موضوعات داغ

لوتوس هم به فکر تولید یک خودروی شاسی بلند افتاد

عکس مطلب اول
لوتوس در حال حاضر بخشی از شرکت خودروسازی "جیلی" است و این خودروساز چینی علاوه بر لوتوس، شرکت خودروسازی ولوو را هم در اختیار دارد، حال جیب‌های عمیق جیلی برای خودروسازان اروپایی فرصتی پدید آورده است تا پروژه و برنامه‌های خود را بهتر و سریع‌تر دنبال کنند، به همین منظور "ژان مارک گالس" مدیرعامل کمپانی خودروسازی لوتوس در نظر دارد که تا چند سال آینده، یک خودروی شاسی بلند کاملا جدید آماده کند.
همانطور که می‌دانید، در این چند سال اخیر شرکت‌های بزرگی اقدام به طراحی و ساخت خودروهای شاسی بلند کرده‌اند، از جمله بنتلی، جگوار، مازراتی، لامبورگینی و یا حتی شرکت خودروسازی رولزرویس که محصول شاسی بلند خود را آماده کرده و در حال گذراندن آزمایشات فنی آن است، هرچند شرکت خودروسازی فراری هم ابراز امیدواری کرده است بتواند برای رقابت با لامبورگینی، یک خودروی شاسی بلند اسپرت آماده کند. حال در این بین شرکت خودروسازی لوتوس هم دست بکار شده و تصمیم دارد تا سال 2022 میلادی، یک خودروی شاسی بلند کاملا جدید آماده عرضه به مشتریان کند.
به طور دقیق‌تر، مدیرعامل شرکت خودروسازی لوتوس اعلام کرد که تا سال 2020 میلادی، دو محصول کاملا جدید اسپرت از سوی لوتوس رونمایی خواهد شد، اما برنامه ریزی بزرگ این شرکت برای طراحی و ساخت یک اتومبیل شاسی بلند اسپرت خواهد بود که انتظار می‌رود تا سال 2022 میلادی آماده شده و به مشتریان عرضه شود. ژان مارک گالس در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد، ما بسیار مطمئن هستیم که تا 2 سال آینده دو خودروی اسپرت کاملا جدید آماده می‌کنیم، اما برنامه ریزی بعدی ما برای سال 2022 میلادی خواهد بود و یک چالش بزرگ برای ساخت شاسی بلند.
باتوجه به شایعات منتشر شده در رسانه‌های خبری، به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی لوتوس از نفوذ جیلی استفاده کرده و برای طراحی و ساخت شاسی بلند جدید خود از خودروی ولوو XC40 استفاده کند، هرچند لوتوس اطمینان می‌دهد که همانند خودروهای اسپرت این شرکت، شاسی بلند آنان هم دارای وزن پایینی باشد.
در پایان مدیرعامل "جیلی" امیدوار است که با تزریق سرمایه در شرکت خودروسازی "لوتوس"، بتواند با فراری و پورشه وارد رقابت شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد