موضوعات داغ

تحول عظیم برای کراس اوور کره ای؛ معرفی اولیه هیوندای سانتافه 2019

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای این هفته با انتشار تیزری از مدل جدید سانتفه برای سال 2019 رونمایی کرد که این خودرو چهارمین نسل از این کراس اوور محبوب کره ای به شمار می رود. با نگاهی به تصاویر رسمی منتشر شده از این خودرو در خواهید یافت که سانتافه جدید تقریبا هیچ شباهتی به مدل قبلی خود ندارد. در نمای جلویی این خودرو شاهد طراحی کاملا مدرنی هستیم که اصلی ترین بخش ان را جلوپنجره تشکیل می دهد و چراغ های جلویی نیز کاملا باریک بوده و ظاهر مدرنی دارند و شبیه به چراغ های مدل های کونا و مدل کاملا جدید سلول سوختی Nexo هستند.

هیوندای سانتافه 2019

هیوندای سانتافه 2019

بارزترین مشخصه سانتافه جدید همانطور که گفتیم جلو پنجره آن است این جلو پنجره که هیوندای از آن با نام جلوپنجره آبشاری نام می‌برد نخستین بار در مدل جدید i30 اعمال شد استفاده شد و حالا شاهد استفاده از آن در هیوندای سانتافه نیز هستیم طراحی خاص چراغ ها نیز نمایی متمایز به جلوی این شاسی‌بلند بخشیدند. همچنین طراحی گلگیرها نیز فرق کرده است و نمایی عضلانی تر از قبل را برای بخش جانبی خودرو فراهم کرده اند.

هیوندای سانتافه 2019

هیوندای سانتافه 2019

طراحی داخلی سانتافه نیز کاملا متفاوت با نسل قبلی است و شاها یک داشبورد جدید هستیم که کمترین شباهتی را به داشبورد مدل قبلی دارد و بیشتر به داشبورد هیوندای کونا شبیه شده است. ارتفاع صفحه نمایش سیست مالتی مدیای خودرو نیز افزایش پیدا کرده است تا راننده در هنگام رانندگی چشم خود را از جاده بر نداشته و بتواند با کمترین میزان حواس پرتی به این صفحه نمایش نگاه کند. گرچه تصویر دقیق از پشت آمپرهای سانتافه جدید نیز وجود ندارد اما حدس می زنیم که پشت امپرهای این خودرو تماما دیجیتالی باشند. همچنین هیوندای قول نسخه ای سانتافه را با فاصله‌ محوری بیشتر داده است که فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم می کند.
هیوندای سانتافه جدید با موتور 2 لیتری توربو بنزینی، ۲ لیتری توربودیزلی و 2.2 لیتری توربودیزلی به بازار خواهد آمد و از یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک نیز بهره مند است که نیرو را به هر چهارچرخ خودرو انتقال می دهد.

هیوندای سانتافه 2019

هیوندای سانتافه 2019

در بخش ایمنی نیز سانتافه به سیستم هایی همچون سیستم هشدار تصادف از جلو، هشدار انحراف از مسیر، هشدار پیشگیری از تصادف و سیستم چراغ های هوشمند مجهز است.

هیوندای سانتافه 2019

هیوندای سانتافه 2019

همچنین سانتافه جدید به سیستمی مجهز است که در صورتی که سرنشینان بخواهند در را باز کنند و خودرویی در حال عبور از کنار باشد به سرنشینان هشدار می دهد. این سیستم نه تنها در خصوص باز کردن درها به سرنشینان هشدار می دهد بلکه اقدام به قفل کردن درها نیز می کند تا از بروز حادثه جلوگیری کند.
همچنین سانتافه جدید به سامانه ای مجهز است که به راننده هشدار می دهد آیا کسی از سرنشینان عقب قصد پیاده شدن را دارد یا نه.

هیوندای سانتافه 2019

هیوندای سانتافه 2019

برای دریافت اطلاعات بیشتر از سانتافه جدید باید تا زمان رونمایی رسمی از این خودرو در نمایشگاه خودروی نیویورک صبر کرد که در اواخر ماه آینده برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/5
واقعا سالار بود ، سالارتر هم شد ، واقعا همه چی تموم به معنای واقعی ، دمشون گرم که کم نمیزارن
1396/12/5
خیلی محشره مثله همیشه عالی
1396/12/6
پیشرفت هیوندا واقعا معرکه س پولشون حلال باشه
1396/12/6
طراحی مه شکناش و جلوی ماشین جالبه
1396/12/8
خیلی زیباست اما شباهتش به اسپورتیج و سورنتو خیلی زیاده در نمای بغل و عقب
1397/2/2
لطفا در مورد طراحي سانتافه 2019 آگاهي نداري اظهاز نظر نكن هيچ شباهتي به اسژورتيج و سورنتو ندارد