موضوعات داغ

ادامه اعتصاب کارکنان شرکت‌های خودروساز آلمانی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کارگران در کارخانه‌های مرسد بنز، پورشه، آئودی و شرکت خودروسازی BMW در روز جمعه برای سومین بار اعتصاب 24 ساعته برگزار کردند تا به درخواست آنان و همچنین پیشنهاد اتحادیه کارگری آلمان از سوی شرکت‌های بزرگ آلمانی رسیدگی شود.
این اعتصابات همانطور که در ماه گذشته گفته شد، توسط اتحادیه کارگری آلمان موسوم به IG Metall رهبری می‌شود که پیش از این در حد هشدار و اعتصاب چند ساعته، شرکت‌های بزرگ صنعتی را تهدید کرده است تا نسبت به افزایش حقوق و همچنین کاهش ساعت کاری آنان اقدام کنند. هرچند هر دو طرف ماجرا اسرار دارند که باید امتیازهای خود را بدست آورند.
پیش از این اتحادیه کارگری آلمان IG Metall، خواستار افزایش 8 درصدی دستمزد برای 3.9 میلیون نفر از کارگران متالوژی و مهندسی خود شده است که پس از گذشت 6 سال، سریع‌ترین رشد اقتصادی را به ثبت رسانده و باعث شده‌اند تا نرخ بیکاری کشور آلمان به شدت کاهش پیدا کند.


علاوه بر این، اتحادیه کارگری آلمان می‌خواهد که ساعت کاری آنان در هفته بین 28 الی 35 ساعت تعیین شود تا فرصت مناسب برای مراقبت از کودکان خود و یا سالمندان و بستگان بیمار را داشته باشند. در همین خصوص اتحادیه کارگری آلمان تهدید کرده بود که اگر مذاکرات و درخواست‌های آنان پیشرفت‌های لازم را نداشته باشد، شروع به برگزاری کمپین و پیاده روی‌های 24 ساعته در خیابان خواهد کرد تا اینکه بلاخره تهدید آنان به واقعیت تبدیل شد و برای سومین بار، کارگران آلمانی در روز جمعه به مدت 24 ساعت اعتصاب سراسری کردند.
پیش از این رویترز گزارش کرده بود که کارفرمایان افزایش حقوق 2 درصدی را در دستور کار خود قرار داده‌اند که حالا برای راضی نگه داشتن آنان، با رقم 6.8 درصدی موافقت کرده‌اند، اما به نظر نمی‌رسد که کاهش ساعت کاری آنان مورد قبول واقع شود، مگر اینکه شرکت‌های بزرگ خودروسازی بتوانند کارگران بیشتری جذب کنند و ظرفیت‌های تولید خود را افزایش دهند تا جبران کاهش ساعت کارکنان فعلی شود، هرچند اگر این اعتصاب‌ها ادامه داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که تنها شرکت‌های بزرگ خودروساز آلمانی صدها میلیون یورو در تولید خود ضرر کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/23
آفرین به این اتحاد
1396/11/23
این کارگرهارو بیارن تو ایران خودرو و سایپا کار کنن بفهمن شرایط کار یعنی چی بفهمن 1 سال حقوق نگرفتن یعنی چی اخرشم هرکی اعتراض کنه 10 تا چیز بهش می بندن با پتک می زنن تو سرش اخرشم می ندازن زندان بعدشم که مشخص میشه همشون هم معتاد بودن هم کلی مشکلات روحی داشتن و اتفاقی همشون خودکشی کردن