موضوعات داغ

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV پرفروش‌ترین شاسی‌بلند پلاگین هیبرید دنیا در ایران + فیلم و قیمت

عکس مطلب اول
پس از مدت‌ها بالاخره پای نسخه هیبریدی اوتلندر به ایران باز شد. شرکت آرین موتور در مراسمی از میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV رونمایی کرد تا پای یک شاسی‌بلند خوش‌فروش جهانی به ایران باز شود. در حقیقت در بازارهای جهانی اوتلندر هیبریدی را بیشتر با نام PHEV می‌شناسند که مخفف Plug-in Hybrid Electric Vehicle است. این خودرو بر روی نسل ششم یعنی نسخه کنونی بازار ما و در سال 2012 در نمایشگاه خودروی پاریس به بازار معرفی شد.
این خودرو ابتدا با قیمتی در حدود 36 تا 47 هزار دلار در بازار ژاپن عرضه شد و سپس با تولید آلایندگی بسیار پایین تنها 44 گرم در هر کیلومتر به بازار اروپا راه یافت. طبق برنامه قرار بود که اوتلندر هیبریدی در اوایل سال 2014 به بازار آمریکا نیز راه پیدا کند اما به دلیل مشکلاتی در خط تولید باطری‌های این خودرو، در نهایت اوتلندر هیبریدی در سال 2015 به آمریکا رفت. با وجود اینکه میتسوبیشی تنها انتظار داشت در سال اول فروش به عدد 6 هزار دستگاه برسد، اما استقبال فوق‌العاده از این خودرو، میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی را به عنوان پرفروش‌ترین پلاگین هیبرید سال 2014 و سومین در سال 2015 رساند (بعد از تسلا و نیسان لیف) و در سال 2015 توانست فروش عالی 42 هزار دستگاه را رد کند و سهم بازاری نزدیک به 25 درصد بازار این سگمنت را در کل بازارهای جهانی بدست آورد. میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی توانست این عناوین را در سال‌های بعدی نیز تکرار کند و همواره جزو 3 خودروی پرفروش پلاگین هیبرید دنیا بوده است و تا سال 2016 بیش از 100 هزار دستگاه را به دست مشتریان رساند. در کنار افتخارات این خودرو در فروش جهانی، اوتلندر هیبریدی توانست عنوان 4 خودروی سبز سال 2014 را نیز روی دوش خود ببیند.

نمای داخلی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

نمای داخلی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

چهره میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی نسبت به مدل بنزینی آنچنان تفاوتی ندارد و شاید در نگاه اول بسیار شبیه به نظر برسند اما سپر دو خودرو، رینگ‌ها و مخصوصاً در داخل خودرو تفاوت‌های زیادی دیده می‌شود که می‌توانید در عکس‌های گالری انتهای مقاله آن‌ها را ببینید.

موتور اوتلندر هیبریدی

موتور اوتلندر هیبریدی

اما حال پس از گزیده‌ای از افتخارات این خودرو، کمی نزدیک‌تر به میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی نگاه می‌کنیم. تفاوت عمده‌ای بین این خودرو با سایر هیبریدی های بازار وجود دارد و آن استفاده از دو موتور برقی روی دو محور است. موتور برقی روی محور جلو قابلیت تولید 82 اسب بخار و 137 نیوتن‌متر و موتور برقی روی محور عقب قابلیت تولید 82 اسب بخار و 195 نیوتن‌متر را دارد.
شارژ باطری‌های این خودرو به صورت عادی نیاز به 5 ساعت زمان دارد اما این ژاپنی پلاگین است بدین معنا که می‌توانید از طریق یک کابل مخصوص، خودرو را به شارژ بزنید و در عرض تنها 30 دقیقه باطری‌ها را تا 80 درصد شارژ کنید. اگر باطری‌های اوتلندر هیبریدی به صورت کامل شارژ باشند می‌توانند این خودرو را تا 52 کیلومتر به صورت تمام برقی جابجا کند که فاصله زیاد آن را با سایر هیبریدی‌های بازار ایران نشان می‌دهد و عددی بسیار خوب برای یک شاسی‌بلند هیبریدی محسوب می‌شود. همین ظرفیت بالای باطری‌ها، مصرف سوخت اوتلندر هیبریدی را به تنها 1.7 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی رسانده، عددی که تقریباً رو به صفر میل می‌کند!
در جدول زیر می‌توانید مشخصات کامل این خودرو را مشاهده کنید:

مدلمیتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV
پیشرانه2 لیتری پلاگین هیبریدی
حجم موتور بنزینی1998 سی سی
حداکثر توان خروجی موتور بنزینی121 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه
جمع حداکثر توان خودرو کل پیشرانه203 اسب بخار
حداکثر گشتاور332 نیوتن متر
شتاب صفر تا صد11 ثانیه
حداکثر سرعت171 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی1.8 لیتر در هر صد کیلومتر
جعبه دندهCVT
وزن خودرو1845 کیلوگرم

نسخه‌ای که آرین موتور قرار است در بازار ایران عرضه کند، به امکانات رفاهی بسیار خوبی مجهز شده که می‌توانیم از بین آنها به ۷ ایربگ (۲ عدد راننده و شاگرد، ۲ عدد جانبی، ۲ عدد پرده‌ای و ۱ عدد زانو)، سیستم کنترل پایداری فعال ASC همراه با کنترل کشش TCL، ترمز کمکی هنگام حرکت در سطوح شیبدار HSA ، کروز کنترل، چراغ‌های جلو و عقب LED، شوینده چراغ‌ها بر روی سپرجلو، چراغ مخصوص روز، سیستم ورود و خروج بدون سوییچ، دارای سنسور پارک خودرو برروی سپرهای جلو و عقب، درب برقی صندوق عقب، نمایشگر 6 اینچی، سنسور نور و باران، رینگ های 18 اینچی کرومی، سانروف و کابل شارژ مخصوص اشاره کنیم.

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی قرار است همپای نسخه بنزینی خود دل به جنگ با را رقبای قدرتمند هم وطنی و یا کره‌ای بزند که در رنج قیمتی محدود 300 تا 330 میلیون تومان حسابی بازار داخلی را برای خود درست کرده‌اند. شاسی‌بلندهای خوش فروش بازار که اکثراً از شرق آسیا هستند و اخیراً یک آلمانی نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود اما میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی تنها خودروی پلاگین هیبرید این جمع است و با مصرف سوختی بسیار پایین، آلایندگی کم و بیش از 200 اسب بخار قدرت خود را به عنوان یکی از سبزترین و در عین حال قدرتمندترین قدبلندهای ژاپنی معرفی کرده و احتمالاً باید با این مشخصات خوب، منتظر تکرار کارنامه خوب فروش این خودرو در ایران نیز باشیم.
قیمت میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی 317 میلیون تومان در مرحله اول در نظر گرفته شده و البته با تعداد محدود در مدل 2018 از امروز به فروش می رسد. در شرایط پرداخت نقدی تخفیفی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.
در زیر می توانید فیلمی از مراسم رونمایی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد