موضوعات داغ

بررسی قیمت و بازار دست دوم تویوتا FJ کروز؛ جان سخت و محبوب

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
دوست‌داران رشته ورزشی مهیج آفرود همیشه به دنبال خودرویی دو دیفرانسیل با قدرت زیاد و استهلاک کم هستند. از این رو محصولات تویوتا اولین گزینه‌ای است که به سراغ آن می‌روند. از گذشته تا به امروز شاسی‌بلندهای این برند ژاپنی حرف‌های بسیاری در مهارت‌های خارج از جاده‌ای از خود نشان داده‌اند. تویوتا لندکروزر پرچمدار شاسی‌بلندهای تویوتاست که از همان نسل‌های ابتدایی در بازار ایران مورد استقبال قرار گرفت. همچنین در هشت سال جنگ تحمیلی نیز این خودروی دوست‌داشتنی توانست خدمت قابل توجهی را به نیروهای نظامی ما انجام دهد.

تویوتا FJ کروز

تویوتا FJ کروز

حال که چندسالی است جوانان رو به آفرود آورده‌اند، تقاضای این دسته از خودروها در بازار دست دوم بسار بالا رفته است. بر همین اساس شاهد افزایش قیمت سرسام‌آوری درخصوص شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیلدر بازار هستیم. تویوتا FJ کروز نیز یکی دیگر از شاسی‌بلندهای تویوتاست که در سال‌های ابتدایی عرضه به بازار ایران، با بی‌اعتناعی خریداران مواجه شد، به همین خاطر در همان روزهای ابتدا با افت عجیب قیمت رو‌به‌رو شد. اما از زمانی که پای این خودرو به جنگل‌ها و رمل‌های شنی کشور باز شد، روی دیگر این شاسی‌بلند مغرور ژاپنی به خریداران ایرانی نمایان شد. FJ که به عنوان هامر آسیایی نیز شناخته می‌شود، دارای یک موتور V6 با حجم 4 لیتری است که توانایی تولید 260 اسب‌بخار و 368 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این پیرانه قدرتمند در کنار ویل‌بیس کوتاه سبب شده تا FJ به هیچ یک از مسیرهای آفرودی نه نگوید.

تویوتا FJ کروز

تویوتا FJ کروز

FJ کروز از سال 2011 تا 2013 در بازار ایران عرضه شد و پس از آن به دلیل محدودیت‌های قوانین واردات، ورودش به کشور متوقف شد که درست از همان روز به بعد روند رو به رشد قیمت را در پیش گرفت. تا جایی که این روزها پس از اعلام تعرفه‌های جدید واردات و افزایش قیمت خودروهای صفر کیلومتر، شاهد افزایش قیمت خودروهای کارکرده نیز در بازار هستیم. بر همین اساس تویوتا FJ کروز قیمتی حدود 310 تا 495 میلیون تومان دارد. که به دلیل کیفیت بالا و قابلیت‌های آفرودی بالا، مالکان این خودرو به ندرت اقدام به فروش خودروی خود می‌کنند. نکته جالب توجه درخصوص قیمت این خودرو در روزهای ابتدایی، به دلیل پایین بودن نرخ ارز و تعرفه واردات، قیمتی حدود 100 میلیون داشت که با بی اعتناعی بازار مواجه شد. اما به محض بالا رفتن قیمت، با حجم عظیمی از تقاضا از سوی بازار مواجه شد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/15
بيريخته.
1396/12/15
تا با چشم خودم نديدم باورم نشد كه اين ماشين تويه شتاب ب ام و x4 28 رو گرفت!!!!!
پدر بزرگ من تويوتا كارينا داشت يه بار كيلومترش رفت تا اخر و باز برگشت رويه صفر رنگ تعميرگاهو نديد...پدر بزرگم هميشه مي گه عمر تويوتا از صاحبش بيشتره!!!! پدر بزرگ من به خاطر كهولت سن ديگه نتونست رانندگي كنه اما اون ماشين صحيح و سالم تا سالها بعد به ما خدمت كرد!!!
1396/12/16
دمش گرم آره این کیلومتر قدیمی ها یک ملیون کلیومتر رو رد کنن صفر میشه
1396/12/16
البته دوست عزیز اون تست اف جی با ایکس فور رو منم دیدم چندین تست انجام شده که ایکس فور وقتی لانچ میکرد رو همه حالت میگرفتش. فقط وقتی اف جی رو دفلاک بود و لانچ سنگین میکرد و ایکس فور لانچ نمیکرد، اف جی تا ته دنده ۱ فقط جلو بود. تو لانچ ایکس فور جنسیس کوپه، اریون، ۵۲۸ رو رنده میکنه داداش اف جی چیزی نیس که
1396/12/16
واقعا جز قدرت بالاي افرود چيز ديگه اي نداره