موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از چین: خط تولید گریت وال هاوال؛ محصول جدید گروه بهمن در ایران + فیلم و عکس

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی گریت وال یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودروسازی در کشور چین است و در بخش خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای سنگین، بزرگ‌ترین تولیدکننده این کشور به شمار می‌رود. گریت وال در سال ۲۰۱۶ موفق شد به فروش بیش از یک میلیون دستگاه در سرتاسر جهان دست پیدا کنند که نسبت به سال قبل یعنی ۲۰۱۵ افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌داد و این رقم نشان از شتاب بالای این کمپانی در نفوذ به بازارهای جهانی است. همانطورکه احتمالاً می‌دانید، خودروهای شاسی‌بلند کمپانی گریت وال با برند هاوال در بازار عرضه می‌شوند. گریت وال در سال ۲۰۱۷ حتی از برند لوکس خود با نام وی WEY نیز رونمایی کرد که این خودرو کاملاً در حد محصولات روز جهانی است و این خودروساز حتی خودروی برقی تولید انبوه را نیز در سبد محصولات خود دارد.

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

کمپانی گریت وال نخستین بار در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد و در ابتدا این شرکت تنها به تولید کامیون و خودروهای سنگین مشغول بود اما در سال ۲۰۱۰ نخستین خودروی سواری خود را به بازار عرضه کرد. گریت وال همچنین سابقه بسیار خوب و درخشانی در تولید خودروهای وانت دارد به طوری که موفق‌ترین تولیدکننده وانت در کشور چین است و از سال ۱۹۹۸ تاکنون به عنوان پرفروش‌ترین و برترین تولیدکننده وانت در چین شناخته می‌شود. این خودروساز همچنین از سال ۲۰۰۳ وارد بورس هنگ کنگ نیز شد گریت وال همچنین از سال ۲۰۰۶ به بازار اروپا نیز راه پیدا کرد و کار خود را در ابتدا با عرضه خودروهای ون کوچک شروع کرد. برای مثال در سال ۲۰۰۶ این شرکت حدود ۵۰۰ دستگاه خودروی شاسی‌بلند را در کشور ایتالیا به فروش رساند اما نخستین بازار خارجی محصولات گریت وال کشور استرالیا بود و تا به امروز نیز محصولات هاوال در بازار استرالیا حضور گسترده‌ای دارند و توانسته فروش مناسبی را در این کشور تجربه کند و این در حالی است که در بازار رقابتی استرالیا، هاوال باید با برندهای مطرح جهانی همچون تویوتا و هیوندای رقابت کند. تا سال ۲۰۱۰ رئیس این شرکت تنها کمپانی خودروسازی چینی بود که توانسته بود محصولات خود را در اروپا به فروش برساند اما از سال ۲۰۱۱ نیز گریت وال خط تولید خود را در کشور بلغارستان احداث کرد و سه مدل از خودروهای خود را در آنجا به تولید رساند.

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

برندهای مختلفی زیرمجموعه گریت ‌وال هستند که از بین آن‌ها می‌توان به هاوال ولکس و وینگل اشاره کرد. هاوال به ‌عنوان مطرح‌ترین خودروی شاسی‌بلند چینی از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور دارد و معمولاً شاسی‌بلندهای این شرکت استانداردهای خوبی را نیز پاس کرده‌اند برای مثال در تست ایمنی، هاوال موفق شده از موسسه ANCAP استرالیا نمرات خوبی را دریافت کند. محصولات هاوال در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، روسیه، آفریقای جنوبی، تونس، شیلی، اکوادور، بولیوی، پرو، مالزی، عربستان سعودی، عراق و و به زودی در ایران به فروش می‌رسند. با اینکه هاوال یک برند تازه تاسیس محسوب می‌شود اما با وجود عمر کوتاه خود رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است. برای مثال در سال ۲۰۱۳ این خودروساز ۲۰۸ هزار دستگاه اتومبیل تولید کرد و این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ یعنی تنها پس از سه سال، تولید این خودروساز به ۷۸۹ هزار دستگاه رسید که بیش از سه برابر افزایش را نشان می‌دهد. محصولات هاوال به دلیل کیفیت مناسب، قیمت خوب و فناوری‌های به کار رفته در بخش ایمنی اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفتند. برای مثال هاوال H2 به تازگی در تست‌های تصادف موفق به کسب رتبه‌های بالاتر از برند MG ZS شد و یا مدل هاوال H6 توانسته رتبه پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار چین یعنی بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا را برای چند سال بدست آورد که عنوان بسیار خوبی است.

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

همانطورکه احتمالاً تبلیغات این برند را در خیابان‌ها دیده‌اید، هاوال قرار است به زودی با همکاری گروه بهمن به ایران بیاید و محصولات مختلف این شرکت از جمله هاوال H2 و هاوال H6 به ایران خواهند آمد. با همکاری این شرکت خودروساز داخلی، چند وقت پیش خودروبانک برای بازدید از خط تولید کمپانی بزرگ هاوال به چین سفر کرد تا از نزدیک با خط تولید محصولات مختلف این شرکت آشنا شود و متوجه شود که چه شرکتی قرار است به زودی وارد بازار ایران شود و سطح کیفی خط تولید این شرکت چگونه است.

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

در عکس‌های زیر می‌توانید قسمت‌های مختلف خط تولید این شرکت را مشاهده کنید و همچنین یک فیلم کوتاه از قسمت‌های مختلف خط تولید هاوال برای شما تهیه کرده‌ایم. خط تولید هاوال از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد و در قسمت‌های مختلفی روبات‌های تمام اتوماتیکی که از کشورهای آلمان و کره‌جنوبی تهیه شده‌اند، در این خط مشغول تولید بدنه و قسمت‌های مختلف خودروها می‌باشند.

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

با توجه به تعداد بسیار بالای فروش ماهانه شرکت گریت وال، این شرکت توانسته زمان تولید خودرو را به زیر 1 دقیقه کاهش دهد و هر 52 ثانیه یک خودرو از خط تولید این شرکت خارج می‌شود.

نظرات کاربران

24 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/29
سلام. هاوال خودروهای با کیفیتی هستند. امیدوارم با قیمت مناسب و شرایط فروش سهل تری عرضه شوند تا مردم بتوانند خودروی مناسبی سوار شوند و لذت یک خودروی روز را ببرند.
1396/12/5
قطعا این ماشین زیر 200 میلیون قیمت نمی خوره.
شما که میخواید به این قیمت بالا ماشین تولید کنید خب چه دردیه که حتما از چین ماشین مونتاژ کنید؟؟
خودروسازای ما به دلایل شخصی خودشون با ژاپن کلا قهرن و از ژاپن بدشون میاد!!!
خب لااقل محصولات کره ای مثل هیوندای و ... رو تولید کنید که همه جای دنیا مشتری و طرفدار داره و در ضمن از کیفیت و تکنولوژی به مراتب بالاتری برخوردارن و در ضمن صاحت سبک هم هستن.
1396/11/29
سلام
اطلاع دارید پیش فروش هاوال H6 چه ماهی آغاز میشه؟
1396/11/29
يعني حسرت به دل شديم يه روز خودرو بانك بزنه: فلان شركت خودروسازي مطرح جهان خط توليدش توي ايران باز شد.
1396/11/29
واقعا حال آدم از این ماشینای چینی بی کیفیت و بد ذات بهم میخوره ، مثل قارچ سمی درامدن ...
1396/11/30
برادر نامه فدایت شوم نفرستادن که شما حالت بد می شه.ندیده بگیر این ماشینهای بی کیفیت و برو پراید و 405 سوار شو که استاندارد های لازم رو پاس می کنن.
1396/11/30
دمشون گرم. لطفا الکی حرف نزنین.همینا منجی ما میشن. تکنولوژی سال ۲۰۲۰ کاری میکنه که کره از چین خودرو بگیره. محصولات ۲۰۱۷ چین قابل قیاس با ۲۰۱۴ نیست. در جا ننشسته اند و تکنولوژی را به هر قیمت به دست میارن. واقعآ هاول و چانگان خیلی خوبه. مخصوصا چانگان که انگار چینی نیست.
1396/11/30
دوست عزیز پیشرفت چین خوبه ولی جوگیر نشو کره هر روز در حال پیشرفت و جزو برترین خودروسازهای دنیاست
1396/11/30
هنوز یه عده میان میگن ماشینای اشغالای چینی
من نمیدونم ما ایرانیا چرا اینجوری هستیم و هیچوقت نمیشه بخوایم قبول کنیم که دنیا داره پیشرفت میکنه و دیگه محصولات چینی اون محصولات بی کیفیت قدیم نیستن
داره به خیلی از کشورای دنیا صادر میشه کشورهایی که مث ما تعرفه و هزار کوفت و زهرمار دیگه ندارن که نشه خودرو وارد کرد و هر برندی بخوان میتونن اونجا وارد کنن اما میبینیم اونجاها فروش داره
مثلا برند چری رو ببینید اولین ماشینش تو ایران ام وی ام 110 بود و الان اخرین ماشینش تو ایران تیگو 7 هست که از نظر امکانات با توسان یکیه ولی قیمت حدود 100 میلیون اختلاف داره ولی توسان داره پول برندش رو میگیره و جدیدا چری تیگو 8 رو زده
اگه از ام وی ام 110 رسیدن به تیگو 8 پیشرفت نیست پس چیه
نکنه از پراید هاچبک به پراید 132 رسیدن پیشرفته
من چری رو مثال زدم چون مدلای ماشیناشو میشناسم وگرنه همه ماشینا و برندای چینی همینه
شرکت کیا هم اولین ماشینش پراید بود که تازه مال شرکت فورد بود اما الان خودش یه برند مطرحه و تو دنیا هم محصولاتش رو به راحتی میفروشن این روال تمام خودروسازی های دنیاس جز ایران خودرو و سایپا خراب شده خودمون
تنها کشوری هستیم که مردمش پراید مدل 85 رو حاضر نیستن با مدل 96 عوض کنن
هر پیامی خودرو بانک گذاشت از ماشینای چینی یکی پیداش میشه میگه این اشغالای چینی
شما برو همون 405 رو بخر حالشو ببر
1396/11/30
من چند وقت پیش گفته بودم
یه عده اشغال چینی میخرن، بعد میگی اینی که خریدی اشغاله !
میگه برو با پرایدت حال کن !!
حالا این آقا حسین عزیز پیشرفت کرده میگه با 405 حال کن !!!!
1396/12/5
حسین جان حالا شما چرا کاسه داغ تر از آش شدی؟
چرا انقدر سنگ چینی ها رو محکم به سینه ات میزنی؟
اگه ماشین چینی خوبه چرا تو همین ترکیه تولید نمیشه؟
داداش گلم همه چیز به قیمت گذاری خودروها برمیگرده، خب بگو ببینم چرا باید ماشین چینی به قیمت ماشین کره ای تو ایران تولید شه؟؟
مگه هیوندای و کیا و ... چه کم و کاستی دارن که به صورت گسترده تو ایران تولید نمیشن و حتما باید به صورت وارداتی باشن و تعرفه واردات بهشون تعلق بگیره؟؟
اینکه پراید و پژو 30 ساله داره تولید میشه بی عرضه گی مسئولینه نه مردم.
بیخودی انگشت اتهام رو سمت مردم نگیر.
1396/11/30
چرا خط تولید هاوال تو ایرانو نشون نمیدید؟ چرا فقط تبلیغاتی عمل میکنید؟ خط تولید بهمن نشون بدین ببینیم چه وضعی داره. متاسفم برای خودروبانک. فقط تبلیغاتی کار میکنید.
1396/11/30
باید به این مردم سخت کوش دستمریزاد گفت.......کشوری با 1.5 میلیارد جمعیت با برنامه و تلاش و سخت کوشی تو 10 سال از هیچی به هاوال h9 و تیگو 8 و.....رسیده.بعد ما که 50 سال پیش یکی از به روزترین خط طولیدایه دنیارو داشتیم به لطف مدیرانی که فقط فکر جیبه خودشونن داریم درجا میزنیم.اونوقت یه عده بیان بگن چینی آشغال......همین حرفاس که مارو به اینجاها رسونده...چین داره دنیارو میگیره....برو یه نگا به سهام هایه شرکتایه بزرگ کن......همشونو چینیا خریدن.
1396/11/30
سلام.
این همه پیشرفت تو این مدت کم جای تعجب داره.البته فقط ما نشستیم میگیم محصول چینی خوب نیست.در جایی که هر روز دارن پیشرفت میکنن.البته ماهم هر روز داریم تو اختلاس کردن و دزدی پیشرفت میکنیم.
شرکت های مثل ایرانخودرو و سایپا خودشون به تنهایی عامل بدبختی و عقب افتادگی صنعت این کشور هستن.
1396/11/30
کیفیت مواد بکار رفته تو کابین هاوال واقعا خوبه.من چند ماه پیش تو پاساژ ارگ تو تجریش سوار H8 و H9 شدم خیلی خیلی خوب بود.کاش افرادی که بدون تجربه از کیفیت یک خودرو حرف میزنن لااقل یبار سوار میشدن بعد نظر میدادن.دو سه روز پیشم چند دستگاه H9 ام دیدم تو خیابون با پلاک گذر موقت که احتمال زیاد دارن تست میکننو ممکنه اچ 9 ام که بزرگترین مدل هاوال هستم عرضه بشه به زودی که خیلی خوبه.کاش با قیمت خوب بیاد.
1396/12/2
سلام...کامیون جک یا همون جی ای سی توی خط تولید هاوال جیکار میکنه برام سوال شده استادان عزیز؟
1396/12/2
مشکل شرکت های چینی اینه که هر سال از یک شرکت تو ایران برای فروش محصول رونمایی میشه
یعنی شرکت های ایرانی بدون تست و بررسی یک ماشین 4 فصل که ایرانی ازش خوشش بیاد میرن ماشین چینی وارد میکنن بعدش که مشتری خرید و دچار مشکل پیدا کردن لوازم یدکی شد پشیمون میشه و ماشین رو زیر قیمت میفروشه به ماشین های چینی میگن ماشین های فصلی یعنی حتی تو خود چین هم اینا رو نمیشناسن
حتی اگر خوب باشند پشتیبانی ضعیف داشته باشن محکوم به شکست هستن
علت پیشرفت ایران خودرو و قطعه سازان همین بوده که قطعات را بومی کردن بخاطر همین قسمت اعظم بازار خودروی ایران دست سایپا - ایران خودرو- پارس خودرو هست.


1396/12/4
سلام .از زحمتکشان خودرو بانک خواهشمندم اون عکس ماشین سفید بالای صفحه متعلق به کدام خودرو است
1396/12/6
اون مدل p8 هاوال هستش........
1396/12/4
ای خاک تو سر خودرو سازان ایرانی که شدن منتاژکاراشغالای چینی،من یدونه گریت وال ولکس خریدم که گیربکس اتوماتیکش بعد۱۴ماه شکست و برام یه بدبختی درست کردوبا اینکه گارانتی داشت نمایندگی کلاهبردارش قطعه نداشت ،بخداقسم تمام بازارتهران رو دنبال یه محک گشتیم نبوداخرش یه تراشکارمحکشو برام درست کرد با۱۰برابرقیمت.بعدبردم باکلی ضررفروختمش،شددرس عبرتی برام که سمت ماشین چینی نرم.
لطفاقبل خریدماشین چینی ازاینایی که چینی خریدن و فروختنش یه بررسی بکنید، حیف پولی که بازحمت بدست اوردید نیست؟
1396/12/5
چین آشغاله آشغال تکرار کن آشغال
ایرانی از اونم آشغالتر . یا نخرین یا ی چیز با پدر مادر دار بخرین
چین تمام خودروهاش ظاهر داره و از لحاظ موتوری داغونه . افت قیمت شدید دست دوم . موتور ضعیف و بدنه سنگین . فقط ظاهر و ظاهر و ظاهر ررررررررررررر . شانس بیارین تصادف نکنین که نصف ماشین فنا رفته . حالا جالبتر اینه که هیچیش هم پیدا نمیشه .
چین آشغال . خودروی ملی آشغالتر باز آشغال داخلی قطعاتش پیدا میشه
1396/12/5
هیچ کس فکر قشر متوسط وضیعف نیست
1396/12/6
هر بار که خبر از یک خودروی چینی می بینیم فقط به ذاین جمله خطور می کند:خاک تمام عالم بر سر ایران فرقون و سایپا که افتخاراتشان ساخت دنا و ساینا است.البته مشکل در سیری ناپذیر بودن مدیران ارشد این دو شرکت است که منفعت جیب خود را بر مصالح مردم ارجحیت می دهند.پاداشهای چند صدمیلیونی،مسافرتهای اروپایی و تفریحات آنچنانی اجازه تفکر درباره محصول جدید را نمی دهد.
1397/4/7
سلام کسی از تولید یا واردات مجدد هاوال ام 4 خبر داره؟