موضوعات داغ

قیمت احتمالی رنو مگان جدید در بازار ایران + فیلم و جدول

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
شرکت نگین خودرو شرکت نگین خودرو به عنوان نمایندگی عرضه محصولات رنو در بازار کشور اقدام به رونمایی از رنو مگان جدید کرد. این مدل درحقیقت نسخه ۲۰۱۶ رنو مگان است و همزمان با بازار جهانی وارد بازار کشور نیز خواهد شد.
رنو مگان جدید دارای طراحی مدرن بروز و اسپرت است و مشتریان جوان را به سمت خود جلب خواهد کرد. طراحی بدنه و کابین این خودرو بسیار شبیه به سدان لوکس رنو یعنی تالیسمان شده است و می‌توان همان المان های طراحی را در این خودرو نیز مشاهده کرد. مگان جدید با این طراحی در صورت عرضه در بازار کشور می تواند یک تهدید جدی برای سایر رقبای خود در این سگمنت باشد.
رنو مگان در بازار جهانی با انواع مختلفی از پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود که از ۱.۲ تا ۱.۶ لیتر حجم دارند. نسخه بنزینی این خودرو به یک موتور چهار سیلندر ۱۵۹۸ سی سی مجهز است این موتور می‌تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و با استفاده از یک گیربکس ضریب متغیر (CVT) به چرخهای جلو انتقال دهد. این نسخه دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۳.۲ ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز تنها ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. اما احتمال این که مگان با چنین قوای فنی در بازار ایران عرضه شود بسیار کم است و شنیده ها حاکی از این است که مگان با موتور چهار سیلندر توربو شارژر دار با حجم ۱.۲ لیتر وارد بازار کشور خواهد شد.
این موتور۱.۲ لیتری توربو با موتور مورد استفاده در رنو کپچر یکسان است اما قدرت خروجی آن تفاوت دارد به طوری که در رنو کپچر شاهد قدرت خروجی ۱۱۹ اسب بخاری هستیم اما این موتور بر روی رنو مگان بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد.

رنو مگان جدید

رنو مگان جدید

این موتور به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و رنو مگان با چنین پیشرانه ای می تواند به مصرف شهری ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف جاده ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز تنها ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. انتقال نیرو نیز در رنو مگان جدید با استفاده از یک گیربکس هفت سرعته دوبل کلاچ انجام می‌شود.
رنو مگان با موتور ۱.۲ لیتری ۱۳۱۵ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند در ۱۰.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در جدول زیر می توانید مشخصات فنی این خودرو را مطالعه کنید.
مشخصات فني
مدلرنو مگان جدید
پيشرانه۴ سیلندر خطی از نوع توربو
حجم موتور۱۱۹۸ سی سی
حداکثر قدرت۱۳۰ اسب بخار در ۵ هزار دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۲۰۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي۱۰.۹ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن۱۳۱۵ کیلوگرم
قيمتحدود ۲۰۰ میلیون تومان

رنو مگان نسل جدید در نسخه های پایه خود به تجهیزاتی همچون تودوزی پارچه‌ای، صندلی های تاشونده عقب، چراغ مه شکن، تهویه دستی، پاور ویندوز، آینه های برقی، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر ۴.۲ اینچی، سیستم صوتی با ۴ عدد بلندگو، بلوتوث، ورودی USB و رینگ های ۱۶ اینچی مجهز است.
اما نسخه هایی که وارد بازار ایران خواهند شد مدل‌های فول این خودرو خواهند بود که در آنها می توان امکاناتی چون تودوزی چرمی، کروز کنترل، چراغ های LED، سیستم تعلیق الکتریکی با قابلیت تنظیم نرمی و سختی، درب صندوق عقب هوشمند، تهویه خودکار دوگانه، دریچه تهویه ی عقب، پارک اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی حرفه ای نمایشگر لمسی ۸.۷ اینچی با ۸ عدد بلندگو، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب را مشاهده کرد.

رنو مگان جدید

رنو مگان جدید

از امکانات این مدل نیز از امکانات ایمنی این مدل نیز باید به کیسه های هوای جلو، پرده ای و جانبی، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری و سیستم ترمز ضد قفل اشاره کرد. رنو مگان جدید در تستهای EURO NCAP موفق شده است تا پنج ستاره کامل ایمنی را دریافت کند.
مگان جدید به زودی توسط نگین خودرو وارد بازار خواهد شد و در حالی که قبلا و تا چند ماه پیش، پیش بینی می شد که قیمتی در حدود ۱۴۰ میلیون تومان داشته باشد اما حالا با افزایش تعرفه ها توسط دولت، این خودرو با قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه می توانید ویدیوی رنو مگان در نمایشگاه خودروی امسال را نیز مشاهده کنید.

نظرات کاربران

34 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/6
اصلا نمی ارزه! ۲۰۰ میلیون اونم با این موتور ضعیف..تازه من نمایشگاه سوار شدم اینو سانروف نداشت
1396/11/6
بله درسته ٢٠٠ ميليون نمى ارزه اما شما اونى كه در نمايش گاه سوار شديد نسخه نيمه فول اين ماشين بود اگر به ويديو هم نگاه كنيد متوجه ميشويد
1396/11/6
تنها مشکل این ماشین نسبت به رقباش موتور ضعیف تر اونه . اونم با گیربکس سی وی تی!! البته در تمام دنیا به مصرف سوخت و توان معقول رانندگی بسنده میکنن . ولی خوب در ایران یکم‌متفاوته.. رقبای مگان(النترا. کرولا.سراتو) توان بالاتری رو دارن
1396/11/6
اكر دقت كنيد گيربكس ٧ سرعته دو كلاچه هم داره
1396/11/6
با این قدرت موتور ، نسبت به رقبای خودش تو این کلاس نسبتا ضعیفه
ولی کیفیت و طراحی خوبی داره
قیمتش هم که احتمالا 200 میزنن تا از سراتو و النترا تو دزدی جیب مردم عقب نمونن
1396/11/6
200 میلیون تومن پول بدیم به موتور 1200 سی سی با شتاب 11 ثانیه!؟! با این قیمت گزینه های فوق العاده بهتری وجود داره
1396/11/6
مملکت نیست بلکه جنگل به تمام معنا است!عمدا تعرفه واردات خودرو را بالا می برند
تا مردم را به سمت خودروهای عقب افتاده داخل سوق دهند که نه ایمنی دارند و
نه کیفیت!!
1396/11/7
مردم چرا خودروی داخل بخرن خوب نخرن
1396/11/10
امیر 2020 جان. شما پول ماشین خارجی رو بده به من من دیگه قول میدم ماشین داخلی نخرم!!
1396/11/6
متور ضعيف تر نبود روش قرار بدن؟
1396/11/6
با این وضعیت قیمتش در حد خودروهای دوهزار سی سی هست در حالی که تعرفه گمرکی ۲۰درصد کمتر داره یعنی اگه النترا با ۷۵ درصد تعرفه ۲۰۰ میشه این با ۵۵ درصد تعرفه با توجه به حجم موتور باید ۱۶۰ بشه نه ۲۰۰ میلیون
1397/3/21
اقا بهروز این ماشین هم موتور2000 هست هم 1600شما میتونی نیو فیس رو بخری با امکانات کامل و موتور2000
1396/11/6
ای جانمممممم قیمتو فقط...
1396/11/6
حالا باید هر رنویی که مبینیم چشمانمان ریز کنیم تا متوجه مدل آن شویم طراحی ها یکسان قیمتها بالا موتورها ضعیف سپرهای پلاستیکی نامرغوب حذف آپشنهای توسط سایت سازنده کره
1396/11/7
مگان از سایت ترکیه میاد نه کره
1396/11/6
انقدر نگید موتورش ضعیفه و فلان و بهمان.
تو کشور ما نهایت سرعت ۱۲۰ کیلومتره که به زور‌ با این فرهنگ ضعیف رانندگیمون ۱۰۰ تا بریم، تازه داخل شهرم که نمیشه رفت.
این جور موتورا هم راحت ۱۴۰ تا میرن که از سر جاده هامونم زیاده.
تازه مصرف سوختشم پایین تره
تعرفه اش هم کمتره

الکی جوگیر نشیم که موتورش بده
واسه ایران خیلی هم مناسبه.
نظرات مردم شبیه اینه که واسه پوست کندن میوه، شمشیر بخرن.
1396/11/6
ببخشید من نمیگم شما داری اشتباه میگی ولی میشه بپرسم شما با این طرز فکر تو سایت ماشین دقیقا چکار میکنین ؟؟؟؟
1396/11/8
شما با این طرز فکر بهتره پراید بخری چون اونم 120 تا میره! ولی کسی که 200 میلیون پول میده انتظار بالاترین سطح در همه زمینه ها بخصوص موتور رو داره
1396/11/9
شما که اینقدر قشنگ جای همه تصمیم میگیری و نسخه میپیچی نظرت چیه کلا از اتوبوس واحد استفاده کنیم و خلاص ....
1396/11/6
چ خبره این قیمت واقعا هیچ نظارتی نیست البته به لطف قیمت دلار دست این واردکننده ها باز شده ک هر طور دلشون میخواد قیمت بزارن.تلیسمان تا 2ماه پیش 200 تومن بود ! یه یه کلاس پایین تره کلی ضعیف تره
1396/11/6
دو زار نمی ارزه با موتور بیخود 1200. شتاب 11 ثانیه!! همین پژو 2008 با قیمت 115 تومن شتاب 8 ثانیه داره. مصرف سوختش حالا اگه مثلا 3 لیتر بود میارزید. 6.6 لیتر!! هر چهارچرخ 4 سیلندر در ایران 7 لیتر میسوزونه. لنگ نیم لیتر که نیستیم.
1396/11/7
دوست عزيز يعني شما عقلت از كمپاني رنو كه جزو اولين خودروسازهاي دنياست بيشتر ميرسه كه چه موتوري براي اين خودرو مناسبه نه؟!راجع به هر مساله فني ندونسته اظهار نظر نكنيم
1396/11/6
با اینکه رنو دوست هستم ولی امیدوارم النترا مونتاژ با قیمتی که اعلام کردن یعنی 148 بیاد و بازار بهتری داشته باشه
1396/11/6
اگر با تعرفه قبلی 140 میلیون تمام می‌شد الان با توجه به حجم موتور ش که زیر 1500 سی‌سی هست. فقط باید 10 درصد به هزینه گمرک افزوده بشود
مگر اینکه بخواهند گرونفروشی کنند.
1396/11/7
تعرفه خودرو ١٢٠٠ سي سي كه ٥٥ درصده چرا يكدفعه ار ١٤٠ تومن ررسيد به ٢٠٠ ميليون؟!!كي ميخره آخه ٢٠٠ ميليون اين ماشينو؟!!!!
1396/11/7
موتور 1200 موتور ضعیفیه. دوست عزیز مشخصه دانش مهندسین رنو از من و شما بیشتره، اما اونها برای مردمان اروپا خودرو طراحی میکنند. اروپاییسها بشدت براشون الودگی مهمه. موتورهای بسیار کم حجم مورد علاقشونه. حتی موتور زیر 1 لیتر 3 سیلندر عشق می ورزند. این نکته را همواره در ذهنت بسپار. چرا هیچگاه bmw نمیاد موتور 1 لیتری بزنه؟؟ مهندسین bmw لابد مغز ندارند!! با همه این تفاسیر من این خودرو را اصلل قبول ندارم. حال شما اگر دارید موفق باشید.
1396/11/8
حجم موتورش از پراید کمتره و از موتور هوندا 125 بیشتر خخخخخخ
1396/11/11
یعنی هم قیمت تالیسمان... اونم الان 210 تومانه... آخه کجای دنیا برا ماشین 1200 سی سی 45 هزار دلار پول میدن... قیمت تویوتا اوالون دارن ازمون پول میگیرن.... این ماشین فولش 55 هزار درهم امارات و حدود 15 هزار دلار هست... یعنی سه برابر میخوان قالبش کنن بهمون
1396/11/12
سلام رفيق بايد بگم كه به همت مسئولين قيمت تاليسمان٢٤٩ ميليونه. بله درسته اينو دارن سه برابر به ملت هميشه در صحنه قالب ميكنند،شما بگيد كدوم ماشينو سه برابر به ما قالب نكردن حتى خودرو هاى داخلى.
1396/11/11
خیلی خوبه یخورده تحقیق کنیم و سطح آگاهیمون رو بالا ببریم بعد نظر بدیم !
اگه بگید قیمت ماشین با این موتور خیلی گرونه درسته چون باید تعرفه کمتری نسبت به موتور ۲۰۰۰ بخوره !
ولی وقتی میگید ضعیف معلومه که تو هوا حرف میزنید!
قدرت یه ماشین شامل کلی فاکتور هست که حجم موتور آخرینشه ؛گشتاور تو یه ماشین خیلی مهمتر از اسب بخاره بعد نوع کلاچ که این ماشین ۷ سرعته عالیه و بعد وزن ماشین!!!
مثال قابل لمس ؛زانتیا ۱۳۵ اسب و ۱۸۷ گشتاورشه که این ماشین نزدیک ۲۱۰ هست
کرولا ۱۴۵ اسب بخار با گشتاور ۱۸۶
باید این ماشینو تو عمل دید که چطوره بر روی کاغذ که قدرت خوبی داره البته از موتور سراتو و الانترا پایین تره !
1398/5/22
از سال 98 به 96، نگید گرونه بخرید چون اگه با 200 تومن نخرید این ماشین رو تو سال 96،مجبورید مثل من یه ساندرو اتومات مدل 95 رو سال 98 به قیمت 130 تومن بخرید و بسوزید.
1398/7/26
رنوفلوئنس هم موتورش قوی تره هم امکاناتش عین اینه مگرمردم رودیوانه فرض کردن که بااین قیمت این ماشین روعرضه می کنن
1399/3/3
سلام داداش این ماشین چرا هیچ جا نیست کمکم کنید هیچ جا قیمتی ازش نیست
1399/3/8
مگان 2000 وقتی که پارس خودرو اوردش تو ایران روزگار هرچی سراتو و کرولا و مزدا 3 رو سیاه کرد. این اگر میومد روزگار نسل جدید این 3 تا ماشین رو سیاه میکرد. زمانی که مگان 2000 اومد همه میگفتند شتاب نداره . خیلی بد فروش میره. موتور تنبله. که همه کشک در اومد. تو سرعت 130 به بالا هیج ماشینی جز ماکسیما و ازرا حریفش نبود. وقتی رو دور میوفتاد مزدا 3 خودشو میکشت نمیتونوست بگیرتش. الان یکی از بهترین فروش دست دوم هارو داره . سریع 370 میلون فروش میره. اگر این مدل میومد همه دهنشون باز میموند. اهای دشمنان ماشین های رنو. رنو بی حساب ماشین نمیزنه. حالا اگر میمود ایران همین موتور 1200 سی سی برای اپتیما هم خط و نشان میکشید. بهتره کمی برید تاریخچه مگان 2000 رو بخونید بعدش بیاید نظر بدید.