موضوعات داغ

پایانی تلخ برای دوو؛ تعطیلی سایت تولیدی جنرال موتورز در کره جنوبی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حدود 15 سال قبل بود که با ورشکستگی بخش خودروسازی هولدینگ بزرگ دوو، کارخانه این شرکت واقع در کره توسط جنرال موتورز خریداری شد و از آن به بعد مدل های تولیدی دوو تبدیل به محصولاتی با نشان شورولت شدند، اما گویا تعطیلی و ورشکستگی به سرنوشت محتوم این مجموعه تبدیل شده است.
به تازگی جنرال موتورز به دنبال بازدهی پایین و همچنین کاهش هزینه‌های خود، به فکر بستن یکی از کارخانه‌های خود در کشور "کره جنوبی" افتاده است.
کارخانه Gunsan که در سال‌های اخیر محلی برای تولید و مونتاژ "شورلت کروز" و "شورلت اورلاندو" بوده است، طبق گفته کمپانی خودروسازی جنرال موتورز در طول 3 سال اخیر، تنها از 20 درصد ظرفیت خود استفاده کرده است و همین موضوع می‌تواند دلیلی قانع کننده برای بستن کارخانه Gunsan باشد، اما با این حال تعطیل کردن آن کار ساده‌ای نخواهد بود، زیرا این مرکز شامل فروشگاه‌های مطبوعاتی، فروشگاه قطعات بدنه اتومبیل و همچنین کارگاه‌های آموزی مختلف است که ارزش آن حدود 850 میلیون دلار برآورد شده است.


سایت تولیدی Gunsan ، یکی از چهار کارخانه تولید و مونتاژ محصولات جنرال موتورز در کشور "کره جنوبی" است که بخش قابل توجهی از امکانات طراحی و مهندسی در آن قرار گرفته است. با این حال یک گام ضروری، اما دشوار برای جنرال موتورز خواهد بود تا بتواند فعالیت خود را بازسازی کند، هرچند کارخانه Gunsan در کشور کره جنوبی، تنها کارخانه جنرال موتورز نخواهد بود که ادامه کار آن در حال بررسی است، بلکه اخیرا این خودروساز بزرگ آمریکایی فعالیت‌های خود را در استرالیا متوقف کرده و همچنین برخی از شرکت‌های زیرمجموعه خود همچون "اوپل"، "واکسهال" و همچنین برخی از سایت‌های تولیدی خود را در قاره اروپا واگذار کرده است!.
در پایان مدیرعامل کمپانی خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد: ما در یک شرایط بحرانی قرار داریم و نیاز است که در مورد محصولات و فعالیت‌های خود تصمیم گیری کنیم. به همین منظور نیاز است که تا پایان ماه جاری، این تصمیم گیری‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد