موضوعات داغ

بی ام و آلپینا XD3، نسخه قدرتمندی از بی ام و X3

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
آلپینا، به عنوان زیرمجموعه پرفورمنس کمپانی خودروسازی BMW از نسخه ویژه X3 با نام جدید XD3 رونمایی کرده است که از 3 ماهه دوم سال جاری میلادی به مشتریان عرضه خواهد شد، اما قبل از آن در نمایشگاه بین المللی ژنو امسال حضور پیدا خواهد کرد.
آلپینا XD3 قطعا قدرتمندترین نسخه از شاسی بلند X3 خواهد بود، زیرا در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر سود می‌برد که با تجهیز آن به سیستم پاشش سوخت مستقیم فشار بالا، می‌تواند خروجی قدرت 388 اسب بخاری و همچنین گشتاور حیرت انگیز 770 نیوتن متری داشته باشد که توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به تمامی چرخ‌های اتومبیل ارسال می‌شود.

آلپینا XD3

آلپینا XD3


آلپینا ادعا می‌کند که با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌ها، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه و همچنین سقف سرعت 266 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد که برای یک اتومبیل شاسی بلند همچون X3 مناسب بوده و به اندازه کافی سریع خواهد بود. هرچند ناگفته نماند که نسخه‌های فرمان راست اتومبیل با قدرت کمتر 333 اسب بخاری و گشتاور کمتر 700 نیوتن متری به مشتریان عرضه خواهد شد که همین موضوع باعث شده تا حداقل شتاب اتومبیل به 4.9 ثانیه رسیده و همچنین سقف سرعت اتومبیل به عدد 254 کیلومتر بر ساعت نزدیک شود، اما برای تبدیل و انتقال قدرت اتومبیل از همان گزینه 8 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

آلپینا XD3

آلپینا XD3


علاوه بر موارد ذکر شده، خودروی شاسی بلند آلپینا XD3 به یک سیستم تعلیق مخصوص آلپینا مجهز شده است که دارای کمک فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی بوده و می‌تواند راحتی بیشتری در داخل کابین فراهم کند. بر روی چرخ‌های آلپینا XD3 به صورت استاندارد از رینگ‌های 20 اینچی استفاده شده است، اما مشتریان می‌توانند به صورت سفارشی از رینگ‌های بزرگ‌تر 22 اینچی آلیاژی استفاده کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد