتراضی مشتریان اطلس‌خودرو مقابل شوروم مرکزی کیست؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
چند روز پیش بعضی از مشتریان اطلس خودرو که اعتراض به شرایط اخیر فروش این شرکت داشتند، مقابل شوروم مرکزی جمع شده بودند و روز چهارشنبه مجددا این مشتریان مقابل شوروم مرکزی جمع شدند و با نیروهای حراست این شرکت مواجه شدند.
ماجرا به خرید خودروی کیا اسپورتیج برمی‌گردد. حدود مردادماه بود که اطلس خودرو اقدام به ارسال دعوت‌نامه برای تکمیل وجه مشتریانی کرد که نسل جدید کیا اسپورتیج را خریداری کرده بودند. قیمت قطعی این خودرو در آن زمان حدود ۱۹۹ میلیون تومان بوده است. اما متاسفانه ثبت سفارش برای چند ماه بعد از این تکمیل وجه بسته ماند و قوانین واردات خودرو تغییر کرد و قیمت تمام شده برای شرکت تغییر کرد و در زمان تحویل این خودروها به مشتریان حتی حال بعد از چند ماه تغییر، اطلس خودرو طلب رقمی در حدود ۲۸۰ میلیون را برای تحویل خودرو کرده است.
این موضوع دو وجه دارد. اولین مقصر را باید دولت بدانیم که یک شبه و بدون اطلاع قبلی ثبت سفارش خودرو را می‌بندد و پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، قوانین را به صورت عجیبی تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا آشوبی در بازار خودروهای وارداتی ایجاد شود و افزایش قیمت ناگهانی برای بسیاری از خودروها اتفاق بیافتد.

اعتراض مردم به اطلس خودرو

اعتراض مردم به اطلس خودرو

اما مقصر دوم را باید اطلس خودرو بدانیم، که در زمان بسته بودن ثبت سفارش، خودرویی را با قیمت قطعی فروخته که هنوز ترخیص هم نشده بود. شاید به امید اینکه در همان روزها ثبت سفارش مجددا باز شود اما اتفاقی دیگر و شبیه سونامی در بازار وارداتی‌ها اتفاق افتاد.
اما این وسط مشتریانی قرار دارند که در دستشان قرارداد با اطلس خودرو و تعهد داخل آن است و مقصر اصلی هر طرف که باشد، این مشتریان دستشان از همه جا کوتاه است. قطعا رفتار زننده و و طلبکارانه با مشتریان اشتباه است. این مشکل برای شرکت‌های دیگری چون نگین خودرو و کرمان موتور نیز اتفاق افتاده و هر کدام عکس‌العمل متفاوتی داشته‌اند که شاید بهترین آن‌ها را باید کرمان‌موتور بدانیم که بعد از گذشت تاخیر د تحویل خودروها، ضرر را برای کسب رضایت مشتریان به جان خرید و خودروها را با قیمت قطعی قبلی تحویل داد. درست است که در این شرایط ضرر زیادی به گردن کرمان‌موتور افتاد اما رضایت مشتری مقدم بر آن‌ها بود.
امیدواریم در هر صورت اطلس خودرو نه تنها واکنشی به این تجمع‌ها و وضعیت قراردادها نشان دهد، بلکه تحت هر شرایطی با روی خوش با مردم صحبت کند.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/4
اسان موتور هم سوناتا هیبرید هاشو که اردیبهشت فروخته رو تحول نمیده که قیمت ها بره بالا بخاطر دلار بعد اطلاعیه تکمیل وجه بده هر روز پیگیری میکنیم میگه اخر این ماه
1396/11/5
وقتی یک شرکت که یک طرف قرداد هستش وجود کالا یا خدماتی را تضمین میکنه به جز موارد قهریه و شرایط قرارداد و یا توافق طرفین هیچ چیز نمیتونه مانع ارائه خدمات یا کالا بشه...
مردم باید شکایت کنن... تقریبا یه زمانی برای مگان همچین موردی پیش اومد...
1396/11/4
پر کردن جیبشون با پیش فروش چیزی که وجود نداره و تکمیل وجه خودرویی که وجود نداره براشون مقدم بر رضایت!!!!! مشتریان است. اینجا سرزمین اتفاقات یک شبه است....تصمیمی رو فردا وجود نداره
1396/11/5
یه نفر دو نفر که نیستن.. مثلا هزار نفر با هم جمع چرا نمیشن یه وکیل استخدام کنن?? اگه کسی از این دوستان پیام منو میبینه ممنون میشم بگه.. چون به نظر می رسه کاملا حق با این عده است..
1396/11/5
باسلام، مقصراصلی دروهله اول شرکت اطلس خودرواست به دلیل اینکه طبق قراردادنامه منعقده با مشتریانی که از اواسط بهمن ماه 95 اسپورتیج2017 ثبت نام کرده اند موعدتحویل خودرو 90 روزکاری متعهدبه تحویل خودرو شده اند، بناابراین زمان تحویل خودروبایک محاسبه ساده اواسط خردادماه 95 است. اولین تخلف واگذارنکردن خودرو به مشتریان (که هنوزسایت ثبت سفارش بسته نشده بود) دراین تاریخ بود. اماپس از گذشت یک ماه درمورخ 25 تیرماه دعوت نامه تکمیل وجه اطلس خودرو جهت تحویل بامهلت 15 روزبه مشتریان اعلام شد.(تقریبادرزمان بسته شدن سایت ثبت سفارش) این هم ثخلف دوم ،که یا شرکت علم به این قضیه داشت که دراین صورت جرمی مضاعف است؟!!! واگرمطلع نبود با چه مجوزی اقدام به صدور دعوتنامه و تکمیل وجه از مشتریان نمود؟!!! حال علیرغم همه این تخلف ها ، براساس مفاد صریح قرارداد درصورتیکه مشتری مبلغ تکمیل وجه را طبق زمان تعیین شده نپردازد نه تنها خودرویی تحویل نمی شود بلکه اصل 100 میلیون پرداخت اولیه بدون سود 18 درصد پس از چند ماه مسترد خواهد شد . اکنون با گذشت 6 ماه ازتاریخ تکمیل وجه (بیش از 190 میلیون تومان) انتظاراین است برای یکبار در جهت مشتری مداری هم که شده ، ضرر بیزینستان که ناشی از سوء تدبیر و ... است بپذیرند . اما درصورت سماجت شرکت اطلس خودرو بر تعدی حقوق مشتریان ، راههای احقاق جق ، اولین گام اتحاد از طریق مذکرات تلفنی وحضوری وتجمع مقابل فروشگاه مرکزی اطلس خودرو (واقع درپارک وی ) که جنب صدا و سیما است به منظور رسانه ای کر دن موضوع . وهمچنین کامنت گذاشتن در سایت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده که هیچگاه در چنین مسائلی دخالت نمی‌کنند و موجب تضییع حقوق مصرف‌کنندگان شده‌اند.
به قول محمد علی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس
ایستادگی-مجلس-در-برابر-تعرفه-خودرو-سکوت-نهادهای-نظارتی-دولت-و-قوه‌قضاییه-به-چه-معناست: سکوت دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت، استاندارد، سازمان بازرسی و ... در برخورد با تعرفه‌های بالای ورود خودرو و جلوگیری از رقابت‌پذیری در صنعت خودرو و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان جای سوال دارد.
ودرآخر درصورت عدم نتیجه پیگیری قضایی به طور جمعی .





1396/11/5
زمانی که ماشینها رو وارد کردن و به گفته خودشون تو سلفچکان بود قیمت دلار خیلی پایین تر از الان بود در ضمن بعد از یک سال ماشینها تو گرما زیر آفتاب کلی فرسوده شدن به جای اینکه به فکر رضایت مشتریان باشن که اینقدر تاخیر در تحویل داشتن و سود مشارکت در تاخییر بهمون بدن تازه میخوان یه پولی هم از مشتریان بگیرن من فکر میکنم اینها همه برای همون سوده است که به مشتری ندن
1396/11/5
100 البته تقصیره خریداره
چرا پول می دن بابت ماشینی که ندیدین

پول می دن واسه ثبت با سند برابر است وسلام

ببخشید دور از حضور بعضی ها مرض نمایندگی دارن نمونش یکی از رفیق هام 15 ماه پیش موقع ثبت نام همین اسپورتیج ها با 220 م راو4 صفر کیلومتر می تونست بخره . هر چقدر گفتم راو بخر تو مخش نرفت . می فرمود باید از کمپانی خودم بیارم بیرون

الان 15 ماهه امروز فردا
آخه ارزش داشت؟؟؟!!!!!!

به یاد داشته باشید تعداد کسانی که از طریق نمایندگی یا شرکتهای بزرگ خرید کردن و متضرر شدن خیلی بیشتر از کسایی که از سایت نمایشگاه یا کاسب جماعت خریدن
یه نمونش هم میگم که واستون محرز بشه
سری آخر پارس خودرو 5000 تا مگان ثبت نام کرد ببخشید آخرشم یه دونشم تحویل نداد که هیچ دهن همشون رو هم سرویس کرد
1396/11/5
آخه سراتو ٢٠٠ ميليون؟ اسپورتيج ٢٨٠ ! كرمان خودرو كه سانتافه رو ٣٣٥ زده! چه خبره بابا به زور مردمو تو كشور اسير كردين با اين ارزش اسفناك ريال ايران حالا بايدم به زور خودرو چيني يا داخلي سوار بشن!؟
1396/11/5
کاش می فهمیدید که همه ی این افزایش قیمت ها و تعرفه ها به خاطر نفوذ مالک اصلی کرمان خودرو است .
شرکت هیوندایی یک سال پیش گفته بود: ما محصولات پرفروشمان را در ایران مونتاژ خوااهیم کرد به شرطی که فروش تضمین شده داشته باشیم .
مدیران کرمان خودرو (آقای ح.م)فشار زیادی به دولت و وزیر صنعت فعلی و قبلی وارد کرد تا با افزایش تعرفه و به بهانه تولید داخلی و اشتغال تعرفه خودرو های وارداتی را ( حتی خودرو های هیبریدی ) بالا ببرند .و الان مشاهده می کنید که الانترا مونتاژی با قیمت ۱۴۷ خود را برای یکه تازی و تبدیل شدن به گاو شیرده کرمان خودرو آماده می کند .تا سودی سرشار به جیب کرمان خودرویی ها وارد شود.
خواهید دید که این شرکت در آینده انحصار بازار خودرو های کشور را به خواهد گرفت .
در این میان چون خودرو های هیبریدی مثل پریوس رقیب جدی برای الانترا محسوب می شد .با ید حذف میشد.که یک شبه تعرف این خودرو چند برابر شد.تا دیگر نتواند تهدیدی برای الانترا بل وجود آورد.
و در آینده هم قطعا با ورود قطر چکانی الانترا مونتاژی و حضور دلالان محترم !!باید شاهد افزایش قیمت چشم گیر این خودرو در بازار آزاد باشیم.
1396/11/5
چه رایی از ما گرفت این دولت...ببین چطوری مردمو گرفتار کرده و انداخته به جون هم...حقوق شهرندی که این باشه و متولیش خودش اونو بزاره زیر پا...باید بزاریش در کوزه آبشو بخوری....
1396/11/5
لطفا جهت هماهنگی مشتریان و اقدام واحد به فکر تشکیل گروه تلگرامی باشیم
1396/11/5
مقصر اصلی خود مردم هستند اگر مردم نخرند اینها همه باید بروند برای شغل شریف قازچرانی...
1396/11/5
پس رامکو چی میگید پدر ملنو دراورده
1396/11/5
مقصر اصلی آمریکا و اسرائیل و یکی از کشور های ثروتمند حاشیه خلیج فارسه که این افراد رو تحریک کردن که بیان تجمعات اعتراض آمیز و جدایی طلبانه تشکیل بدن وگرنه بنده ی خدا اطلس خودرو یه سفره ای پهنه داره این وسط از اون سفره میخوره کاری نکرده که!
1396/11/5
"شاید بهترین آن‌ها را باید کرمان‌موتور بدانیم که بعد از گذشت تاخیر د تحویل خودروها، ضرر را برای کسب رضایت مشتریان به جان خرید و خودروها را با قیمت قطعی قبلی تحویل داد. درست است که در این شرایط ضرر زیادی به گردن کرمان‌موتور افتاد اما رضایت مشتری مقدم بر آن‌ها بود."

این خنده دار ترین مطلبی بود که من تا به امروز از این سایت شنیدم!

شما یه سر برو کرمان موتور یه آی20 یا آی10 ثبت نام کن. اونموقع که4 5ماه سرکارت گذاشتن بعدشم با کلی منت رو سرت رفتی کیلومتر 16 تحویل بگیری و بفهمی 3 4 میلیون سود پولتو خوردن دیگه از این متنا نمیزاری !
کرمان موتور و پرسنلش مسخره ترین آدمایی بودن که توی زندگیم دیدم.
یه سر هم برو امور مشتریان بگو فلان جای ماشین مورد داره ببین باهات چجوری برخورد میکنن!
1396/11/5
دقيقا عمين مار رو آرين موتور نماينده ميتسوبيشي هم داره ميكنه ماشين asx اسم نوشتم به ١٧٧ تومن قطعي ٣٠ روزه حالا بعد از ١٢٠ روز ميگه ٣٠ ميليوت تومن به اسم يك مدل بالاتر بيا بده تا ماشينو بديم!!!دزدي تو روزه روشن آقاي وزير بي سواد صنعت كجاست كه نظارت كنه؟فقط بلده مردم رو به دردسر بندازه!!!!
1396/11/5
شاداب
سلام من دقیقا همین مشکل رو دارم 17 بهمن 95 100 میلیون وزمان تکمیل وجه برج4 (مرداد 96)91 میلیون دادم که برای پرداخت مبلغ تکمیلی یه سراتو 2015 فروختم 105 میلیون دادم به اطلس خودرو که هفته بعد اسپورتج رو تحویل بگیرم الان اگه سراتو رو نفروخته بودم 160 میلیون بود ، از هر دو طرف ضرر کردم یکی راهنمایی کنه چیکار کنم هم سر تکمیل وجه ضرر کردم هم باید دوباره 80 میلیون اضافه بدم بعد یکسال که پولم خوابیده کجا شکایت کنم (یه ماشینی که قرار بود 180 تومن بخرم برام 330 تموم میشه )ممنون
1396/11/6
طمع نمیکردی و ب سراتو راضی بودی الان سرت بی کلاه نمی موند!
1396/11/7
من که از این اطلس خودرو جونم به لبم رسیده . به هر نهاد نظارتی که هم فکر کنید شکایت کردم و کارم در مرحله ی رسیدگیه در نهایت دیروز شکایت دفتر رهبری دادم . شاید مشکل من و این همه مشتری حل بشه . بابا انصاف هم خوب چیزیه , سال 2016 با قیمت ارز آن زمان اسپورتیج ها را در گمرک سلفچگان در زمینی که دارند دپو کرده اند و میخواهند در سال 2018 با 80 میلیون مابه التفاوت قیمت قراردادی که با ما بستن , -این ماشین هایی که زیر باد و بارون و آفتاب و لاستیکی هم براش نمانده بعد از این همه مدت با قیمت نجومی بهمون بندازن یا اینکه بریم با سود پایین انصراف بدیم و با قیمت بالاتر امسال بندازن به مشتریان بیچاره دیگه . بالاخره یک نهاد رسیدگی می کنه به این موضوع صبر کنید عزیزان همیشه شب و تاریکی نیست روزهم نزدیک است . نهاد رهبری - نهاد ریاست جمهوری -- سازمان بازرسی کل کشور - سازمان حمایت از مصرف کننده - وزارت صنعت و معدن - سازمان تجارت - کمیسیون اصل 90 بالاخره همشون که نمیشه خواب باشن , یکیشون را بالاخره بیدار می کنم تا به این بی عدالتی رسیدگی کنه
1396/11/14
با سلام و احترام ؛
دوستان عزیز ، نظر به اینکه پیگیری های فردی جهت احقاق حقوق پایمال شده افراد زیان دیده توسط اطلس خودرو اغلب با نتایج غیر قابل قبولی همراه بوده و مدیران اطلس خودرو پس از سپری شدن نه ماه از موعد تعهد خود برای تحویل خودروها و عدم هرگونه برخورد قاطع از جانب مصرف کنندگان در قبال سوء استفاده گری هایه ادامه دار خود، اکنون با زیرپا نهادن اصول تجارت و با تعدی گری صریح نسبت به قرارداد تنظیمی فی مابین، علنا مبلغ گزافی را از مشتریان خود مطالبه مینمایند که هیچگونه مبنای حقوقی نداشته و در قبال طرح سوالات مطرح شده نیز هیچگونه پاسخی از جانب مدیران اطلس خودرو که توجیه کننده عملکردشان باشد دریافت نشده است.
لذا وضعیت موجود ضرورت اقدام هماهنگ مشتریان اطلس خودرو را تبیین نموده و در این زمینه راه اندازی یک کانال تلگرام و جمع بندی و تبادل نظر میان زیان دیدگان اطلس خودرو میتواند مثمر ثمر بوده و از تضییع بیش از پیش حقوق مشتریان اطلس خودرو جلوگیری نماید.
دوستانی که مایل به حضور در این کانال هستند ، لطفا با ذکر نام و فامیل و تاریخ قرارداد خود به شماره ۰۹۲۱۲۴۵۲۰۲۱ پیامک ارسال نمایند. با سپاس