موضوعات داغ

زنان تمایل کمتری به استفاده از اتومبیل‌های خودران دارند

عکس مطلب اول
تکنولوژی به سرعت درحال پیشرفت است و شاید تا همین چند سال آینده، وسایل نقلیه خودران به واقعیت تبدیل شد و شاهد استفاده عمومی و گسترده آنان در کشورهای توسعه یافته جهان باشیم. اما آیا جامعه پذیرای اینگونه وسایل نقلیه خواهد بود؟
اخیر کمپانی تحقیقاتی Ipsos پیرامون این موضوع، یک تحقیق و نظرسنجی گسترده از تاریخ 11 الی 18 ژانویه انجام داده است که در آن، حدود 2592 شهروند آمریکایی شرکت کرده و نظر خود را در رابطه با وسایل نقلیه خودران اعلام کرده‌اند. اما برخلاف باور عموم و همچنین تلاش‌های بسیار زیاد شرکت‌های خودروساز برای طراحی و ساخت یک اتومبیل کاملا خودران و عرضه عمومی آن در بازار، در این نظرسنجی بزرگ حدود 67 درصد مخالفت با خودروهای مستقل از راننده دیده می‌شود.
از بین مردان و زنان که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، مردان 55 درصد مخالف اتومبیل‌های مستقل از راننده هستند، این درحالیست که زنان اعتماد کمتری داشته و حدود 77 درصد آمار مخالفت با اتومبیل‌های خودران دیده می‌شود.
براساس سن و سال، نظرسنجی کمپانی تحقیقاتی Ipsos به سه نسل مختلف تقسیم می‌شود، اول از همه نسل جوان که در سال‌های بین 1982 میلادی الی 2004 میلادی متولد شده‌اند و در بین آنان، تنها 55 درصد مخالفت با اتومبیل‌های خودران دیده می‌شود، این درحالیست که نسل X که عموما در سال‌های بین 1965 الی 1982 میلادی متولد شده‌اند، اعتماد کمتری به وسایل نقلیه خودران داشته و در بین آنان آمار مخالفت 63 درصدی دیده می‌شود. نسل آخر نیز حدود 79 درصد آمار مخالفت را به خود اختصاص داده است که کمترین اعتماد ممکن را به وسایل نقلیه خودران دارند، کسانی که در سال‌های 1946 میلادی الی 1964 میلادی متولد شده‌اند و کمتر از همه تکنولوژی و زندگی مدرن را درک کرده‌اند.
شاید عموم مردم با وسایل نقلیه خودران مخالف باشند و دوست دارند که هدایت اتومبیل را خود به دست بگیرند تا اینکه بخواهند هوش مصنوعی را در هدایت اتومبیل به خدمت بگیرند، اما هدف اصلی خودروسازان و همچنین کشورهای حمایت کننده از وسایل نقلیه خودران، افزایش ایمنی جاده‌ای و کاهش تلفات است که پیش بینی می‌شود با روی کار آمدن وسایل نقلیه خودران، حدود 90 تا 95 درصد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بدست آید که نتیجه آن، صرفه جویی چندین میلیارد دلاری برای مردم و کشورها خواهد بود.
علاوه بر این، وسایل نقلیه خودران می‌تواند برای افراد سالمند، معلولین و یا کسانی که توانایی رانندگی با اتومبیل را ندارند بسیار مفید باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد