موضوعات داغ

ساخت نوربرگ رینگ در ژاپن؛ برنامه عجیب تویوتا برای تولید خودروهای اسپرت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به گزارش خبرگزاری‌های محلی ژاپن، کمپانی خودروسازی تویوتا به طور گسترده در یک مجموعه تست جدید سرمایه گذاری می‌کند که دارای ویژگی‌های مشابه نسبت به پیست نوربرگ رینگ آلمان است.
این شرکت قصد دارد یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در شهر "ایچی" واقع در هونشو ژاپن راه اندازی کند که دارای 11 تست مختلف خواهد بود، اما موضوع مهم‌تر می‌تواند پیست آزمایش این مرکز باشد که با الگوبرداری از پیست نوربرگ رینگ آلمان ساخته شده و دارای پیچ‌های سخت و زیاد است تا شرکت خودروسازی تویوتا بجای سفر کردن به آلمان و آزمایش محصولات خود در پیست نوربرگ رینگ، آنان را در خاک ژاپن و در پیست اختصاصی خود مورد آزمایش قرار دهد.
با این وجود، پیست جدید تویوتا یک کپی دقیق از پیست نوربرگ رینگ آلمان نخواهد بود و برخلاف طول 20.7 کیلومتری آن، پیست جدید تویوتا تنها مسیر 5.3 کیلومتری دارد که دارای پیچ‌های متعدد بوده و تغییر ارتفاع مسیر در آن لحاظ شده است.

تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا


این مسیر برای تست فرمان و ترمز کردن اتومبیل‌های جدید در شرایط سخت مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا اطمینان حاصل شود که اتومبیل‌ها می‌توانند مقررات رانندگی و همچنین خواسته‌های کاربران خود را در سراسر جهان برآورده کنند. خودروهای تست شده در این پیست، آینده خود را در بازارهای بزرگ جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، اروپا و همچنین بازارهای در حال توسعه همچون آمریکای جنوبی و هندوستان تجربه خواهند کرد.
مجموع سرمایه گذری تویوتا برای راه اندازی این مرکز، چیزی حدود 2.8 میلیارد دلار گزارش شده است که تا سال 2023 میلادی تمامی 11 مرکز تست آن راه اندازی شده و انتظار می‌رود که حدود 3300 کارمند و کارگر در این مرکز بزرگ مشغول به کار شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد