موضوعات داغ

پایان یک افسانه؛ احتمال تبدیل پورشه 911 به یک خودرو هیبریدی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از سالها شایعه و خبر، مدیر اجرایی پورشه الیور بلوم در ماه دسامبر گذشته از برنامه این شرکت برای تولید مدل هیبریدی 911 خبرداد وی اعلام کرد که مدل هیبریدی پورشه 911 به محض آنکه تمایل بازار به این مدل برای پروژه اثبات شود وارد بازار خواهد شد.
با توجه به اینکه در حال حاضر عرضه مدل هیبریدی برای مدل فعلی پورشه 911 که با نام پورشه 991 شناخته می‌شود بسیار دیر است باید صبر کرد تا مدل هیبریدی در نسل بعدی پورشه 911 که پرشین 992 نام خواهد داشت عرضه شود. پیش بینی می شود که این مدل در سال 2023 و یا سال 2024 وارد بازار شود.

پورشه 911

پورشه 911

پورشه 911 پلاگین هیبرید وقتی که به بازار عرضه شود به یک موتور 6 سیلندر تخت از نوع توربو با حجم 3 لیتر مجهز خواهد شد که در کنار آن از یک الکتروموتور با قدرت 94 اسب بخار بهره گیری می شود. موتور برقی این خودرو این توانایی را خواهد داشت تا از دور موتور صفر دور بر دقیقه گشتاور 310 نیوتن متر را در اختیار این خودرو قرار دهد. بنابراین مجموعه هیبریدی این خودرو در کل توانایی تولید 485 اسب بخار قدرت و 761 نیوتون متر گشتاور را خواهد داشت. پورشه همچنین برنامه دارد تا پک باتری 10.8 کیلووات ساعتی را روی این خودرو نصب کند. به این ترتیب پورشه 911 پلاگین هیبرید قادر خواهد بود تا تنها با اتکا به نیروی برق مسافتی به میزان 64 کیلومتر را طی کند. همچنین بر اساس اعلام پورشه مدل 911 پلاگین هیبرید می تواند سرعت خود را در 3.5 ثانیه از صفر به 100کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز 317 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
این خودرو همچنین به بوستر گشتاور نیز مجهز خواهد شد که می‌تواند برای مدت 20 ثانیه گشتاور بسیار زیاد و لحظه ای را به چرخ ها انتقال دهد. همچنین سیستم انتقال قدرت نیز از نوع چهار چرخ محرک است.
پیرو همین خبرها اعلام کرده است که مدل 911 اس نیز 40 اسب بخار قدرت بیشتری خواهد داشت و قدرت آن به 620 اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد که این مدل نیز در سال 2022 وارد بازار خواهد شد. برای نسل آینده پورشه911 GT3 نیز پورشه قصد دارد تا استفاده از پیشرانه های تنفس طبیعی در این خودرو را کنار بگذارد و یک پیشرانه توربو شارژر دار 3.8 لیتری شش سیلندر را در این خودرو نصب کند پورشه اعلام کرده است که این خودرو 10 درصد قدرت بیشتری در مقایسه با نسل فعلی 911 GT3 دارد و قدرت کلی آن به 550 اسب بخار خواهد رسید.

پورشه 911

پورشه 911

پورشه 911 کاررا نیز افزایش قدرت 30 اسب بخاری را تجربه خواهد کرد و قدرت آن به 400 اسب‌بخار خواهد رسید ضمن اینکه قدرت مدل کاررا اس نیز با 30 اسب بخار افزایش به 450 اسب بخار خواهد رسید. موتور 6 سیلندر پورشه 911 به سیستم برق ۴۸ ولتی و پیشرانه نیمه هیبریدی نیز مجهز خواهد شد که این مجموعه هیبریدی کوچک خواهد توانست 20 اسب بخار قدرت و 70 نیوتون متر گشتاور اضافی را به قدرت‌ . گشتاور موتور احتراقی این خودرو اضافه کند. این مدل ها نیز همگی با نسل جدید گیربکس دو کلاچه 8 سرعته پروژه با نام PDK وارد بازار خواهند شد.
پورشه 992 جدید اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه خودروی پاریس در ماه اکتبر تجربه خواهد کرد و چند هفته پیش از آغاز نمایشگاه نیز پورشه به صورت اینترنتی تصاویر این خودرو را منتشر می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/10
بله پورشه که جای خود کل دنیا به سمت هیبرید رفته
1396/11/10
درود بر شما .
این پایان نیست ، این تحول است . سلامی است بر آینده . فرصتی است بر آیندگان و آنان که بعد از ما بر زمین خواهند زیست . تا آنان نیز میراث فردیناند پورشه بزرگ را برانند و تحسین کنند متناسب و چه بسا جلو تر از زمانه خودشان . آنگونه که فردیناند پورشه از زمان خود و عهد فاشیستی دهه ها جلو تر بود . آیندگان بر ما خشمگینانه خواهند خندید که نفت -این نفت پر ارزش و پر منفعت- را سوخت وسایل نقلیه خود می کردیم . عقلایشان صفحات بسیار بر مذمت نسل ما خواهند نوشت . خودروهای هیبریدی پلی اند از نفت ، به برق . بنده جبر روزگار اند و باید باشند . راه حل نیستند چرا که خودرویی با دو منبع انرژی و دم و دستگاه مربوط به آن قطعا" راندمان نیرو به وزن قابل دفاع نخواهد داشت . اما بخشی از مشکل و بخشی از پایان هم نیستند دوست من ; به قاعده نردبان که پله های متعدد دارد ، قدم گذاردن انسان بر هر یک از این پله ها امری مذموم نیست . ناین الون - کررای محبوب نسل ها- تنها یک خودرو نیست . یک برساخته مکانیکی نیست . یک نماد است . یک دستاورد بین نسلی بشری است . شاید روزی سریع ترین ، زیباترین ، ارزان ترین نباشد . اما چه کسی می تواند تأثیر 60 سال حضورش در 7 نسل را نادیده بگیرد و 911 را اصیل نداند . 911 را جلوتر از تحولات زمان اش و پیش آهنگ صنعت خودرو برای آیندگان حفظ کنیم و به دستان نسل بعدی بسپاریم . به جد معتقد ام این وظیفه هر شخصی است که دل در گرو خرد جمعی مهندسی بشری و تاریخ صنعت نوع انسان دارد .